Nederlands MediaNetwerk



Dit had ik gelezen op de website van de KRO: ‘In het nieuwe programma 
Liefs Uit… volgt
Yvon Jaspers wekelijks vijf Nederlanders die er alles voor over hebben om samen met hun buitenlandse liefde in ons land een toekomst op te bouwen. Samen met hen beleeft ze hun meest romantische momenten maar is ze er ook als het niet zo goed gaat. Liefs Uit gaat over de liefde maar ook over Nederland. Het gaat ook over ons. Is de liefde van deze vijf stellen bestand tegen het Hollandse klimaat?’

 

Ik heb dit goed op me laten inwerken. Geweldig, dacht ik, mensen die alles voor elkaar over hebben, zoiets moet je koesteren. Ja, dan stoor ik me aan die vraag over dat Hollandse klimaat. Als je verliefd bent, laat je je geliefde toch niet in de kou staan? Bovendien, iedereen die hier, uit welk buitenland dan ook, zo ongeveer half juni naar toe is gekomen, onze zomer getrotseerd heeft en nog immer verliefd is, hulde. Komt bij, als je elkaar eeuwige trouw zweert, is dat in voor- en tegenspoed en niet iets als: Bij overvloedige regenval gaan we het nog eens nader bekijken.

En toen had ik nog geen seconde gezien. Eerlijk is eerlijk, 10 seconden Yvon Jaspers in beeld en je weet waarom het programma Liefs uit… heet. Ik kan dat niet precies uitleggen, het is een gevoel. Liefs van… had ook gekund maar wekt misschien verwachtingen. In deze eerste aflevering maken we, nee, ik praat niet in meervoud over mezelf maar ik keek niet alleen. Er was de hele dag getelefoneerd en het resultaat was dat de echte mannen voetbal keken en ik met een aanzienlijk aantal vrouwen Liefs uit….Ik kan dit niemand aanbevelen, tenzij je nieuwsgierig bent. Je komt tijdens zo’n avond met vrouwen meer te weten over je vrienden dan je lief is. En over jezelf, dat ook.

In de eerste aflevering dus maken wij, kijkers, kennis met Marlies en Musa en Sam en Chinchu. Sem ontpopte zich als een romanticus en vroeg ‘zijn’ Chinchu in India op z’n knieën om haar hand. Zonder overdrijven, Sem was een blij mens. Chinchu was zo mogelijk nog blijer, ze kusten elkaar innig en teder. Of andersom, dat kan ook. In mijn kamer ontstaken de vrouwen in toorn over het bedroevende gedrag van hun eigen mannen waar het liefde betrof. Ik heb zelden zoveel geklaag gehoord per vierkante centimeter als toen. Sam was the man en al mijn vrienden bleken a-romantische kevers, boeren etc. Ja, ik schrijf het zwaar gekuist op, anders zou het een bestseller zijn en wie zit daar nu op te wachten. Gelukkig ken ik mijn vrienden beter, stoer doen bij voetbal, ja, maar in de kern goedmoedige en zachtaardige wezens als die vrouwen er zich in zouden verdiepen, hoe er het best mee om te gaan.

Soms zie je iemand waar je mee wegloopt, ik had dat bij Musa, een Gambiaanse zzp’er. Op het strand in Gambia had hij Marlies ontmoet. Sindsdien zijn ze eindeloos verliefd. En het valt niet mee om iemand uit Gambia voor drie maanden naar Nederland te halen. Marlies geeft niet op. Als hij ten langen leste naar Nederland komt blaast hij het begrip optimisme nieuw leven in. Op het vliegveld weet hij al dat hij zich thuis voelt in Nederland. Kijk, zoiets vereist een scherp inzicht. Maar het was niet alleen inzicht, Musa is een opgewekt mens, blij met hutspot, met de oma van Marlies, ja eigenlijk met alles. 

De KRO zal ook blij zijn met ruim 1.2 miljoen kijkers, zeker als er gelijktijdig Barcelona – Milan is. Maar ik bleef me afvragen, voegt dit programma iets toe. Wat is het verschil met soortgelijke programma’s? Ik kan eigenlijk alleen Yvon Jaspers bedenken als grootste verschil en dat noem ik mager. Nee, begrijp me niet verkeerd, ik bedoel het verschil is mager, Yvon blijft een fenomeen. Ik zeg nog een keer hardop, Liefs uit…en zie haar gezicht. Het klopt.


Programma: Liefs uit.../ Zender: Nederland 1 (KRO)/ Eerste uitzending: 13 september/ Tijdstip: 20.32 uur/ Aantal kijkers: 1.220.000 / Website: www.liefsuit.kro.nl

Kijk naar de eerste uitzending

 

www.twitter.com/tonboom

Weergaven: 234

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Jeroen Huijsdens: Bioscoop heeft bewezen iets te bieden wat anderen niet in huis hebben

Jeroen Huijsdens is hoofdredacteur van Holland Film Nieuws – HFM – en Filmdepot.nl en is eigenaar van Filmtaal. En sinds kort mede-uitgever van Alles is film

[Interview] Nick Kalse: Gebruikers zijn het zat om storende advertentieformaten te zien

Nick Kalse is Managing Director van Outbrain. Zijn advertentieplatform werkt met uitgevers van over de hele wereld. We spreken hem over de activiteiten van Outbrain en zijn visie op de markt

[Interview] Allard Ruyl: Talpa Network bereikt wekelijks ruim twaalf miljoen Nederlanders

Allard Ruyl is CEO van Media Solutions, het saleshuis van Talpa Network. Wij spreken hem over de ontwikkeling van de markt

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben

Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?

Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Een kerstreview zónder supermarkten

Het is december. De warme deken van clichématige 90-secondenspots spoelt weer over je heen en je weet waar het tijd voor is: een review! Dit keer niet over de supermarkten, omdat PLUS daar zó hard domineert dat ik dat een oneerlijk vergelijk zou vinden

[Column] Deniz Alkaç: Een gezondere branche begint bij een beter verhaal

Het zijn turbulente tijden. Het vak verandert snel en dat is op veel plekken te merken. Wie de afgelopen week zijn LinkedIn opende, zag waarschijnlijk de speech van Victor Knaap voorbijkomen. Op het DeMedia100 Diner schetste hij een ietwat ongezellig toekomstbeeld van onze markt

[Column] Bas Vlugt: Welkom in het duopolie van Christian & John

Consolidatie in de Nederlandse media is niet nieuw, maar de overname van Sanoma door DPG Media is wel een heel groot hoofdstuk in dit verhaal en legt de machtsverhoudingen bloot

[Column] Michiel Rotteveel: Een pleidooi voor de mens achter de data

Ik merk dat we soms vergeten dat de data afkomstig zijn van echte mensen. Het gevaar bestaat dat we ons te veel laten leiden door de cijfers en daarmee de menselijke maat uit het oog verliezen

Jeroen Verkroost: hoe word je futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards?

Hoe word je Futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards? Luistert jouw telefoon je af? Heeft TV nog toekomst? Podcasts, is Doornroosje ontwaakt? Hoe shopt de jeugd? Wordt Alexa empathischer

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden