Nederlands MediaNetwerk



Programma: Van De Gekke/ Eerste uitzending: 7 juni/ Zender: Nederland 3 (BNN)/ Tijdstip: 20.35 uur/ Aantal kijkers: 217.000/

'Stoepkrijt eten, alleen op de witte vlakken van een zebrapad lopen of overal aan doucheputjes ruiken. Iedereen heeft gekke gewoontes en obsessies, maar sommige zijn net iets gekker dan de andere. In Van De Gekke brengt presentator Valerio Zeno een ode aan gewone mensen met een bijzondere gewoonte'

Zoiets vind ik nou mooi, een ode brengen aan gewone mensen die niets bijzonders kunnen en toch uitblinken in iets vaags. Het is mij te makkelijk dit af te doen met dwangneurose of anderszins gestoord gedrag, Nee, deze mensen geloven heilig in hun missie en dat verdient een uiterst summiere mate van bijval. Deze summierheid is boven verwachting goed tot uitdrukking gekomen in de schraalheid van de kijkcijfers, waarvoor hulde! Mocht er onder mijn lezers –wat ik niet verwacht maar toch stiekem hoop- iemand zijn die echt helemaal niets kan en dit tot kunst heeft verheven, onmiddellijk aanmelden bij BNN, er wordt naar u uitgekeken.

 

In deze eerste aflevering maakten de spaarzame nieuwsgierigen die samen met mij de goedgelovigheid hadden om iets opzienbarends te verwachten, kennis met Donnie. Ik had gelijk een zwak voor Donnie, hoewel hij m’n nog prille relatie aan het wankelen bracht. Lag dat aan Donnie, nee. Maar waar vind je nog een vrouw die net als Donnie elke ochtend bijna twee uur z’n huis grondig schoonmaakt. Hij werd er zielsgelukkig van, vertelde de nobele ziel en keek bijna verliefd naar z’n toiletpot toen hij die aan het glanzen had gebracht. Ik vond het vakwerk!. ‘Dat zou jij ook eens vaker moeten doen’, zei ik tegen m’n vriendin. Ik slikte de toevoeging, ‘neem eens een voorbeeld aan die man’, in, toen ik zag welke verwoestende uitwerking mijn eerste zin dreigde te krijgen op ons broze geluk. 

Maar het kwaad was al geschied, een uur na de uitzending ging ze er vandoor en schijnt nu samen te wonen met een kapper met een snor. Ja, alleen al het kijken naar van de gekke levert verrassende ontknopingen op.

Deze eerste aflevering zat werkelijk propvol verrassingen, ik mag hopen dat ze bij BNN dit duizelingwekkende niveau vast weten te houden, Neem Wesley, een vriendelijke jongeman die overal waar hij binnen komt eerst gaat poepen, Tjonge, wat kon die man daar kleurrijk over vertellen. Ook fascinerend was Pieter, een op het oog eenvoudig man, maar schijn bedriegt. Pieter spaart al 5 jaar z’n baardhaar in een koekbus. Hiervoor is een speciale techniek vereist. Dit schijnt alleen te werken als je de baardharen opvangt in bladzijden uit de VPRO gids maar niet de pagina’s waar de filmrecensies staan. Ja, argeloze lezer die ook z’n baardharen wil opsparen, schaven aan de techniek is hier de eerste vereiste. 

Ik kan me goed voorstellen dat u denkt dat ik dit allemaal verzin. Ik zou willen dat ik zo’n rijke fantasie had. Wel geef ik toe, nu ik dit opschrijf, dat de compactheid aan wonderbaarlijks nu ook pas in volle omvang tot mij doordringt. Zou leuk zijn voor en BNN maar vooral voor presentator Valerio Zeno als het programma een tikkeltje meer zou aanslaan bij het grote publiek. Maar als ik eerlijk ben, dat zou pas echt Van De Gekke zijn!

http://sites.bnn.nl/page/vandegekke/video/0f5306695377bde987f23b9fc...

 

 

Weergaven: 135

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Jeroen Huijsdens: Bioscoop heeft bewezen iets te bieden wat anderen niet in huis hebben

Jeroen Huijsdens is hoofdredacteur van Holland Film Nieuws – HFM – en Filmdepot.nl en is eigenaar van Filmtaal. En sinds kort mede-uitgever van Alles is film

[Interview] Nick Kalse: Gebruikers zijn het zat om storende advertentieformaten te zien

Nick Kalse is Managing Director van Outbrain. Zijn advertentieplatform werkt met uitgevers van over de hele wereld. We spreken hem over de activiteiten van Outbrain en zijn visie op de markt

[Interview] Allard Ruyl: Talpa Network bereikt wekelijks ruim twaalf miljoen Nederlanders

Allard Ruyl is CEO van Media Solutions, het saleshuis van Talpa Network. Wij spreken hem over de ontwikkeling van de markt

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben

Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?

Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Een kerstreview zónder supermarkten

Het is december. De warme deken van clichématige 90-secondenspots spoelt weer over je heen en je weet waar het tijd voor is: een review! Dit keer niet over de supermarkten, omdat PLUS daar zó hard domineert dat ik dat een oneerlijk vergelijk zou vinden

[Column] Deniz Alkaç: Een gezondere branche begint bij een beter verhaal

Het zijn turbulente tijden. Het vak verandert snel en dat is op veel plekken te merken. Wie de afgelopen week zijn LinkedIn opende, zag waarschijnlijk de speech van Victor Knaap voorbijkomen. Op het DeMedia100 Diner schetste hij een ietwat ongezellig toekomstbeeld van onze markt

[Column] Bas Vlugt: Welkom in het duopolie van Christian & John

Consolidatie in de Nederlandse media is niet nieuw, maar de overname van Sanoma door DPG Media is wel een heel groot hoofdstuk in dit verhaal en legt de machtsverhoudingen bloot

[Column] Michiel Rotteveel: Een pleidooi voor de mens achter de data

Ik merk dat we soms vergeten dat de data afkomstig zijn van echte mensen. Het gevaar bestaat dat we ons te veel laten leiden door de cijfers en daarmee de menselijke maat uit het oog verliezen

Jeroen Verkroost: hoe word je futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards?

Hoe word je Futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards? Luistert jouw telefoon je af? Heeft TV nog toekomst? Podcasts, is Doornroosje ontwaakt? Hoe shopt de jeugd? Wordt Alexa empathischer

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden