Nederlands MediaNetwerk

Kick off: Real Housewives of Beverly Hills

Programma: Real Housewives of Beverly Hills/ Eerste uitzending: 1 maart/ Zender: Net5/ Tijdstip: 22.23 uur/ Aantal kijkers: 128.000/

Zonder overdrijven kan ik wel staven dat het zo bewierookte Secret Story voor Net5 niet helemaal, sommige pessimisten spreken zelfs van helemaal niet, heeft gebracht  wat de makers er zich van voorgesteld hadden. Maar ook waar is dat je er als Net 5 niet te lang bij stil moet staan, je moet door. Het publiek wacht. Komt bij, zal wel in mijn genen zitten, ik ben dan typisch zo iemand die zo’n zender na een flater graag een programma gunt waarbij de kijkcijfers door het dak gaan. Aan de titel kon het niet liggen, Real Housewives of Beverly Hills, adembenemend veelbelovend en toen had ik nog niets gezien.

Nu zijn kijkcijfers altijd een verrassing, heb ooit iemand horen zeggen, kijkcijfers zijn net vrouwen, onvoorspelbaar en grillig. Ik vond het toen een interessante opmerking, na Boer zoekt Vrouw ben ik het in een geheel ander licht gaan zien, maar dit terzijde. Mensen die er toch meer over willen weten, ik raad dit sterk af. Ga ik een even boeiende als geniale uiteenzetting geven over mijn studie naar dit fenomeen, blijkt het meestal slechts voor een enkele kenner enigermate begrijpelijk. De rest staart in bewondering naar het podium, heeft geen idee waar ik het over heb en druipt gelukzalig huiswaarts. De wetenschap dat ze er bij waren is voor velen al genoeg, dat dan weer wel. 

Om de (nog) geïnteresseerde lezer enig idee te geven waar het zich bij deze spiksplinternieuwe serie om handelt het volgende, lees vooral aandachtig:

'In de nieuwe reality Real Housewives of Beverly Hills wordt het leven gevolgd van zes extreem welvarende vrouwen, waaronder dat van de tantes van Paris Hilton. Botox en geld voeren de boventoon bij de Beverly Hills-vrouwen, die er werkelijk alles voor over hebben om rijk, jong en mooi te blijven.' 

Nu is er de keus, of men slaat de handen in afgrijzen voor de ogen, of men vindt zichzelf bevoorrecht dat er nog 7 afleveringen volgen. Voor de eerste groep is een blinddoek aan te bevelen, voor je het weet, begin je door je vingers te kijken.

Ik kon mij die keus niet veroorloven, ik had afgesproken te kijken en kon slechts hopen op een boeiende aflevering uit een wereld waar ik niet elke dag over de vloer kom. Moet eerlijk zeggen, het was nog verrassend ook. Kan ook zijn dat ik de enige was die de tragiek van deze vrouwen zag. Rijk, ja , mooi is een kwestie van smaak, maar jong, ooit. Voorbeeld, het gezelschap ging naar een Basketbalwedstrijd. Onze Majesteit zou steil achterover vallen als ze ooit met zoveel egards zou worden onthaald.  Voor die wedstrijd zijn er de  niet weg te denken cheerleaders, die zijn jong, mooi en fris met de geur van lentebloesem.

En wat The Real Housewives of Beverly Hills ook laten stutten, metselen of renoveren -voor hun leeftijd zien ze er goed uit, daarover geen misverstand- fris met de geur van lentebloesem is niet bij elkaar te friemelen, door helemaal niemand.

Laat ik niet afsluiten door vast te stellen dat 128.000 kijkers broodmager is maar met de constatering dat Nederlanders meer met Boeren hebben dan met Vrouwen uit Beverly Hills. Ik heb berekend dat er tijdens Boer zoekt Vrouw meer dan 128.000 mensen tegelijk gedurende de gehele uitzending even snel naar het toilet gaan. Ik verwacht niet dat ze bij Net 5 mij direct juichend in de armen sluiten door mijn berekeningen maar.....wie weet rolt er een fantastisch format uit, zou zo maar kunnen. Ik zou het ze gunnen en wens ze alle succes. 

Moet mij wel iets van het hart, -ik ga niet over de programmering van Net 5-, maar 2 Nederlandse dramaseries schrappen voor een peperduur progamma is geen sterke zet. ik zeg Foei! Maar ik bedoel jammer.   

 

    

 

Weergaven: 330

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Jeroen Huijsdens: Bioscoop heeft bewezen iets te bieden wat anderen niet in huis hebben

Jeroen Huijsdens is hoofdredacteur van Holland Film Nieuws – HFM – en Filmdepot.nl en is eigenaar van Filmtaal. En sinds kort mede-uitgever van Alles is film

[Interview] Nick Kalse: Gebruikers zijn het zat om storende advertentieformaten te zien

Nick Kalse is Managing Director van Outbrain. Zijn advertentieplatform werkt met uitgevers van over de hele wereld. We spreken hem over de activiteiten van Outbrain en zijn visie op de markt

[Interview] Allard Ruyl: Talpa Network bereikt wekelijks ruim twaalf miljoen Nederlanders

Allard Ruyl is CEO van Media Solutions, het saleshuis van Talpa Network. Wij spreken hem over de ontwikkeling van de markt

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben

Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?

Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Een kerstreview zónder supermarkten

Het is december. De warme deken van clichématige 90-secondenspots spoelt weer over je heen en je weet waar het tijd voor is: een review! Dit keer niet over de supermarkten, omdat PLUS daar zó hard domineert dat ik dat een oneerlijk vergelijk zou vinden

[Column] Deniz Alkaç: Een gezondere branche begint bij een beter verhaal

Het zijn turbulente tijden. Het vak verandert snel en dat is op veel plekken te merken. Wie de afgelopen week zijn LinkedIn opende, zag waarschijnlijk de speech van Victor Knaap voorbijkomen. Op het DeMedia100 Diner schetste hij een ietwat ongezellig toekomstbeeld van onze markt

[Column] Bas Vlugt: Welkom in het duopolie van Christian & John

Consolidatie in de Nederlandse media is niet nieuw, maar de overname van Sanoma door DPG Media is wel een heel groot hoofdstuk in dit verhaal en legt de machtsverhoudingen bloot

[Column] Michiel Rotteveel: Een pleidooi voor de mens achter de data

Ik merk dat we soms vergeten dat de data afkomstig zijn van echte mensen. Het gevaar bestaat dat we ons te veel laten leiden door de cijfers en daarmee de menselijke maat uit het oog verliezen

Jeroen Verkroost: hoe word je futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards?

Hoe word je Futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards? Luistert jouw telefoon je af? Heeft TV nog toekomst? Podcasts, is Doornroosje ontwaakt? Hoe shopt de jeugd? Wordt Alexa empathischer

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden