Nederlands MediaNetwerk

Programma: Je mist meer dan je ziet/ Eerste uitzending: 14 maart/ Zender: Nederland 3 (VARA)/ Tijdstip: 23.47 uur/ Aantal kijkers: 284.000

Je mist meer dan je ziet is een pilot van een format, waar in 5 afleveringen de VARA samen Matthijs van Nieuwkerk - kan even goed omgekeerd- probeert een succesvolle Late-night talkshow uit de weerbarstige Hollandse klei te trekken.

Bij de Vara is het vertrouwen op voorhand groot, dat is mooi maar herbergt risico's, wat als ...., Om de kans op eventuele teleurstelling maximaal te beperken, zeg gerust uit te sluiten, hebben ze gelijk hun joker ingezet, Matthijs. Zeg Matthijs en je ademt de overweldigende geur van succes en dat al jaren.

VARA directeur Frans Klein: “Ik verheug me enorm, en ik denk ook samen met de kijkers, op een nieuw programma met Matthijs. Een mooie gelegenheid voor de VARA om een nieuw format uit te proberen. Bovendien een programma waarmee we dieper in kunnen gaan op het spannende medium televisie.”

Die laatste zin vond ik even onbegrijpelijk als verwarrend. Te meer omdat het programma met minimale middelen gemaakt is. In een hoekje van de #DWDD studio, een gastheer en een paar gasten die samen terugblikken op de afgelopen televisie avond.

Ik dacht wel, ja, die man is directeur en ik schrijf maar een stukje, hij weet vast veel beter dan ik hoe spannend het medium televisie is. Overmand door dit inzicht, besloot ik onmiddellijk me zelf vermanend toe te spreken. Ik kan het iedereen van harte aanbevelen, mits dit overtuigend gebeurt. Zo, mij kon niets meer gebeuren nu Matthijs nog. Ik claim niet te weten wat er met precies met Matthijs gebeurd is maar hij leek bij aanvang van het programma nog het meest op een verdwaalde gast in een z’n eigen programma. Als hij na drie zinnen had gezegd, 'Het leek spannender dan het is', ik had hem op z’n woord geloofd.

Ik had ook het idee dat de eerste gast van dit nieuwe format zorgvuldig was geselecteerd om Matthijs, indien nodig, bij te staan. Twan Huys zat bij Matthijs op de bank als een waardige gast in het juiste programma. Matthijs kreeg weer wat kleur. Natuurlijk ging het over Japan, Twan is een boeiende verteller, Matthijs vergat zowaar voortdurend te onderbreken. Twan had hier kennelijk ook niet op gerekend, keek vragend naar Matthijs. Kijk, zoiets noem ik nou boeiende televisie, twee mannen die steun zoeken bij elkaar. Op dat moment dacht ik aan die directeur, aan z'n familie, kennissen etc. En ik hoopte dat hij daar een troostrijke omgeving zou vinden.

Om de chemie tussen mannen zo mogelijk nog verder te verhogen, kwam Hans Kraay Jr. binnen. Hansi voor insiders kwam ongeveer rechtstreeks uit een programma met/van/voor/door Johan Derksen, overzag dit landerige stilleven met Twan en Matthijs, slikte drie keer en begon rustig uit te weiden over z’n status als cult held. Matthijs wist als vakman dat interrumperen zinloos was. Hansi is geniaal in het downplayen van zichzelf om daarna genadeloos toe te slaan met nieuwe heldendaden. Twan is te veel heer om Johan Derksen te spelen. Matthijs klampte zich vast aan de wetenschap dat er nog een gast kwam. Freek Vonk had een passie voor dieren, gevaarlijke dieren. Hansi deed een aardige persiflage van Patty Brard ten tijde van Uri Geller, zodra hij een gevaarlijk beest zag.

Ik sluit af met de constatering dat de titel van het programma perfect past bij de eerste aflevering, ik heb  inderdaad aanmerkelijk meer gemist dan ik zag. Maar dan ook weer, als de Vara doorgaat met dit format is Matthijs wel de aangewezen man om er iets van te maken. Geef die man een fatsoenlijk budget, en NIET twee programma’s op 1 avond. Wees zuinig op zo’n talent. Foei!

Weergaven: 60

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Sonja Barentsen over het festival Film by the Sea

Als eerste grote filmfestival sinds de uitbraak van het coronavirus start Film by the Sea vanaf 11 september 2020. We spraken met Sonja Barendse, hoofd communicatie bij Film by the Sea

[Interview] Georgette Schlick over drama maken in coronatijd, de functie van publiek en meer

Georgette Schlick is CEO van tv-productiebedrijf Fremantle in Nederland en België. Ze vertelt onder meer over het maken van televisieshows in coronatijd en de rol van publiek bij de opnames

[Interview] Ton Rozestraten over Ad Alliance

Per 1 januari 2020 zijn de salesactiviteiten van Adfactor, BrandDeli, RTL en Triade Media ondergebracht in Ad Alliance. CEO is Ton Rozestraten. Het eerste interview over Ad Alliance geeft hij aan Nederlands MediaNetwerk

[Marketing Report Radio] Dave Minneboo en Robert Bernink over 15 jaar Qmusic en radio bij corona

Dave Minneboo is programmadirecteur van Qmusic en Robert Bernink is directeur entertainment bij DPG Media. De twee kwamen bij Marketing Report Radio vertellen over het aankomende jubileum en werken in coronatijd

[Interview] Joost Geurtsen (Insight TV): ‘Wij nemen de kijkers mee op avontuur’

Joost Geurtsen is Head of Global Brand Partnerships bij Insight TV, de online televisiezender met een breed aanbod voor onder meer millennials. We spreken hem over zijn bedrijf

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: First Saturdays van NRMA

Iedereen herkent de beelden van vorig jaar met de bosbranden in Australië, en ook recenter aan de westkust van de Verenigde Staten; miljarden dieren ontheemd en gestorven, huizen en wijken vernietigd en grote groepen mensen die geen onderkomen meer hebben of zelfs het leven hebben gelaten

[Column] Joris van Lierop: Het blijft toch je kind, of niet dan?

Het is alweer een tijd geleden dat ik mijn laatste bijdrage schreef op deze plek. En hoewel ik het schrijven met veel plezier doe, was er toch een drempel die me een tijdje van de typemachine weghield

Jeroen Verkroost: The future is going to be weird. Featuring: Tesla, Neurochips, Robots, Cookies, TikTok, Satelliet

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Minimal viable content pages

One of the biggest complaints about content is that it is expensive. Expensive to produce and expensive to publish. Aside your ego gets dented when that all that expensiveness isn't doing what it is supposed to do

[Column] Michiel Veugelers: Don’t try to understand it. Feel it.

Toen de bioscopen in Nederland na de lockdown weer open mochten, met beperkingen, was er naast het maximaal aantal bezoekers per zaal en de 1,5 meter afstand-regeling een ander probleem: het aanbod

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden