Nederlands MediaNetwerk

Programma: Suzanne en de mannen/Zender:
Nederland 1(NCRV)/Derde uitzending eerste seizoen:
18 januari/Tijdstip:
22.16 uur/Aantal kijkers:
1.031.000 Vorige week schreek ik: 'Het gaat geweldig met het Nederlands drama, zo goed zelfs dat
'Gebak van Krul' een weekje moest wachten op hun Kick off.' Een weekje kan nog net, maar wat te denken van twee weken, dat overkwam
Suzanne en de mannen. Is dat onwil van mijn kant, integendeel. Maar uit onderzoek is gebleken dat gelet het gegeven dat de meerderheid middelmaat is, deze grote groep slechts een bepaalde hoeveelheid kwaliteit per weekaankan, vandaar. Te veel brille in een te korte periode schept verwarring, daar is niemand bij gebaat, daar ben ik erg alert op. En in tijden dat het Nederlands drama zo welig tiert dat het de vorm van een plaag begint te krijgen, moeten programma’s soms wachten op hun welverdiende Kick off. Zo zat ik dus zondagavond bij en met m'n nieuwe vriendin naar Suzanne te kijken, het was een drama, gewoon niet te filmen hoe een hoopvolle affaire die bezig was te ontluiken, door een televisieprogramma van nog geen half uur hopeloos naar de gallemiezen werd geholpen.
Wat dat betreft, geweldig programma. Ook in mijn kennissenkring sloeg deze aflevering in als een bom, enkele mannen zijn zondagavond weer bij hun ouders ingetrokken. Volwassen kerels onder een dekbedje met
Prince lakens. Was ik na
Het Vrije Schaep en
Gebak van krul nogal lovend over het Nederlands drama, ik ben nu euforisch. Goed, ik sta op straat, maar het had erger gekund. Ja, stel je staat op straat en je hebt ook nog barstende koppijn, dan ben je niet echt blij. Dan ga je prakkiseren, krijgt nog meer koppijn en je slaat aan het tobben, je valt in een plas smerig water en je hebt niets schoons bij je om aan te trekken, nee, dan heb je geen pret. Wat was dan precies dat voor mij en vele mannen destructieve programma, let op: 'Suzanne,
(Nienke Römer) heeft net samen met Freek
(Daniël Boissevain) een huis gekocht. Als ze ontdekt dat Freek ook een relatie heeft met Linda (
Irma Hartog), trekt Freek bij Linda in. Bart,
(Dennis Overeem) de ex van Linda, moet nu ook zijn huis uit en gaat op zijn beurt bij Suzanne logeren. Suzanne en Bart maken Freek en Linda wijs dat ze nu ook verliefd zijn in de hoop dat hun beider exen spijt krijgen en terugkomen. Maar dat valt tegen! Het blijkt bovendien dat ze nogal van opvatting verschillen over uiteenlopende onderwerpen als boodschappen, de was, geld, inbrekers en de verhouding met hun exen.' Bart komt thuis van z'n werk en vraagt heel beleefd, 'Wat eten we vanavond.' Hij snauwt niet, slaat haar niet, nee, Bart is een heer, een heer met honger. Een normale vrouw sluipt dan naar de keuken, tovert iets lekkers uit de oven en schotelt dat voor. No big deal. Maar Suzanne doet dat niet, ze gaat in discussie met Bart over waarom
zij moet koken. Ik vroeg mij in arrenmoede af hoever het gekomen is met de hedendaagse vrouw. Bart zocht de grenzen op van wat een man kan verdragen toen hij voorstelde de hond uit te laten. En dan, typisch vrouw, zegt Suzanne, ‘ik heb geen hond’. Kijk, van die aan de haren erbij gesleepte details die er niet toe doen. Wat maakt het nou uit of je geen hond hebt, Bart spreekt de intentie uit, dat is nobel te noemen. Koop desnoods een bot en laat Bart dat begraven, doe toch niet zo moeilijk.
Wat nou, 'ik heb geen tuin', nou en. Dit gedoe is de kern van het programma en de reden van het einde van mijn romance. Wat vrouwen die naar het programma kijken niet begrijpen is dat het gespeeld is, amusement, leuk. Nee, ik en met mij vele lotgenoten hebben ervaren dat vrouwen denken dat het echt is, dat is het sterke van het programma.
Haye van der Heyden heeft het geschreven en volgens ingewijden komt hij thuis alleen in de keuken per abuis. Daarom bedenkt die man zoiets, dat is televisie. Ik weet nog niet waar ik de volgende aflevering ga kijken. Ik zoek een
'Suzanne en de mannen' bestendige vrouw, dan zit ik op fluweel. Ja, dat is een goed criterium voor een relatie, zoals ik al zei, je steekt heel wat op van zo’n programma. En als ze dan ook nog geboeid naar
Johan
Derksen luistert, vraag ik haar ten huwelijk. Ik weet het, ik blijf een dromer.

Weergaven: 60

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Paul Römer namens VCR over gewenste vergunningsverlenging: "nood is hoog"

Net als andere sectoren heeft de radiosector een moeilijke tijd als gevolg van de coronacrisis. Nederlands MediaNetwerk sprak met Paul Römer, voorzitter van de VCR over de frequentieproblematiek en de toekomst

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe ontsnapt Trump? Wie leest allemaal jouw iPhone-clipboard uit? Hoe ziet de wereld eruit in 2030?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden