Nederlands MediaNetwerk

Kick off: Real Housewives of Beverly Hills

Programma: Real Housewives of Beverly Hills/ Eerste uitzending: 1 maart/ Zender: Net5/ Tijdstip: 22.23 uur/ Aantal kijkers: 128.000/

Zonder overdrijven kan ik wel staven dat het zo bewierookte Secret Story voor Net5 niet helemaal, sommige pessimisten spreken zelfs van helemaal niet, heeft gebracht  wat de makers er zich van voorgesteld hadden. Maar ook waar is dat je er als Net 5 niet te lang bij stil moet staan, je moet door. Het publiek wacht. Komt bij, zal wel in mijn genen zitten, ik ben dan typisch zo iemand die zo’n zender na een flater graag een programma gunt waarbij de kijkcijfers door het dak gaan. Aan de titel kon het niet liggen, Real Housewives of Beverly Hills, adembenemend veelbelovend en toen had ik nog niets gezien.

Nu zijn kijkcijfers altijd een verrassing, heb ooit iemand horen zeggen, kijkcijfers zijn net vrouwen, onvoorspelbaar en grillig. Ik vond het toen een interessante opmerking, na Boer zoekt Vrouw ben ik het in een geheel ander licht gaan zien, maar dit terzijde. Mensen die er toch meer over willen weten, ik raad dit sterk af. Ga ik een even boeiende als geniale uiteenzetting geven over mijn studie naar dit fenomeen, blijkt het meestal slechts voor een enkele kenner enigermate begrijpelijk. De rest staart in bewondering naar het podium, heeft geen idee waar ik het over heb en druipt gelukzalig huiswaarts. De wetenschap dat ze er bij waren is voor velen al genoeg, dat dan weer wel. 

Om de (nog) geïnteresseerde lezer enig idee te geven waar het zich bij deze spiksplinternieuwe serie om handelt het volgende, lees vooral aandachtig:

'In de nieuwe reality Real Housewives of Beverly Hills wordt het leven gevolgd van zes extreem welvarende vrouwen, waaronder dat van de tantes van Paris Hilton. Botox en geld voeren de boventoon bij de Beverly Hills-vrouwen, die er werkelijk alles voor over hebben om rijk, jong en mooi te blijven.' 

Nu is er de keus, of men slaat de handen in afgrijzen voor de ogen, of men vindt zichzelf bevoorrecht dat er nog 7 afleveringen volgen. Voor de eerste groep is een blinddoek aan te bevelen, voor je het weet, begin je door je vingers te kijken.

Ik kon mij die keus niet veroorloven, ik had afgesproken te kijken en kon slechts hopen op een boeiende aflevering uit een wereld waar ik niet elke dag over de vloer kom. Moet eerlijk zeggen, het was nog verrassend ook. Kan ook zijn dat ik de enige was die de tragiek van deze vrouwen zag. Rijk, ja , mooi is een kwestie van smaak, maar jong, ooit. Voorbeeld, het gezelschap ging naar een Basketbalwedstrijd. Onze Majesteit zou steil achterover vallen als ze ooit met zoveel egards zou worden onthaald.  Voor die wedstrijd zijn er de  niet weg te denken cheerleaders, die zijn jong, mooi en fris met de geur van lentebloesem.

En wat The Real Housewives of Beverly Hills ook laten stutten, metselen of renoveren -voor hun leeftijd zien ze er goed uit, daarover geen misverstand- fris met de geur van lentebloesem is niet bij elkaar te friemelen, door helemaal niemand.

Laat ik niet afsluiten door vast te stellen dat 128.000 kijkers broodmager is maar met de constatering dat Nederlanders meer met Boeren hebben dan met Vrouwen uit Beverly Hills. Ik heb berekend dat er tijdens Boer zoekt Vrouw meer dan 128.000 mensen tegelijk gedurende de gehele uitzending even snel naar het toilet gaan. Ik verwacht niet dat ze bij Net 5 mij direct juichend in de armen sluiten door mijn berekeningen maar.....wie weet rolt er een fantastisch format uit, zou zo maar kunnen. Ik zou het ze gunnen en wens ze alle succes. 

Moet mij wel iets van het hart, -ik ga niet over de programmering van Net 5-, maar 2 Nederlandse dramaseries schrappen voor een peperduur progamma is geen sterke zet. ik zeg Foei! Maar ik bedoel jammer.   

 

    

 

Weergaven: 346

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Sonja Barentsen over het festival Film by the Sea

Als eerste grote filmfestival sinds de uitbraak van het coronavirus start Film by the Sea vanaf 11 september 2020. We spraken met Sonja Barendse, hoofd communicatie bij Film by the Sea

[Interview] Georgette Schlick over drama maken in coronatijd, de functie van publiek en meer

Georgette Schlick is CEO van tv-productiebedrijf Fremantle in Nederland en België. Ze vertelt onder meer over het maken van televisieshows in coronatijd en de rol van publiek bij de opnames

[Interview] Ton Rozestraten over Ad Alliance

Per 1 januari 2020 zijn de salesactiviteiten van Adfactor, BrandDeli, RTL en Triade Media ondergebracht in Ad Alliance. CEO is Ton Rozestraten. Het eerste interview over Ad Alliance geeft hij aan Nederlands MediaNetwerk

[Marketing Report Radio] Dave Minneboo en Robert Bernink over 15 jaar Qmusic en radio bij corona

Dave Minneboo is programmadirecteur van Qmusic en Robert Bernink is directeur entertainment bij DPG Media. De twee kwamen bij Marketing Report Radio vertellen over het aankomende jubileum en werken in coronatijd

[Interview] Joost Geurtsen (Insight TV): ‘Wij nemen de kijkers mee op avontuur’

Joost Geurtsen is Head of Global Brand Partnerships bij Insight TV, de online televisiezender met een breed aanbod voor onder meer millennials. We spreken hem over zijn bedrijf

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: First Saturdays van NRMA

Iedereen herkent de beelden van vorig jaar met de bosbranden in Australië, en ook recenter aan de westkust van de Verenigde Staten; miljarden dieren ontheemd en gestorven, huizen en wijken vernietigd en grote groepen mensen die geen onderkomen meer hebben of zelfs het leven hebben gelaten

[Column] Joris van Lierop: Het blijft toch je kind, of niet dan?

Het is alweer een tijd geleden dat ik mijn laatste bijdrage schreef op deze plek. En hoewel ik het schrijven met veel plezier doe, was er toch een drempel die me een tijdje van de typemachine weghield

Jeroen Verkroost: The future is going to be weird. Featuring: Tesla, Neurochips, Robots, Cookies, TikTok, Satelliet

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Minimal viable content pages

One of the biggest complaints about content is that it is expensive. Expensive to produce and expensive to publish. Aside your ego gets dented when that all that expensiveness isn't doing what it is supposed to do

[Column] Michiel Veugelers: Don’t try to understand it. Feel it.

Toen de bioscopen in Nederland na de lockdown weer open mochten, met beperkingen, was er naast het maximaal aantal bezoekers per zaal en de 1,5 meter afstand-regeling een ander probleem: het aanbod

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden