Nederlands MediaNetwerk

Programma:
Wie trouwt mijn zoon/ Zender:
RTL 4/ Eerste uitzending:
31 augustus/ Tijdstip:
20.29 uur/ Aantal kijkers:
869.000/


Met Wie trouwt mijn zoon is RTL er opnieuw in geslaagd mij te verbazen. Vooral de voice over aan het begin wekte verwachtingen. “Een meeslepende en bizarre zoektocht naar de ware liefde voor hun zoon”. Wat mooi, dacht ik, wat eindeloos romantisch. En dat alles gepresenteerd door niemand meer of minder dan Robert te Brink, wat een ongekend feest bij RTL op een voetballoze woensdag. Ja, voor je het weet begint die nare Champions League weer en gaat Messi c.s toveren en kijkt er slechts anderhalve man en een paardenkop naar Wie trouwt mijn zoon.

Over de inhoud, lees en huiver: ‘In Wie Trouwt Mijn Zoon zijn vijf moeders op zoek naar een partner voor hun zoon, die nog steeds thuis woont. Een zoektocht naar ware liefde onder het toeziend oog van moeder. Die bemoeien zich echt overal mee! Zullen de moeders er in slagen om hun zoons het huis uit te werken? Welke vrouw zal hem het veilige nest zal doen verlaten? De zoektocht start in een bijzonder landhuis... Stampvol leuke meiden!’

Ik dacht zo’n format kun je eindeloos uitmelken in alle mogelijke variaties, briljante vondst van RTL maar dan ook weer, wat eindeloos droevig. En nog gevaarlijk ook. Het is werkelijk een wonder dat niemand van de liefdeskandidates in afgrijzen uit het raam is gesprongen.

Ik zit hier bovenal om het positieve uit het programma te halen en verdomd dat valt niet mee. Er was een moeder met een zoon waarvan ik dacht, als je die wilt slijten moet je er een PGB aan vast koppelen anders gaat het niet lukken. Maar ja, wonderen bestaan, hoop ik dan maar voor haar.

Vraag me niet hoe maar ik weet uit elk programma iets positiefs te halen, noem het een gave. 1 van de zoons viel op mannen, en het was hier dat ik iets ongekend romantisch zag, zeg gerust, ik was ontroerd. Een liefdeskandidaat voor deze zoon had een koffertje bij zich en geloof het of niet, hij maakte van langwerpige ballonnen een prachtige hond, roze, wat een gebaar! Ik werd op slag verliefd op dat beest. En dan dat commentaar van die moeder, geen enkele affiniteit met zo’n geste. Ze vond die man niet leuk, ik dacht nou en! Trouw met dat beest, klaar. Gelukkig zag ik Robert ten Brink ook met een vertederende blik naar dat dier kijken.

Zoiets geweldigs biedt tegenwicht aan een moeder die zei: ‘M’n schoondochter moet wel goed in de familie liggen’. Ik dacht, mevrouw als u uw zoon goed had opgevoed kwam ie thuis met een heerlijke vrouw die hem gelukkig maakt en schijt aan de familie heeft. Dan was er nog een moeder die graag kleinkinderen wilde. Dat mag je willen moeder maar laat het even betijen, wie weet wat hij ooit bij elkaar fröbelt, en neem tot die tijd een paar kerkuilen, bijzonder trouwe beesten.

Tot slot, werd ik blij van dit programma, NEE. Het lag niet aan figuur A of Moeder B. Het is het gekunstelde, weer een landhuis, weer een schijnluxe, behalve die roze hond was het niets, helemaal niets. Maar ja, helemaal niets trekt wel 869.000 kijkers. Als ik RTL was ging ik op zoek naar het absolute niets. Dan kan Messi toveren wat hij wil, kansloos! 

 

 

Weergaven: 386

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Jeroen Huijsdens: Bioscoop heeft bewezen iets te bieden wat anderen niet in huis hebben

Jeroen Huijsdens is hoofdredacteur van Holland Film Nieuws – HFM – en Filmdepot.nl en is eigenaar van Filmtaal. En sinds kort mede-uitgever van Alles is film

[Interview] Nick Kalse: Gebruikers zijn het zat om storende advertentieformaten te zien

Nick Kalse is Managing Director van Outbrain. Zijn advertentieplatform werkt met uitgevers van over de hele wereld. We spreken hem over de activiteiten van Outbrain en zijn visie op de markt

[Interview] Allard Ruyl: Talpa Network bereikt wekelijks ruim twaalf miljoen Nederlanders

Allard Ruyl is CEO van Media Solutions, het saleshuis van Talpa Network. Wij spreken hem over de ontwikkeling van de markt

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben

Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?

Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Een kerstreview zónder supermarkten

Het is december. De warme deken van clichématige 90-secondenspots spoelt weer over je heen en je weet waar het tijd voor is: een review! Dit keer niet over de supermarkten, omdat PLUS daar zó hard domineert dat ik dat een oneerlijk vergelijk zou vinden

[Column] Deniz Alkaç: Een gezondere branche begint bij een beter verhaal

Het zijn turbulente tijden. Het vak verandert snel en dat is op veel plekken te merken. Wie de afgelopen week zijn LinkedIn opende, zag waarschijnlijk de speech van Victor Knaap voorbijkomen. Op het DeMedia100 Diner schetste hij een ietwat ongezellig toekomstbeeld van onze markt

[Column] Bas Vlugt: Welkom in het duopolie van Christian & John

Consolidatie in de Nederlandse media is niet nieuw, maar de overname van Sanoma door DPG Media is wel een heel groot hoofdstuk in dit verhaal en legt de machtsverhoudingen bloot

[Column] Michiel Rotteveel: Een pleidooi voor de mens achter de data

Ik merk dat we soms vergeten dat de data afkomstig zijn van echte mensen. Het gevaar bestaat dat we ons te veel laten leiden door de cijfers en daarmee de menselijke maat uit het oog verliezen

Jeroen Verkroost: hoe word je futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards?

Hoe word je Futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards? Luistert jouw telefoon je af? Heeft TV nog toekomst? Podcasts, is Doornroosje ontwaakt? Hoe shopt de jeugd? Wordt Alexa empathischer

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden