Nederlands MediaNetwerk

 

Programma: Hart tegen Hard/ Zender: Net 5/ Eerste uitzending: 3 oktober/ Tijdstip: 21.25 uur/ Aantal kijkers: 369.000/

Wekenlang heeft Net 5 de spanning rond de nieuwe serie Hart tegen Hard opgevoerd. Ikzelf heb een maand lang uitsluitend Net 5 gekeken alleen voor de trailer. Ja, je bent fan of je bent geen fan van nieuw Nederlands drama.  Ik werd voor het eerst summier sceptisch toen ik het volgende las:

‘In de romantische misdaadserie Hart tegen Hard draait het om rechercheur Thomas (Dragan Bakema) en misdaadjournaliste Ava (Elise Schaap).  In hun werk worden de twee geconfronteerd met ontvoering, mishandeling en diefstal maar vooral met elkaar. Diep in hun hart willen ze niets liever dan samen zijn, maar door hun werk is dat vrijwel onmogelijk. Ze moeten er alles aan doen om het verlangen geheim te houden, zeker voor elkaar’

Ik was niet blij met mezelf sceptisch te zijn op basis van tekst. Ik hield me zelf voor, wees niet vooringenomen, kijk onbevangen. Streng waar mogelijk, rechtvaardig als het echt niet anders kan en let vooral op de non verbale communicatie over geheim verlangen dat smekend wacht op een teken, of tenminste iets wat voor een teken door kan gaan. Tegelijkertijd wist ik dat juist dat niet kon, anders is het een geheim van niks. Ik ben twee dagen neerslachtig geweest omdat ik vreesde dat ze het niet geheim konden houden. Komt ook, ik kan bogen op een rijke historie aan mislukte geheimhoudingen. 

En als je dan jezelf vermanend hebt toegesproken met als resultaat dat je als meest objectieve kijker ooit klaar zit met een notitie boekje en een glimlach en het begint, is het eerste wat je ziet: Dit programma wordt mede mogelijk gemaakt door Dr. Oetker Intens. Het kan aan mij liggen maar ik zag het verband tussen ontvoering, mishandeling, diefstal en Dr. Oetker niet direct.  

Ik heb geen idee hoezeer de afdeling Zware Criminaliteit van de politie samenwerkt met de misdaadjournalistiek maar in Hart tegen Hard zijn Thomas en Ava onafscheidelijk. Zie je haar, zie je hem. Dus de zin: Diep in hun hart willen ze niets liever dan samen zijn, maar door hun werk is dat vrijwel onmogelijk, slaat nergens op. In deze eerste aflevering is Robbie van de Berg ontvoerd. Samen lossen ze de ontvoering op, als partners, veel minder als concurrenten.

Dat  ik en passant opschrijf, samen lossen ze de ontvoering op komt door de formule van Hart tegen Hard. Het geheime verlangen is allesoverheersend. Op die manier schiet de misdaad en de spanning er bij in. Zelfs als kale Harry in elkaar geslagen wordt zet dat geen zoden aan de dijk. Het leek wel of z’n blauwe oog met opzet zo slecht geschminkt was, opdat wij kijkers niet afgeleid zouden worden van de romantiek.

Maandag is aflevering 2, ik geef het na de eerste aflevering niet op. Ik vind  Dragan Bakema en Elise Schaap prima acteurs. In de tweede aflevering handelt het zich om moord. Lijkt me ernstig genoeg om serieus werk van te maken. Het verlangen snap ik, nu nog spanning. Ja, Hart tegen Hard is een misdaadserie of niet.

 

Weergaven: 246

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Sonja Barentsen over het festival Film by the Sea

Als eerste grote filmfestival sinds de uitbraak van het coronavirus start Film by the Sea vanaf 11 september 2020. We spraken met Sonja Barendse, hoofd communicatie bij Film by the Sea

[Interview] Georgette Schlick over drama maken in coronatijd, de functie van publiek en meer

Georgette Schlick is CEO van tv-productiebedrijf Fremantle in Nederland en België. Ze vertelt onder meer over het maken van televisieshows in coronatijd en de rol van publiek bij de opnames

[Interview] Ton Rozestraten over Ad Alliance

Per 1 januari 2020 zijn de salesactiviteiten van Adfactor, BrandDeli, RTL en Triade Media ondergebracht in Ad Alliance. CEO is Ton Rozestraten. Het eerste interview over Ad Alliance geeft hij aan Nederlands MediaNetwerk

[Marketing Report Radio] Dave Minneboo en Robert Bernink over 15 jaar Qmusic en radio bij corona

Dave Minneboo is programmadirecteur van Qmusic en Robert Bernink is directeur entertainment bij DPG Media. De twee kwamen bij Marketing Report Radio vertellen over het aankomende jubileum en werken in coronatijd

[Interview] Joost Geurtsen (Insight TV): ‘Wij nemen de kijkers mee op avontuur’

Joost Geurtsen is Head of Global Brand Partnerships bij Insight TV, de online televisiezender met een breed aanbod voor onder meer millennials. We spreken hem over zijn bedrijf

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Bezig met laden... Feed laden


Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden