Nederlands MediaNetwerk

Programma: Rizzoli and Isles: Sympathy for the Devil/ Uitzending: 8 januari/ Zender: Net5/ Tijdstip: 20.30 uur/ Aantal kijkers: 520.000 

'In de aangrijpende en spannende crimeserie Rizzoli & Isles draait het om detective Jane Rizzoli (Angie Harmon) en forensisch onderzoeker Maura Isles (Sasha Alexander). De twee stoere en sexy vrouwen krijgen te maken met de meest beruchte criminelen van Boston. De twee vrouwen verschillen als dag en nacht, maar vullen elkaar naadloos aan en zijn bovendien goede vriendinnen. Jane is de enige vrouwelijke detective binnen de afdeling moordzaken van Boston. Maura voelt zich als forensisch onderzoeker vaak prettiger tussen de doden dan tussen de levenden, maar gaat altijd wel uiterst stijlvol gekleed.

Je weet nooit precies waarom  520.000 mensen naar iets kijken maar de kijkdichtheid was opvallend hoog gelet de concurrentie op RTL4 van TVOH en het nieuwe spelletjes programma Minute to win it, wat ook een ongekend succes dreigt te worden, mede door of ondanks de presentatie van Gordon.

Het zieltogende Popstars bij SBS6 trok zelfs minder kijkers dan onze detectives, ook de stoere mannen film op RTL7 werd gefileerd door onze twee meiden. De waarheid noopt mij te vermelden dat wel 850.000 mensen hunkerend naar vroegere illusies en met een zweem nostalgie, een nieuwe Zorro probeerden te ontwaren tussen de aangemelde wannabees. Nederlandse Zorro's heeft iets tragisch. 

Terug naar Rizzoli and Isles, enige vrouwelijke detective van Boston sprak mij wel aan, komt bij Jane Rizoli is een vrouw die het waard maakt dat als je je toch laat vermoorden, verdient Boston de voorkeur. Dood is dood maar het maakt gevoelsmatig verschil wie je daarna aanraakt, onderzoekt etc. En opengesneden worden door Maura Isles is geen feest maar het kan erger.

Deze serie verschilt niet met andere crimeseries wat betreft een moord. En die moet opgelost worden, tot zover niets nieuws. Maar omdat het twee vrouwen zijn, krijgt het geheel een andere dynamiek, andere humor, kortom het is anders. Ik vond het een verademing. Komt bij, Ik heb van de moeder van Rizzoli geleerd, een vrouw kan niet zonder een zwart jurkje. Kijk, die wijsheid heb ik bij alle afleveringen van Jack Bauer niet opgedaan.

Het lijkt een detail, maar mocht het zo zijn dat een man -wiens vrouw al jaren verstoken is van een zwart jurkje- dit leest, je weet wat je te doen staat. Geheel kostenloze tip, ga niet naar Zeeman of aanverwante kledingreuzen, laat het een paar cent kosten. Ze verdient het, je hebt haar lang genoeg verwaarloosd, neem gelijk een aantal rozen mee. Je zult zien, er gaat een wereld voor je open. Kan zijn dat ze even achterdochtig is. Zie het positief, ze houdt nog van jou maar weet geen raad met haar gevoelens. In dat geval, stamel iets onbeholpens en NEEM HAAR SUKKEL.      

 

Weergaven: 78

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Reactie van Gerard Bik op 17 Januari 2011 op 10.11
Als een van die 52000 kijkers kan ik zeggen dat het meteen de laatste keer was. Wat een slap bij elkaar geharkte verhaallijn. Een oppervlakkige detective als deze ziet er dan wel anders uit met twee mooie meiden en inderdaad heeft het daardoor een andere dynamiek, maar het kon mij bij lange na niet overtuigen. De oppervlakkigheid leek me eerder typisch mannelijk dan vrouwelijk.

Interviews

[Interview] Sonja Barentsen over het festival Film by the Sea

Als eerste grote filmfestival sinds de uitbraak van het coronavirus start Film by the Sea vanaf 11 september 2020. We spraken met Sonja Barendse, hoofd communicatie bij Film by the Sea

[Interview] Georgette Schlick over drama maken in coronatijd, de functie van publiek en meer

Georgette Schlick is CEO van tv-productiebedrijf Fremantle in Nederland en België. Ze vertelt onder meer over het maken van televisieshows in coronatijd en de rol van publiek bij de opnames

[Interview] Ton Rozestraten over Ad Alliance

Per 1 januari 2020 zijn de salesactiviteiten van Adfactor, BrandDeli, RTL en Triade Media ondergebracht in Ad Alliance. CEO is Ton Rozestraten. Het eerste interview over Ad Alliance geeft hij aan Nederlands MediaNetwerk

[Marketing Report Radio] Dave Minneboo en Robert Bernink over 15 jaar Qmusic en radio bij corona

Dave Minneboo is programmadirecteur van Qmusic en Robert Bernink is directeur entertainment bij DPG Media. De twee kwamen bij Marketing Report Radio vertellen over het aankomende jubileum en werken in coronatijd

[Interview] Joost Geurtsen (Insight TV): ‘Wij nemen de kijkers mee op avontuur’

Joost Geurtsen is Head of Global Brand Partnerships bij Insight TV, de online televisiezender met een breed aanbod voor onder meer millennials. We spreken hem over zijn bedrijf

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: First Saturdays van NRMA

Iedereen herkent de beelden van vorig jaar met de bosbranden in Australië, en ook recenter aan de westkust van de Verenigde Staten; miljarden dieren ontheemd en gestorven, huizen en wijken vernietigd en grote groepen mensen die geen onderkomen meer hebben of zelfs het leven hebben gelaten

[Column] Joris van Lierop: Het blijft toch je kind, of niet dan?

Het is alweer een tijd geleden dat ik mijn laatste bijdrage schreef op deze plek. En hoewel ik het schrijven met veel plezier doe, was er toch een drempel die me een tijdje van de typemachine weghield

Jeroen Verkroost: The future is going to be weird. Featuring: Tesla, Neurochips, Robots, Cookies, TikTok, Satelliet

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Minimal viable content pages

One of the biggest complaints about content is that it is expensive. Expensive to produce and expensive to publish. Aside your ego gets dented when that all that expensiveness isn't doing what it is supposed to do

[Column] Michiel Veugelers: Don’t try to understand it. Feel it.

Toen de bioscopen in Nederland na de lockdown weer open mochten, met beperkingen, was er naast het maximaal aantal bezoekers per zaal en de 1,5 meter afstand-regeling een ander probleem: het aanbod

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden