Nederlands MediaNetwerk

Programma:
Wie trouwt mijn zoon/ Zender:
RTL 4/ Eerste uitzending:
31 augustus/ Tijdstip:
20.29 uur/ Aantal kijkers:
869.000/


Met Wie trouwt mijn zoon is RTL er opnieuw in geslaagd mij te verbazen. Vooral de voice over aan het begin wekte verwachtingen. “Een meeslepende en bizarre zoektocht naar de ware liefde voor hun zoon”. Wat mooi, dacht ik, wat eindeloos romantisch. En dat alles gepresenteerd door niemand meer of minder dan Robert te Brink, wat een ongekend feest bij RTL op een voetballoze woensdag. Ja, voor je het weet begint die nare Champions League weer en gaat Messi c.s toveren en kijkt er slechts anderhalve man en een paardenkop naar Wie trouwt mijn zoon.

Over de inhoud, lees en huiver: ‘In Wie Trouwt Mijn Zoon zijn vijf moeders op zoek naar een partner voor hun zoon, die nog steeds thuis woont. Een zoektocht naar ware liefde onder het toeziend oog van moeder. Die bemoeien zich echt overal mee! Zullen de moeders er in slagen om hun zoons het huis uit te werken? Welke vrouw zal hem het veilige nest zal doen verlaten? De zoektocht start in een bijzonder landhuis... Stampvol leuke meiden!’

Ik dacht zo’n format kun je eindeloos uitmelken in alle mogelijke variaties, briljante vondst van RTL maar dan ook weer, wat eindeloos droevig. En nog gevaarlijk ook. Het is werkelijk een wonder dat niemand van de liefdeskandidates in afgrijzen uit het raam is gesprongen.

Ik zit hier bovenal om het positieve uit het programma te halen en verdomd dat valt niet mee. Er was een moeder met een zoon waarvan ik dacht, als je die wilt slijten moet je er een PGB aan vast koppelen anders gaat het niet lukken. Maar ja, wonderen bestaan, hoop ik dan maar voor haar.

Vraag me niet hoe maar ik weet uit elk programma iets positiefs te halen, noem het een gave. 1 van de zoons viel op mannen, en het was hier dat ik iets ongekend romantisch zag, zeg gerust, ik was ontroerd. Een liefdeskandidaat voor deze zoon had een koffertje bij zich en geloof het of niet, hij maakte van langwerpige ballonnen een prachtige hond, roze, wat een gebaar! Ik werd op slag verliefd op dat beest. En dan dat commentaar van die moeder, geen enkele affiniteit met zo’n geste. Ze vond die man niet leuk, ik dacht nou en! Trouw met dat beest, klaar. Gelukkig zag ik Robert ten Brink ook met een vertederende blik naar dat dier kijken.

Zoiets geweldigs biedt tegenwicht aan een moeder die zei: ‘M’n schoondochter moet wel goed in de familie liggen’. Ik dacht, mevrouw als u uw zoon goed had opgevoed kwam ie thuis met een heerlijke vrouw die hem gelukkig maakt en schijt aan de familie heeft. Dan was er nog een moeder die graag kleinkinderen wilde. Dat mag je willen moeder maar laat het even betijen, wie weet wat hij ooit bij elkaar fröbelt, en neem tot die tijd een paar kerkuilen, bijzonder trouwe beesten.

Tot slot, werd ik blij van dit programma, NEE. Het lag niet aan figuur A of Moeder B. Het is het gekunstelde, weer een landhuis, weer een schijnluxe, behalve die roze hond was het niets, helemaal niets. Maar ja, helemaal niets trekt wel 869.000 kijkers. Als ik RTL was ging ik op zoek naar het absolute niets. Dan kan Messi toveren wat hij wil, kansloos! 

 

 

Weergaven: 389

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Sonja Barentsen over het festival Film by the Sea

Als eerste grote filmfestival sinds de uitbraak van het coronavirus start Film by the Sea vanaf 11 september 2020. We spraken met Sonja Barendse, hoofd communicatie bij Film by the Sea

[Interview] Georgette Schlick over drama maken in coronatijd, de functie van publiek en meer

Georgette Schlick is CEO van tv-productiebedrijf Fremantle in Nederland en België. Ze vertelt onder meer over het maken van televisieshows in coronatijd en de rol van publiek bij de opnames

[Interview] Ton Rozestraten over Ad Alliance

Per 1 januari 2020 zijn de salesactiviteiten van Adfactor, BrandDeli, RTL en Triade Media ondergebracht in Ad Alliance. CEO is Ton Rozestraten. Het eerste interview over Ad Alliance geeft hij aan Nederlands MediaNetwerk

[Marketing Report Radio] Dave Minneboo en Robert Bernink over 15 jaar Qmusic en radio bij corona

Dave Minneboo is programmadirecteur van Qmusic en Robert Bernink is directeur entertainment bij DPG Media. De twee kwamen bij Marketing Report Radio vertellen over het aankomende jubileum en werken in coronatijd

[Interview] Joost Geurtsen (Insight TV): ‘Wij nemen de kijkers mee op avontuur’

Joost Geurtsen is Head of Global Brand Partnerships bij Insight TV, de online televisiezender met een breed aanbod voor onder meer millennials. We spreken hem over zijn bedrijf

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: First Saturdays van NRMA

Iedereen herkent de beelden van vorig jaar met de bosbranden in Australië, en ook recenter aan de westkust van de Verenigde Staten; miljarden dieren ontheemd en gestorven, huizen en wijken vernietigd en grote groepen mensen die geen onderkomen meer hebben of zelfs het leven hebben gelaten

[Column] Joris van Lierop: Het blijft toch je kind, of niet dan?

Het is alweer een tijd geleden dat ik mijn laatste bijdrage schreef op deze plek. En hoewel ik het schrijven met veel plezier doe, was er toch een drempel die me een tijdje van de typemachine weghield

Jeroen Verkroost: The future is going to be weird. Featuring: Tesla, Neurochips, Robots, Cookies, TikTok, Satelliet

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Minimal viable content pages

One of the biggest complaints about content is that it is expensive. Expensive to produce and expensive to publish. Aside your ego gets dented when that all that expensiveness isn't doing what it is supposed to do

[Column] Michiel Veugelers: Don’t try to understand it. Feel it.

Toen de bioscopen in Nederland na de lockdown weer open mochten, met beperkingen, was er naast het maximaal aantal bezoekers per zaal en de 1,5 meter afstand-regeling een ander probleem: het aanbod

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden