Nederlands MediaNetwerk

Wie een hippe kerstsfeer wil creëren én tegelijk goed wil doen, slaat met de kerstballen voor KiKa twee vliegen in één klap. En ook de kerstboom zelf steunt het goede doel. Vorig jaar leverde een soortgelijke actie meer dan 41.000 euro op voor onderzoek naar kinderkanker.

De kerstactie is ook dit jaar weer een samenwerking tussen KiKa en bouwmarktketen Hornbach. Ambassadeur Rien Schimmel van KiKa: “Nieuw zijn de kerstballen met ons logo erop. Daar zijn we erg trots op. Het is hartstikke mooi dat mensen iets moois en betaalbaars kunnen kopen en daarmee meteen het onderzoek naar kinderkanker steunen.”

Schimmel verwacht dat de samenwerking opnieuw succesvol zal zijn: “Voor ons is het prettig dat Hornbach een zaak voor de hele familie is: voor jong en oud. Uit ervaring blijkt dat de ene KiKa-actie de andere oproept, dus voor ons is het een uitgelezen kans om bij veel mensen letterlijk in de huiskamer te komen. Wij hopen dat deze actie weer nieuwe acties voor KiKa oproept. Er is immers nog heel veel geld nodig voor onderzoek.”

Ook Evert de Goede, directeur Hornbach Nederland, is enthousiast over de actie: “Wij hebben groot respect voor het doorzettingsvermogen van kinderen met kanker. We beseffen dat niet voor iedereen december een feestmaand is. Daarnaast hebben we veel waardering voor hoe KiKa werkt: ze strijden al jaren onvermoeibaar, geven niet op. Als wij daar samen met onze klanten een bijdrage aan kunnen leveren, doen wij dat bijzonder graag.”

KiKa (Kinderen Kankervrij) werft fondsen, die ten goede komen aan de zeven kinderkankercentra in Nederland. Doel van de stichting is het onderzoek naar kinderkanker te bevorderen, waarmee deze centra versneld therapieën beschikbaar willen maken voor een betere behandeling en genezing. Minder pijn en strijd. En meer genezing en kwaliteit. Dat is waarvoor KiKa steun vraagt.

Dat onderzoek zin heeft, blijkt wel uit het feit dat de gemiddelde genezingskans, sinds het bestaan van KiKa, is gestegen van 70% naar 75%. Doel is om te werken naar een genezingspercentage van 90% in 2025.
Daarnaast wil KiKa bijdragen aan het minder schadelijk worden van de behandelingen. Nu zijn de bijwerkingen van de behandelingen vaak nog ernstig. Ook zet de stichting zich in voor bundeling van kennis. En met succes: door de groeiende aandacht voor onderzoek naar kinderkanker wordt er nu gewerkt aan één kinderoncologisch centrum voor heel Nederland, het Nationaal Kinderoncologisch Centrum (NKOC), dat straks het meest toonaangevende centrum in Europa is. De deuren van dit centrum gaan in 2013 open.

De kerstballen zijn verkrijgbaar in zilver, goud en rood. Ze zijn van glas en hebben een doorsnede van acht centimeter. De prijs per vier stuks bedraagt € 5,95. Van elke verkochte set gaat er € 2,- naar KiKa. De kerstboom is afkomstig uit goed beheerde bossen en heeft het FSC-keurmerk. Deze is te koop vanaf € 7,99. KiKa ontvangt € 0,50 per verkochte kerstboom.

www.kika.nl
www.hornbach.nl

Weergaven: 137

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden