Nederlands MediaNetwerk

 

Programma: Next Hair Guru / Zender: Net5 / Eerste uitzending: 1 november / Tijdstip: 21.25 uur / Aantal kijkers: 229.000

Het bestaat! Na talloze programma’s met labbekakkerige  jury’s is er ten langen leste een programma waarin  de jury een autoriteit is. Vreemd, dacht ik, dat ik van zoiets vanzelfsprekends blij word. Alleen die mensen die Ilham Mestour hebben gezien in Next Hair Guru begrijpen wat ik bedoel. Met een schrale 229.000 kijkers is de kans dus groot dat weinig lezers haar aan het werk hebben gezien. Dat nu is jammer. Mensen die niet naar het programma hebben gekeken maar zich wel eens naar de kapper slepen en daar zoals gebruikelijk binnensmonds ontevreden mompelend het pand verlaten, hebben geen idee dat het ook anders kan. Voor die nieuwsgierigen, ook met volledig uitgeblust haar, kijk en laat je verrassen.

Zelf ben ik jarenlang coiffeuristisch totaal verwaarloosd. Neem mijn ‘Kapper Leo’, een man met een schitterende naam voor het kappersvak, een sieraad. Tot je hem zag, dan wist je dat hij geen wonderen ging verrichten en zelfs dat is niet helemaal waar. Het was wel degelijk een mirakel hoe die man je wist toe te takelen, en niet bij toeval, nee, met een verbijsterende volharding.

Genoeg over mijn ervaringen, terug naar het programma. Het principe van Next Hair Guru is voor iedereen te begrijpen.’ Een groot aantal getalenteerde kappers gaan de strijd met elkaar aan om door te breken als beste haarstylist van Nederland. Met uitdagende opdrachten als celebrity fotoshoots worden ze geprikkeld om alles uit de kast te halen en daarmee de meest creatieve kapsels te creëren. De winnaar krijgt de mogelijkheid in één keer door te breken als haarstylist van de sterren, van modefotoshoots en van reclamecampagnes’. Welke aanstormend talent wil dat nu niet!

Voordeel voor de kijker is,in tegenstelling met kookprogramma’s waar ik niet weet of het lekker is, dat je het resultaat kunt zien. Ik heb te weinig haar om er verstand van te hebben maar weet wel wat ik mooi vind. Bij de eerste opdracht kreeg iedereen een foto van een celebrity en het lag in de bedoeling die foto niet te kopiëren maar als inspiratie te gebruiken. Iemand kreeg een foto van koningin Beatrix en ging aan de slag. In verbijstering vroeg Ilham zich af wat de bedoeling achter dit geheel was toen ze het resultaat zag.’ Ik heb het haar iets vrolijks gegeven’, sprak de kandidaat Guru. Ilham: ‘ik wil geen vrolijk haar, geen gezellig haar, ik wil fashion!’ Leuke bijkomstigheid was dat iedereen een model had meegenomen. Hakan had er zelfs 300 euro voor betaald. In deze eerste opdracht moest iedereen het model van iemand anders knippen. Gelukkig was Hakan dermate kundig dat hij ook met een ander model doorging. Toen waren er nog 40.

Bij de tweede opdracht kreeg iedereen een model van Ilham en het was de bedoeling dat men hun eigen persoonlijkheid in het kapsel legde. Men ging aan de slag, Ik zag mensen bezig die volgens mij akelig droomden. En ik zag mensen met talent. Dat ik het zag is totaal onbelangrijk maar Ilham zag het ook. 20 gelukkigen met talent gaan door. Er moeten er nog 10 afvallen. Dan resteren nog 10 begenadigde talenten die  uit gaan maken wie the Next Hair Guru wordt. Persoonlijk vond ik Daniel erg goed, maar ik heb er geen verstand van. Zal met sympathie te maken hebben. Geld voor het hele programma, mijn sympathie heeft het.

Weergaven: 434

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Bezig met laden... Feed laden

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: First Saturdays van NRMA

Iedereen herkent de beelden van vorig jaar met de bosbranden in Australië, en ook recenter aan de westkust van de Verenigde Staten; miljarden dieren ontheemd en gestorven, huizen en wijken vernietigd en grote groepen mensen die geen onderkomen meer hebben of zelfs het leven hebben gelaten

[Column] Joris van Lierop: Het blijft toch je kind, of niet dan?

Het is alweer een tijd geleden dat ik mijn laatste bijdrage schreef op deze plek. En hoewel ik het schrijven met veel plezier doe, was er toch een drempel die me een tijdje van de typemachine weghield

Jeroen Verkroost: The future is going to be weird. Featuring: Tesla, Neurochips, Robots, Cookies, TikTok, Satelliet

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Minimal viable content pages

One of the biggest complaints about content is that it is expensive. Expensive to produce and expensive to publish. Aside your ego gets dented when that all that expensiveness isn't doing what it is supposed to do

[Column] Michiel Veugelers: Don’t try to understand it. Feel it.

Toen de bioscopen in Nederland na de lockdown weer open mochten, met beperkingen, was er naast het maximaal aantal bezoekers per zaal en de 1,5 meter afstand-regeling een ander probleem: het aanbod

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden