Nederlands MediaNetwerk

Programma: Rizzoli and Isles: Sympathy for the Devil/ Uitzending: 8 januari/ Zender: Net5/ Tijdstip: 20.30 uur/ Aantal kijkers: 520.000 

'In de aangrijpende en spannende crimeserie Rizzoli & Isles draait het om detective Jane Rizzoli (Angie Harmon) en forensisch onderzoeker Maura Isles (Sasha Alexander). De twee stoere en sexy vrouwen krijgen te maken met de meest beruchte criminelen van Boston. De twee vrouwen verschillen als dag en nacht, maar vullen elkaar naadloos aan en zijn bovendien goede vriendinnen. Jane is de enige vrouwelijke detective binnen de afdeling moordzaken van Boston. Maura voelt zich als forensisch onderzoeker vaak prettiger tussen de doden dan tussen de levenden, maar gaat altijd wel uiterst stijlvol gekleed.

Je weet nooit precies waarom  520.000 mensen naar iets kijken maar de kijkdichtheid was opvallend hoog gelet de concurrentie op RTL4 van TVOH en het nieuwe spelletjes programma Minute to win it, wat ook een ongekend succes dreigt te worden, mede door of ondanks de presentatie van Gordon.

Het zieltogende Popstars bij SBS6 trok zelfs minder kijkers dan onze detectives, ook de stoere mannen film op RTL7 werd gefileerd door onze twee meiden. De waarheid noopt mij te vermelden dat wel 850.000 mensen hunkerend naar vroegere illusies en met een zweem nostalgie, een nieuwe Zorro probeerden te ontwaren tussen de aangemelde wannabees. Nederlandse Zorro's heeft iets tragisch. 

Terug naar Rizzoli and Isles, enige vrouwelijke detective van Boston sprak mij wel aan, komt bij Jane Rizoli is een vrouw die het waard maakt dat als je je toch laat vermoorden, verdient Boston de voorkeur. Dood is dood maar het maakt gevoelsmatig verschil wie je daarna aanraakt, onderzoekt etc. En opengesneden worden door Maura Isles is geen feest maar het kan erger.

Deze serie verschilt niet met andere crimeseries wat betreft een moord. En die moet opgelost worden, tot zover niets nieuws. Maar omdat het twee vrouwen zijn, krijgt het geheel een andere dynamiek, andere humor, kortom het is anders. Ik vond het een verademing. Komt bij, Ik heb van de moeder van Rizzoli geleerd, een vrouw kan niet zonder een zwart jurkje. Kijk, die wijsheid heb ik bij alle afleveringen van Jack Bauer niet opgedaan.

Het lijkt een detail, maar mocht het zo zijn dat een man -wiens vrouw al jaren verstoken is van een zwart jurkje- dit leest, je weet wat je te doen staat. Geheel kostenloze tip, ga niet naar Zeeman of aanverwante kledingreuzen, laat het een paar cent kosten. Ze verdient het, je hebt haar lang genoeg verwaarloosd, neem gelijk een aantal rozen mee. Je zult zien, er gaat een wereld voor je open. Kan zijn dat ze even achterdochtig is. Zie het positief, ze houdt nog van jou maar weet geen raad met haar gevoelens. In dat geval, stamel iets onbeholpens en NEEM HAAR SUKKEL.      

 

Weergaven: 76

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Reactie van Gerard Bik op 17 Januari 2011 op 10.11
Als een van die 52000 kijkers kan ik zeggen dat het meteen de laatste keer was. Wat een slap bij elkaar geharkte verhaallijn. Een oppervlakkige detective als deze ziet er dan wel anders uit met twee mooie meiden en inderdaad heeft het daardoor een andere dynamiek, maar het kon mij bij lange na niet overtuigen. De oppervlakkigheid leek me eerder typisch mannelijk dan vrouwelijk.

Interviews

[Interview] Jeroen Huijsdens: Bioscoop heeft bewezen iets te bieden wat anderen niet in huis hebben

Jeroen Huijsdens is hoofdredacteur van Holland Film Nieuws – HFM – en Filmdepot.nl en is eigenaar van Filmtaal. En sinds kort mede-uitgever van Alles is film

[Interview] Nick Kalse: Gebruikers zijn het zat om storende advertentieformaten te zien

Nick Kalse is Managing Director van Outbrain. Zijn advertentieplatform werkt met uitgevers van over de hele wereld. We spreken hem over de activiteiten van Outbrain en zijn visie op de markt

[Interview] Allard Ruyl: Talpa Network bereikt wekelijks ruim twaalf miljoen Nederlanders

Allard Ruyl is CEO van Media Solutions, het saleshuis van Talpa Network. Wij spreken hem over de ontwikkeling van de markt

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben

Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?

Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Een kerstreview zónder supermarkten

Het is december. De warme deken van clichématige 90-secondenspots spoelt weer over je heen en je weet waar het tijd voor is: een review! Dit keer niet over de supermarkten, omdat PLUS daar zó hard domineert dat ik dat een oneerlijk vergelijk zou vinden

[Column] Deniz Alkaç: Een gezondere branche begint bij een beter verhaal

Het zijn turbulente tijden. Het vak verandert snel en dat is op veel plekken te merken. Wie de afgelopen week zijn LinkedIn opende, zag waarschijnlijk de speech van Victor Knaap voorbijkomen. Op het DeMedia100 Diner schetste hij een ietwat ongezellig toekomstbeeld van onze markt

[Column] Bas Vlugt: Welkom in het duopolie van Christian & John

Consolidatie in de Nederlandse media is niet nieuw, maar de overname van Sanoma door DPG Media is wel een heel groot hoofdstuk in dit verhaal en legt de machtsverhoudingen bloot

[Column] Michiel Rotteveel: Een pleidooi voor de mens achter de data

Ik merk dat we soms vergeten dat de data afkomstig zijn van echte mensen. Het gevaar bestaat dat we ons te veel laten leiden door de cijfers en daarmee de menselijke maat uit het oog verliezen

Jeroen Verkroost: hoe word je futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards?

Hoe word je Futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards? Luistert jouw telefoon je af? Heeft TV nog toekomst? Podcasts, is Doornroosje ontwaakt? Hoe shopt de jeugd? Wordt Alexa empathischer

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden