Nederlands MediaNetwerk



Programma: Van De Gekke/ Eerste uitzending: 7 juni/ Zender: Nederland 3 (BNN)/ Tijdstip: 20.35 uur/ Aantal kijkers: 217.000/

'Stoepkrijt eten, alleen op de witte vlakken van een zebrapad lopen of overal aan doucheputjes ruiken. Iedereen heeft gekke gewoontes en obsessies, maar sommige zijn net iets gekker dan de andere. In Van De Gekke brengt presentator Valerio Zeno een ode aan gewone mensen met een bijzondere gewoonte'

Zoiets vind ik nou mooi, een ode brengen aan gewone mensen die niets bijzonders kunnen en toch uitblinken in iets vaags. Het is mij te makkelijk dit af te doen met dwangneurose of anderszins gestoord gedrag, Nee, deze mensen geloven heilig in hun missie en dat verdient een uiterst summiere mate van bijval. Deze summierheid is boven verwachting goed tot uitdrukking gekomen in de schraalheid van de kijkcijfers, waarvoor hulde! Mocht er onder mijn lezers –wat ik niet verwacht maar toch stiekem hoop- iemand zijn die echt helemaal niets kan en dit tot kunst heeft verheven, onmiddellijk aanmelden bij BNN, er wordt naar u uitgekeken.

 

In deze eerste aflevering maakten de spaarzame nieuwsgierigen die samen met mij de goedgelovigheid hadden om iets opzienbarends te verwachten, kennis met Donnie. Ik had gelijk een zwak voor Donnie, hoewel hij m’n nog prille relatie aan het wankelen bracht. Lag dat aan Donnie, nee. Maar waar vind je nog een vrouw die net als Donnie elke ochtend bijna twee uur z’n huis grondig schoonmaakt. Hij werd er zielsgelukkig van, vertelde de nobele ziel en keek bijna verliefd naar z’n toiletpot toen hij die aan het glanzen had gebracht. Ik vond het vakwerk!. ‘Dat zou jij ook eens vaker moeten doen’, zei ik tegen m’n vriendin. Ik slikte de toevoeging, ‘neem eens een voorbeeld aan die man’, in, toen ik zag welke verwoestende uitwerking mijn eerste zin dreigde te krijgen op ons broze geluk. 

Maar het kwaad was al geschied, een uur na de uitzending ging ze er vandoor en schijnt nu samen te wonen met een kapper met een snor. Ja, alleen al het kijken naar van de gekke levert verrassende ontknopingen op.

Deze eerste aflevering zat werkelijk propvol verrassingen, ik mag hopen dat ze bij BNN dit duizelingwekkende niveau vast weten te houden, Neem Wesley, een vriendelijke jongeman die overal waar hij binnen komt eerst gaat poepen, Tjonge, wat kon die man daar kleurrijk over vertellen. Ook fascinerend was Pieter, een op het oog eenvoudig man, maar schijn bedriegt. Pieter spaart al 5 jaar z’n baardhaar in een koekbus. Hiervoor is een speciale techniek vereist. Dit schijnt alleen te werken als je de baardharen opvangt in bladzijden uit de VPRO gids maar niet de pagina’s waar de filmrecensies staan. Ja, argeloze lezer die ook z’n baardharen wil opsparen, schaven aan de techniek is hier de eerste vereiste. 

Ik kan me goed voorstellen dat u denkt dat ik dit allemaal verzin. Ik zou willen dat ik zo’n rijke fantasie had. Wel geef ik toe, nu ik dit opschrijf, dat de compactheid aan wonderbaarlijks nu ook pas in volle omvang tot mij doordringt. Zou leuk zijn voor en BNN maar vooral voor presentator Valerio Zeno als het programma een tikkeltje meer zou aanslaan bij het grote publiek. Maar als ik eerlijk ben, dat zou pas echt Van De Gekke zijn!

http://sites.bnn.nl/page/vandegekke/video/0f5306695377bde987f23b9fc...

 

 

Weergaven: 136

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Marketing Report Radio] Hanna Verboom over Cinetree en gratis films in coronatijd

Hanna Verboom is actrice en oprichter van filmplatform Cinetree, een online platform vol arthousefilms met een maatschappelijke boodschap. Tijdens de coronacrisis bood de site tijdelijk films gratis aan

[Interview] Marlene Wickel (Jean Mineur Mediavision) over het openen van de bioscopen

Marlene Wickel is Managing Director bij Jean Mineur Mediavision. In de uitzending van Marketing Report Radio praat ze over het sluiten van de bioscopen vanwege de coronacrisis en over hoe ze nu weer open gaan

[Cross Media Case 2020] Jildou van der Bijl over WE Fashion X LINDA.

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

[Cross Media Case 2020] Linda Boonman over AXE gets you ready to move closer

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Greenhouse draagt AXE gets you ready to move closer voor als Cross Media Case. We spreken met Linda Boonman, creative lead van Greenhouse

[Cross Media Case 2020] Fleur Haen over Chantals Pyjama Party

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. RTL draagt Chantals Pyjama Party voor als Cross Media Case We spreken met Fleur Haen, manager live entertainment

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Maartje Blijleven: Waarom sales webinars niet werken (en wat je wél kunt doen om nieuwe klanten aan te trekken)

Dit had ik natuurlijk nooit verwacht, toen ik begin 2020 op het podium stond van Koffiedik Kijken en mijn voorspelling voor 2020 deed. Voor een zaal vol vakgenoten, toen dat nog kon. (Oh wat mis ik die tijd!)

Jeroen Verkroost: Wordt jouw nieuws gestolen? Hoe 'doe' je diversiteit? Wie heeft jouw data? Test je mee op Blip?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Cor Hospes: Corona en het demasqué van het merkdenken

Om te lachen zijn ze, ja echt. De reclamefilmpjes waarmee merken in tijden van corona proberen sympathie te winnen

Jeroen Verkroost: Redt de Autoriteit het nieuws? CSI AdTech? Post-corona trendrapport lezen? Hoe paait Google oudjes?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Laat die FOMO maar komen

Bij De Speld gaan de deuren ook langzaam weer open. We beginnen klein en hanteren strikte regels. Hoewel ik gewend ben geraakt aan thuiswerken, kijk ik ernaar uit om straks weer samen te werken met driedimensionale collega’s

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden