Nederlands MediaNetwerk

Programma: Suzanne en de mannen/Zender:
Nederland 1(NCRV)/Derde uitzending eerste seizoen:
18 januari/Tijdstip:
22.16 uur/Aantal kijkers:
1.031.000 Vorige week schreek ik: 'Het gaat geweldig met het Nederlands drama, zo goed zelfs dat
'Gebak van Krul' een weekje moest wachten op hun Kick off.' Een weekje kan nog net, maar wat te denken van twee weken, dat overkwam
Suzanne en de mannen. Is dat onwil van mijn kant, integendeel. Maar uit onderzoek is gebleken dat gelet het gegeven dat de meerderheid middelmaat is, deze grote groep slechts een bepaalde hoeveelheid kwaliteit per weekaankan, vandaar. Te veel brille in een te korte periode schept verwarring, daar is niemand bij gebaat, daar ben ik erg alert op. En in tijden dat het Nederlands drama zo welig tiert dat het de vorm van een plaag begint te krijgen, moeten programma’s soms wachten op hun welverdiende Kick off. Zo zat ik dus zondagavond bij en met m'n nieuwe vriendin naar Suzanne te kijken, het was een drama, gewoon niet te filmen hoe een hoopvolle affaire die bezig was te ontluiken, door een televisieprogramma van nog geen half uur hopeloos naar de gallemiezen werd geholpen.
Wat dat betreft, geweldig programma. Ook in mijn kennissenkring sloeg deze aflevering in als een bom, enkele mannen zijn zondagavond weer bij hun ouders ingetrokken. Volwassen kerels onder een dekbedje met
Prince lakens. Was ik na
Het Vrije Schaep en
Gebak van krul nogal lovend over het Nederlands drama, ik ben nu euforisch. Goed, ik sta op straat, maar het had erger gekund. Ja, stel je staat op straat en je hebt ook nog barstende koppijn, dan ben je niet echt blij. Dan ga je prakkiseren, krijgt nog meer koppijn en je slaat aan het tobben, je valt in een plas smerig water en je hebt niets schoons bij je om aan te trekken, nee, dan heb je geen pret. Wat was dan precies dat voor mij en vele mannen destructieve programma, let op: 'Suzanne,
(Nienke Römer) heeft net samen met Freek
(Daniël Boissevain) een huis gekocht. Als ze ontdekt dat Freek ook een relatie heeft met Linda (
Irma Hartog), trekt Freek bij Linda in. Bart,
(Dennis Overeem) de ex van Linda, moet nu ook zijn huis uit en gaat op zijn beurt bij Suzanne logeren. Suzanne en Bart maken Freek en Linda wijs dat ze nu ook verliefd zijn in de hoop dat hun beider exen spijt krijgen en terugkomen. Maar dat valt tegen! Het blijkt bovendien dat ze nogal van opvatting verschillen over uiteenlopende onderwerpen als boodschappen, de was, geld, inbrekers en de verhouding met hun exen.' Bart komt thuis van z'n werk en vraagt heel beleefd, 'Wat eten we vanavond.' Hij snauwt niet, slaat haar niet, nee, Bart is een heer, een heer met honger. Een normale vrouw sluipt dan naar de keuken, tovert iets lekkers uit de oven en schotelt dat voor. No big deal. Maar Suzanne doet dat niet, ze gaat in discussie met Bart over waarom
zij moet koken. Ik vroeg mij in arrenmoede af hoever het gekomen is met de hedendaagse vrouw. Bart zocht de grenzen op van wat een man kan verdragen toen hij voorstelde de hond uit te laten. En dan, typisch vrouw, zegt Suzanne, ‘ik heb geen hond’. Kijk, van die aan de haren erbij gesleepte details die er niet toe doen. Wat maakt het nou uit of je geen hond hebt, Bart spreekt de intentie uit, dat is nobel te noemen. Koop desnoods een bot en laat Bart dat begraven, doe toch niet zo moeilijk.
Wat nou, 'ik heb geen tuin', nou en. Dit gedoe is de kern van het programma en de reden van het einde van mijn romance. Wat vrouwen die naar het programma kijken niet begrijpen is dat het gespeeld is, amusement, leuk. Nee, ik en met mij vele lotgenoten hebben ervaren dat vrouwen denken dat het echt is, dat is het sterke van het programma.
Haye van der Heyden heeft het geschreven en volgens ingewijden komt hij thuis alleen in de keuken per abuis. Daarom bedenkt die man zoiets, dat is televisie. Ik weet nog niet waar ik de volgende aflevering ga kijken. Ik zoek een
'Suzanne en de mannen' bestendige vrouw, dan zit ik op fluweel. Ja, dat is een goed criterium voor een relatie, zoals ik al zei, je steekt heel wat op van zo’n programma. En als ze dan ook nog geboeid naar
Johan
Derksen luistert, vraag ik haar ten huwelijk. Ik weet het, ik blijf een dromer.

Weergaven: 57

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Allard Ruyl: Talpa Network bereikt wekelijks ruim twaalf miljoen Nederlanders

Allard Ruyl is CEO van Media Solutions, het saleshuis van Talpa Network. Wij spreken hem over de ontwikkeling van de markt

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben

Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?

Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

[Interview] Martijn Standaart: Met Scoupy bereikt Sanoma doelgroepen nog beter

Sinds de zomer van 2018 maakt Scoupy deel uit van Sanoma FMCG dat zich met tal van mediamerken richt op FMCG-bedrijven. Martijn Standaart is op 1 oktober 2019 begonnen als directeur

[interview] Sebastiaan van Rijnsoever over Sublime

Sebastiaan van Rijnsoever is sinds november 2018 Managing Director van Sublime. Sublime is meer dan alleen de radiozender en is bezig zich het merk verder uit te bouwen. We spraken hem daarover

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Startup drama, Baby Yoda, Het einde van TMG, Memes zijn massamedia, pas op voor het ANP, Tools voor journalistiek, Who killed the Torrent?

Via de uitstekende Handpicked-nieuwsbrief las ik het verhaal van een mislukte Nederlandse startup: CRM-systeem Lily, een bedrijf dat werd opgericht door de mensen die eerder het bedrijf Voys oprichtte en zeer succesvol maakten. Hier vallen lessen te leren

[Commercial Review] Gijs van der Togt: 15 sec Bol.com, nét niet Samsung en lekker Amsterdamse Ace & Tate

In hoeverre beïnvloeden advertisingmechanismen die online goed werken, ook steeds meer televisiereclame? Bol.com koos vorig jaar voor het digitale bureau DEPT als haar nieuwe lead agency. En dat was na 12 jaar reclamebureau een best verrassende keuze

[Column] Erwin Fisser: Buurman & Buurman innovatiemanagement

Lezers willen zogenaamd niet betalen voor boekjes waarin citaten uit kinderboeken staan. Dat vond ik onzin en dat vind ik nog steeds. Mensen die van mening zijn dat ze geen belangrijke lessen uit kinderliteratuur kunnen halen, kun je niet serieus nemen

[Column] Paola Cassone: De culturele revolutie

Nog een maand tot het eind van dit jaar, maar ik ben al in de stemming voor een terugblik. Want, laten we eerlijk zijn, wat een jaar!

Jeroen Verkroost: website-awards, Prada, Swapfiets duurzaam? Borat maakt zich kwaad, iconische filmauto’s

“Hoera, we zijn beste website van het jaar 2019!” las ik deze week weer diverse malen. Gefeliciteerd hoor, alle 37 (!) winnaars. Vooral leuk voor overall-winnaar PSV, dat verder maar bar weinig won de afgelopen weken

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden