Nederlands MediaNetwerk

Programma:
Juliana/ Eerste uitzending:
14-6 (Achttien)/ Zender:
Nederland 1 (EO)/ Tijdstip:
22.07 uur/ Aantal kijkers:
464.000/

 

'Nu haar achttiende verjaardag nadert, voelt Juliana (Marieke de Kleine) steeds meer de druk dat ze ooit haar moeder op zal moeten volgen. Ze voelt zich ongelukkig, want ze wil veel liever gewoon zijn, net als andere meisjes van haar leeftijd. Ze wil de wereld zien, ze wil studeren!

Maar eerst moet ze Hare Majesteit, haar moeder zien te overtuigen. Een lastige opgave, want zoals elke moeder wil koningin Wilhelmina (Ria Eimers) niets liever dan haar dochter beschermen tegen de buitenwereld. En juist als kroonprinses is zij zo uiterst kwetsbaar. Hoe zal Juliana haar moeder kunnen overtuigen?'

In deze schitterende Nederlandse drama serie wordt pijnlijk duidelijk dat een kroonprinses wel haar 18 verjaardag kan vieren maar nooit een onbezorgde bakvis zal worden. Toen Juliana zich bij haar moeder beklaagde dat ze helemaal niemand van de aanwezigen op haar feestje kende, er was zelfs niet 1 vriendin uitgenodigd, antwoordde haar moeder: ‘Het is niet jouw verjaardag, jouw verjaardag is van het hele Nederlandse volk. Ik dacht: Daar ben je dan mooi jarig mee.

Mochten er lezers zijn die denken, ik heb altijd al graag kroonprinses willen worden, al was het maar voor even, ik wil hier met klem adviseren, bezint eer gij begint. Kroonprinses of kroonprins kan een jammerlijke kwelling zijn waaraan geen eind lijkt te komen. Te denken valt hierbij aan Prins Charles, de eerste mens op aarde die van kroonprins een beroep heeft gemaakt. En het dient gezegd, hij is niet alleen als kroonprins in de wieg gelegd, nee, hij is voor het kroonprinsschap geboren.

Uiteindelijk mag Juliana in Leiden studeren, ze gaat ook op kamers maar dan zoals het bij een kroonprinses hoort. Er worden 2 villa’s in Katwijk gekocht/gehuurd, 1 voor haar en drie studiegenootjes, 1 voor de hofhouding/beveiliging. Noem het studeren op stand. Als Juliana een prijs wint op de universiteit, legt haar moeder haar fijntjes uit dat het doorgestoken kaart is. Ze vertelt Juliana dat iedereen bij haar in het gevlei wil komen. Koning Willem III had een mooie naam voor dat soort gepeupel, hermelijnvlooien noemde hij ze. 

Dat woord hermelijnvlooien bleef me bij, door haar beschermde opvoeding was Juliana veel maar niet streetwise. Ik dacht stel dat zo’n meisje tegen een man aanloopt, die dat wel is, dan is ze verloren. Maar dat is niet erg, wat zeg ik, dat is zelfs heerlijk. Mits het een brave ziel is met nobele intenties, dacht ik er bij. Ja, ik wil niet op zaken vooruitlopen, de toekomst van een meisje van 18 kun je nooit voorspellen. Maar ik dacht nog wel, wil het niet meemaken dat zo’n meisje verslingerd raakt aan een hermelijnvlo. Zou niet moeten mogen!

Wie net als ik nieuwsgierig is hoe het haar vergaat, 21 juni is ze er weer in een aflevering getiteld: Ik weet niets…. Zoiets noem ik veelbelovend!

 

  

Weergaven: 258

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Allard Ruyl: Talpa Network bereikt wekelijks ruim twaalf miljoen Nederlanders

Allard Ruyl is CEO van Media Solutions, het saleshuis van Talpa Network. Wij spreken hem over de ontwikkeling van de markt

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben

Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?

Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

[Interview] Martijn Standaart: Met Scoupy bereikt Sanoma doelgroepen nog beter

Sinds de zomer van 2018 maakt Scoupy deel uit van Sanoma FMCG dat zich met tal van mediamerken richt op FMCG-bedrijven. Martijn Standaart is op 1 oktober 2019 begonnen als directeur

[interview] Sebastiaan van Rijnsoever over Sublime

Sebastiaan van Rijnsoever is sinds november 2018 Managing Director van Sublime. Sublime is meer dan alleen de radiozender en is bezig zich het merk verder uit te bouwen. We spraken hem daarover

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Startup drama, Baby Yoda, Het einde van TMG, Memes zijn massamedia, pas op voor het ANP, Tools voor journalistiek, Who killed the Torrent?

Via de uitstekende Handpicked-nieuwsbrief las ik het verhaal van een mislukte Nederlandse startup: CRM-systeem Lily, een bedrijf dat werd opgericht door de mensen die eerder het bedrijf Voys oprichtte en zeer succesvol maakten. Hier vallen lessen te leren

[Commercial Review] Gijs van der Togt: 15 sec Bol.com, nét niet Samsung en lekker Amsterdamse Ace & Tate

In hoeverre beïnvloeden advertisingmechanismen die online goed werken, ook steeds meer televisiereclame? Bol.com koos vorig jaar voor het digitale bureau DEPT als haar nieuwe lead agency. En dat was na 12 jaar reclamebureau een best verrassende keuze

[Column] Erwin Fisser: Buurman & Buurman innovatiemanagement

Lezers willen zogenaamd niet betalen voor boekjes waarin citaten uit kinderboeken staan. Dat vond ik onzin en dat vind ik nog steeds. Mensen die van mening zijn dat ze geen belangrijke lessen uit kinderliteratuur kunnen halen, kun je niet serieus nemen

[Column] Paola Cassone: De culturele revolutie

Nog een maand tot het eind van dit jaar, maar ik ben al in de stemming voor een terugblik. Want, laten we eerlijk zijn, wat een jaar!

Jeroen Verkroost: website-awards, Prada, Swapfiets duurzaam? Borat maakt zich kwaad, iconische filmauto’s

“Hoera, we zijn beste website van het jaar 2019!” las ik deze week weer diverse malen. Gefeliciteerd hoor, alle 37 (!) winnaars. Vooral leuk voor overall-winnaar PSV, dat verder maar bar weinig won de afgelopen weken

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden