Nederlands MediaNetwerk

 

Programma: Hart tegen Hard/ Zender: Net 5/ Eerste uitzending: 3 oktober/ Tijdstip: 21.25 uur/ Aantal kijkers: 369.000/

Wekenlang heeft Net 5 de spanning rond de nieuwe serie Hart tegen Hard opgevoerd. Ikzelf heb een maand lang uitsluitend Net 5 gekeken alleen voor de trailer. Ja, je bent fan of je bent geen fan van nieuw Nederlands drama.  Ik werd voor het eerst summier sceptisch toen ik het volgende las:

‘In de romantische misdaadserie Hart tegen Hard draait het om rechercheur Thomas (Dragan Bakema) en misdaadjournaliste Ava (Elise Schaap).  In hun werk worden de twee geconfronteerd met ontvoering, mishandeling en diefstal maar vooral met elkaar. Diep in hun hart willen ze niets liever dan samen zijn, maar door hun werk is dat vrijwel onmogelijk. Ze moeten er alles aan doen om het verlangen geheim te houden, zeker voor elkaar’

Ik was niet blij met mezelf sceptisch te zijn op basis van tekst. Ik hield me zelf voor, wees niet vooringenomen, kijk onbevangen. Streng waar mogelijk, rechtvaardig als het echt niet anders kan en let vooral op de non verbale communicatie over geheim verlangen dat smekend wacht op een teken, of tenminste iets wat voor een teken door kan gaan. Tegelijkertijd wist ik dat juist dat niet kon, anders is het een geheim van niks. Ik ben twee dagen neerslachtig geweest omdat ik vreesde dat ze het niet geheim konden houden. Komt ook, ik kan bogen op een rijke historie aan mislukte geheimhoudingen. 

En als je dan jezelf vermanend hebt toegesproken met als resultaat dat je als meest objectieve kijker ooit klaar zit met een notitie boekje en een glimlach en het begint, is het eerste wat je ziet: Dit programma wordt mede mogelijk gemaakt door Dr. Oetker Intens. Het kan aan mij liggen maar ik zag het verband tussen ontvoering, mishandeling, diefstal en Dr. Oetker niet direct.  

Ik heb geen idee hoezeer de afdeling Zware Criminaliteit van de politie samenwerkt met de misdaadjournalistiek maar in Hart tegen Hard zijn Thomas en Ava onafscheidelijk. Zie je haar, zie je hem. Dus de zin: Diep in hun hart willen ze niets liever dan samen zijn, maar door hun werk is dat vrijwel onmogelijk, slaat nergens op. In deze eerste aflevering is Robbie van de Berg ontvoerd. Samen lossen ze de ontvoering op, als partners, veel minder als concurrenten.

Dat  ik en passant opschrijf, samen lossen ze de ontvoering op komt door de formule van Hart tegen Hard. Het geheime verlangen is allesoverheersend. Op die manier schiet de misdaad en de spanning er bij in. Zelfs als kale Harry in elkaar geslagen wordt zet dat geen zoden aan de dijk. Het leek wel of z’n blauwe oog met opzet zo slecht geschminkt was, opdat wij kijkers niet afgeleid zouden worden van de romantiek.

Maandag is aflevering 2, ik geef het na de eerste aflevering niet op. Ik vind  Dragan Bakema en Elise Schaap prima acteurs. In de tweede aflevering handelt het zich om moord. Lijkt me ernstig genoeg om serieus werk van te maken. Het verlangen snap ik, nu nog spanning. Ja, Hart tegen Hard is een misdaadserie of niet.

 

Weergaven: 232

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Jeroen Huijsdens: Bioscoop heeft bewezen iets te bieden wat anderen niet in huis hebben

Jeroen Huijsdens is hoofdredacteur van Holland Film Nieuws – HFM – en Filmdepot.nl en is eigenaar van Filmtaal. En sinds kort mede-uitgever van Alles is film

[Interview] Nick Kalse: Gebruikers zijn het zat om storende advertentieformaten te zien

Nick Kalse is Managing Director van Outbrain. Zijn advertentieplatform werkt met uitgevers van over de hele wereld. We spreken hem over de activiteiten van Outbrain en zijn visie op de markt

[Interview] Allard Ruyl: Talpa Network bereikt wekelijks ruim twaalf miljoen Nederlanders

Allard Ruyl is CEO van Media Solutions, het saleshuis van Talpa Network. Wij spreken hem over de ontwikkeling van de markt

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben

Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?

Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Een kerstreview zónder supermarkten

Het is december. De warme deken van clichématige 90-secondenspots spoelt weer over je heen en je weet waar het tijd voor is: een review! Dit keer niet over de supermarkten, omdat PLUS daar zó hard domineert dat ik dat een oneerlijk vergelijk zou vinden

[Column] Deniz Alkaç: Een gezondere branche begint bij een beter verhaal

Het zijn turbulente tijden. Het vak verandert snel en dat is op veel plekken te merken. Wie de afgelopen week zijn LinkedIn opende, zag waarschijnlijk de speech van Victor Knaap voorbijkomen. Op het DeMedia100 Diner schetste hij een ietwat ongezellig toekomstbeeld van onze markt

[Column] Bas Vlugt: Welkom in het duopolie van Christian & John

Consolidatie in de Nederlandse media is niet nieuw, maar de overname van Sanoma door DPG Media is wel een heel groot hoofdstuk in dit verhaal en legt de machtsverhoudingen bloot

[Column] Michiel Rotteveel: Een pleidooi voor de mens achter de data

Ik merk dat we soms vergeten dat de data afkomstig zijn van echte mensen. Het gevaar bestaat dat we ons te veel laten leiden door de cijfers en daarmee de menselijke maat uit het oog verliezen

Jeroen Verkroost: hoe word je futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards?

Hoe word je Futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards? Luistert jouw telefoon je af? Heeft TV nog toekomst? Podcasts, is Doornroosje ontwaakt? Hoe shopt de jeugd? Wordt Alexa empathischer

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden