Nederlands MediaNetwerk

Programma: Je mist meer dan je ziet/ Eerste uitzending: 14 maart/ Zender: Nederland 3 (VARA)/ Tijdstip: 23.47 uur/ Aantal kijkers: 284.000

Je mist meer dan je ziet is een pilot van een format, waar in 5 afleveringen de VARA samen Matthijs van Nieuwkerk - kan even goed omgekeerd- probeert een succesvolle Late-night talkshow uit de weerbarstige Hollandse klei te trekken.

Bij de Vara is het vertrouwen op voorhand groot, dat is mooi maar herbergt risico's, wat als ...., Om de kans op eventuele teleurstelling maximaal te beperken, zeg gerust uit te sluiten, hebben ze gelijk hun joker ingezet, Matthijs. Zeg Matthijs en je ademt de overweldigende geur van succes en dat al jaren.

VARA directeur Frans Klein: “Ik verheug me enorm, en ik denk ook samen met de kijkers, op een nieuw programma met Matthijs. Een mooie gelegenheid voor de VARA om een nieuw format uit te proberen. Bovendien een programma waarmee we dieper in kunnen gaan op het spannende medium televisie.”

Die laatste zin vond ik even onbegrijpelijk als verwarrend. Te meer omdat het programma met minimale middelen gemaakt is. In een hoekje van de #DWDD studio, een gastheer en een paar gasten die samen terugblikken op de afgelopen televisie avond.

Ik dacht wel, ja, die man is directeur en ik schrijf maar een stukje, hij weet vast veel beter dan ik hoe spannend het medium televisie is. Overmand door dit inzicht, besloot ik onmiddellijk me zelf vermanend toe te spreken. Ik kan het iedereen van harte aanbevelen, mits dit overtuigend gebeurt. Zo, mij kon niets meer gebeuren nu Matthijs nog. Ik claim niet te weten wat er met precies met Matthijs gebeurd is maar hij leek bij aanvang van het programma nog het meest op een verdwaalde gast in een z’n eigen programma. Als hij na drie zinnen had gezegd, 'Het leek spannender dan het is', ik had hem op z’n woord geloofd.

Ik had ook het idee dat de eerste gast van dit nieuwe format zorgvuldig was geselecteerd om Matthijs, indien nodig, bij te staan. Twan Huys zat bij Matthijs op de bank als een waardige gast in het juiste programma. Matthijs kreeg weer wat kleur. Natuurlijk ging het over Japan, Twan is een boeiende verteller, Matthijs vergat zowaar voortdurend te onderbreken. Twan had hier kennelijk ook niet op gerekend, keek vragend naar Matthijs. Kijk, zoiets noem ik nou boeiende televisie, twee mannen die steun zoeken bij elkaar. Op dat moment dacht ik aan die directeur, aan z'n familie, kennissen etc. En ik hoopte dat hij daar een troostrijke omgeving zou vinden.

Om de chemie tussen mannen zo mogelijk nog verder te verhogen, kwam Hans Kraay Jr. binnen. Hansi voor insiders kwam ongeveer rechtstreeks uit een programma met/van/voor/door Johan Derksen, overzag dit landerige stilleven met Twan en Matthijs, slikte drie keer en begon rustig uit te weiden over z’n status als cult held. Matthijs wist als vakman dat interrumperen zinloos was. Hansi is geniaal in het downplayen van zichzelf om daarna genadeloos toe te slaan met nieuwe heldendaden. Twan is te veel heer om Johan Derksen te spelen. Matthijs klampte zich vast aan de wetenschap dat er nog een gast kwam. Freek Vonk had een passie voor dieren, gevaarlijke dieren. Hansi deed een aardige persiflage van Patty Brard ten tijde van Uri Geller, zodra hij een gevaarlijk beest zag.

Ik sluit af met de constatering dat de titel van het programma perfect past bij de eerste aflevering, ik heb  inderdaad aanmerkelijk meer gemist dan ik zag. Maar dan ook weer, als de Vara doorgaat met dit format is Matthijs wel de aangewezen man om er iets van te maken. Geef die man een fatsoenlijk budget, en NIET twee programma’s op 1 avond. Wees zuinig op zo’n talent. Foei!

Weergaven: 57

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Jeroen Huijsdens: Bioscoop heeft bewezen iets te bieden wat anderen niet in huis hebben

Jeroen Huijsdens is hoofdredacteur van Holland Film Nieuws – HFM – en Filmdepot.nl en is eigenaar van Filmtaal. En sinds kort mede-uitgever van Alles is film

[Interview] Nick Kalse: Gebruikers zijn het zat om storende advertentieformaten te zien

Nick Kalse is Managing Director van Outbrain. Zijn advertentieplatform werkt met uitgevers van over de hele wereld. We spreken hem over de activiteiten van Outbrain en zijn visie op de markt

[Interview] Allard Ruyl: Talpa Network bereikt wekelijks ruim twaalf miljoen Nederlanders

Allard Ruyl is CEO van Media Solutions, het saleshuis van Talpa Network. Wij spreken hem over de ontwikkeling van de markt

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben

Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?

Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Een kerstreview zónder supermarkten

Het is december. De warme deken van clichématige 90-secondenspots spoelt weer over je heen en je weet waar het tijd voor is: een review! Dit keer niet over de supermarkten, omdat PLUS daar zó hard domineert dat ik dat een oneerlijk vergelijk zou vinden

[Column] Deniz Alkaç: Een gezondere branche begint bij een beter verhaal

Het zijn turbulente tijden. Het vak verandert snel en dat is op veel plekken te merken. Wie de afgelopen week zijn LinkedIn opende, zag waarschijnlijk de speech van Victor Knaap voorbijkomen. Op het DeMedia100 Diner schetste hij een ietwat ongezellig toekomstbeeld van onze markt

[Column] Bas Vlugt: Welkom in het duopolie van Christian & John

Consolidatie in de Nederlandse media is niet nieuw, maar de overname van Sanoma door DPG Media is wel een heel groot hoofdstuk in dit verhaal en legt de machtsverhoudingen bloot

[Column] Michiel Rotteveel: Een pleidooi voor de mens achter de data

Ik merk dat we soms vergeten dat de data afkomstig zijn van echte mensen. Het gevaar bestaat dat we ons te veel laten leiden door de cijfers en daarmee de menselijke maat uit het oog verliezen

Jeroen Verkroost: hoe word je futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards?

Hoe word je Futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards? Luistert jouw telefoon je af? Heeft TV nog toekomst? Podcasts, is Doornroosje ontwaakt? Hoe shopt de jeugd? Wordt Alexa empathischer

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden