Nederlands MediaNetwerk

 

Programma: Next Hair Guru / Zender: Net5 / Eerste uitzending: 1 november / Tijdstip: 21.25 uur / Aantal kijkers: 229.000

Het bestaat! Na talloze programma’s met labbekakkerige  jury’s is er ten langen leste een programma waarin  de jury een autoriteit is. Vreemd, dacht ik, dat ik van zoiets vanzelfsprekends blij word. Alleen die mensen die Ilham Mestour hebben gezien in Next Hair Guru begrijpen wat ik bedoel. Met een schrale 229.000 kijkers is de kans dus groot dat weinig lezers haar aan het werk hebben gezien. Dat nu is jammer. Mensen die niet naar het programma hebben gekeken maar zich wel eens naar de kapper slepen en daar zoals gebruikelijk binnensmonds ontevreden mompelend het pand verlaten, hebben geen idee dat het ook anders kan. Voor die nieuwsgierigen, ook met volledig uitgeblust haar, kijk en laat je verrassen.

Zelf ben ik jarenlang coiffeuristisch totaal verwaarloosd. Neem mijn ‘Kapper Leo’, een man met een schitterende naam voor het kappersvak, een sieraad. Tot je hem zag, dan wist je dat hij geen wonderen ging verrichten en zelfs dat is niet helemaal waar. Het was wel degelijk een mirakel hoe die man je wist toe te takelen, en niet bij toeval, nee, met een verbijsterende volharding.

Genoeg over mijn ervaringen, terug naar het programma. Het principe van Next Hair Guru is voor iedereen te begrijpen.’ Een groot aantal getalenteerde kappers gaan de strijd met elkaar aan om door te breken als beste haarstylist van Nederland. Met uitdagende opdrachten als celebrity fotoshoots worden ze geprikkeld om alles uit de kast te halen en daarmee de meest creatieve kapsels te creëren. De winnaar krijgt de mogelijkheid in één keer door te breken als haarstylist van de sterren, van modefotoshoots en van reclamecampagnes’. Welke aanstormend talent wil dat nu niet!

Voordeel voor de kijker is,in tegenstelling met kookprogramma’s waar ik niet weet of het lekker is, dat je het resultaat kunt zien. Ik heb te weinig haar om er verstand van te hebben maar weet wel wat ik mooi vind. Bij de eerste opdracht kreeg iedereen een foto van een celebrity en het lag in de bedoeling die foto niet te kopiëren maar als inspiratie te gebruiken. Iemand kreeg een foto van koningin Beatrix en ging aan de slag. In verbijstering vroeg Ilham zich af wat de bedoeling achter dit geheel was toen ze het resultaat zag.’ Ik heb het haar iets vrolijks gegeven’, sprak de kandidaat Guru. Ilham: ‘ik wil geen vrolijk haar, geen gezellig haar, ik wil fashion!’ Leuke bijkomstigheid was dat iedereen een model had meegenomen. Hakan had er zelfs 300 euro voor betaald. In deze eerste opdracht moest iedereen het model van iemand anders knippen. Gelukkig was Hakan dermate kundig dat hij ook met een ander model doorging. Toen waren er nog 40.

Bij de tweede opdracht kreeg iedereen een model van Ilham en het was de bedoeling dat men hun eigen persoonlijkheid in het kapsel legde. Men ging aan de slag, Ik zag mensen bezig die volgens mij akelig droomden. En ik zag mensen met talent. Dat ik het zag is totaal onbelangrijk maar Ilham zag het ook. 20 gelukkigen met talent gaan door. Er moeten er nog 10 afvallen. Dan resteren nog 10 begenadigde talenten die  uit gaan maken wie the Next Hair Guru wordt. Persoonlijk vond ik Daniel erg goed, maar ik heb er geen verstand van. Zal met sympathie te maken hebben. Geld voor het hele programma, mijn sympathie heeft het.

Weergaven: 413

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Jeroen Huijsdens: Bioscoop heeft bewezen iets te bieden wat anderen niet in huis hebben

Jeroen Huijsdens is hoofdredacteur van Holland Film Nieuws – HFM – en Filmdepot.nl en is eigenaar van Filmtaal. En sinds kort mede-uitgever van Alles is film

[Interview] Nick Kalse: Gebruikers zijn het zat om storende advertentieformaten te zien

Nick Kalse is Managing Director van Outbrain. Zijn advertentieplatform werkt met uitgevers van over de hele wereld. We spreken hem over de activiteiten van Outbrain en zijn visie op de markt

[Interview] Allard Ruyl: Talpa Network bereikt wekelijks ruim twaalf miljoen Nederlanders

Allard Ruyl is CEO van Media Solutions, het saleshuis van Talpa Network. Wij spreken hem over de ontwikkeling van de markt

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben

Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?

Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Een kerstreview zónder supermarkten

Het is december. De warme deken van clichématige 90-secondenspots spoelt weer over je heen en je weet waar het tijd voor is: een review! Dit keer niet over de supermarkten, omdat PLUS daar zó hard domineert dat ik dat een oneerlijk vergelijk zou vinden

[Column] Deniz Alkaç: Een gezondere branche begint bij een beter verhaal

Het zijn turbulente tijden. Het vak verandert snel en dat is op veel plekken te merken. Wie de afgelopen week zijn LinkedIn opende, zag waarschijnlijk de speech van Victor Knaap voorbijkomen. Op het DeMedia100 Diner schetste hij een ietwat ongezellig toekomstbeeld van onze markt

[Column] Bas Vlugt: Welkom in het duopolie van Christian & John

Consolidatie in de Nederlandse media is niet nieuw, maar de overname van Sanoma door DPG Media is wel een heel groot hoofdstuk in dit verhaal en legt de machtsverhoudingen bloot

[Column] Michiel Rotteveel: Een pleidooi voor de mens achter de data

Ik merk dat we soms vergeten dat de data afkomstig zijn van echte mensen. Het gevaar bestaat dat we ons te veel laten leiden door de cijfers en daarmee de menselijke maat uit het oog verliezen

Jeroen Verkroost: hoe word je futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards?

Hoe word je Futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards? Luistert jouw telefoon je af? Heeft TV nog toekomst? Podcasts, is Doornroosje ontwaakt? Hoe shopt de jeugd? Wordt Alexa empathischer

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden