Nederlands MediaNetwerk

In de dalende markt voor tv-gidsen laat KRO Magazine een opvallende groei zien. In de jongste HOI-oplagecijfers springt KRO Magazine eruit met een stijging in de betaalde oplage van 128.027 naar 132.546 gidsen, een stijging van 4%. In het voorjaar van 2010 onderging de gids een ingrijpende restyling, die nu wordt beloond met een groei in de oplage.

De restyling van KRO Magazine betekent meer dan een nieuw, fris gezicht; ook redactioneel en inhoudelijk is het blad versterkt. Toegankelijke en persoonlijke interviews, extra programmatoelichtingen en voor de doelgroep interessante achtergrondinformatie. Het effect van de restyling was direct meetbaar in de positieve lezersreacties en instroom van nieuwe abonnees. 

Uitgever Barbara van der Veen wijst – naast de restyling – nog een tweede reden aan voor de nu gerealiseerde groei. Dat is volgens Van der Veen de herkenbare binding met de omroep die zichtbaar is door de hele gids heen. “We lichten KRO-programma’s uit en gidsen lezers vanuit de KRO-visie door het televisieaanbod. Het blad wordt zo ook nog eens versterkt door een aantal successen van KRO-televisie. Met programma’s als Boer zoekt vrouw, De Reünie, Spoorloos, Memories en, niet te vergeten, met onze detectiveseries hebben we programma’s in huis met een enorme impact. Bovendien herkent het publiek in die programma’s heel duidelijk de KRO-signatuur. Zo staan we samen sterk.”, aldus Van der Veen.

www.kro.nl

Weergaven: 456

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Reactie van Mark Ruitenbeek op 12 Juli 2011 op 20.40

Veel dank voor deze ogenschijnlijk zeer objectieve waarneming! Hartelijke groet van de redactie van TVFilm (die een groei van de VPRO-gids overigens alleen maar toejuicht).

Reactie van Jerome van Noort op 1 Juli 2011 op 12.57

Cijfers kloppen niet: HOI betaalde oplage = 130.013 exemplaren

Betekent dus ook geen 4%, maar 1,5% stijging.

Gewogen gemiddeld daalt KRO Magazine -3% en dan zie je dat TV-Film

als enige wel licht groeit in een dalende markt met VPRO-gids als goede tweede.

Interviews

[Interview] Katie Blair (Xandr): Dankzij onze openheid kunnen uitgevers onbeperkt transacties afwikkelen met kopers

DPG Media heeft een samenwerking aangekondigd met Xandr, een advertentieplatform van AT&T. Wat doet dit bedrijf precies? We spreken met Katie Blair, directeur van Xandr in Noord-Europa.

[DeInfluencer50] Monique Smit: Ik post over herkenbare dingen die ik meemaak als jonge moeder

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencers die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we Monique Smit.

[Interview] Shantia Farshidzad: Data-analyse helpt de motieven van de klant te doorgronden

Shantia Farshidzad is partner bij het in data-analyse gespecialiseerde bedrijf 4orange. We spreken hem over optimaliseren van de relatie met de eindklant en weten wat hem beweegt

[DeInfluencer50] Jill van Dooren: Ook dit jaar maak ik een vlogmas

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari spreken we met Jill van Dooren. Ze was zondag 8 november ook te zien in First Dates Specials

[DeInfluencer50] Julia Mekkes: Ik zou wel een eigen kleding- of tassenlijn willen opzetten

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we met Julia Mekkes

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Unlock the three secrets of ecomm success in Asia

Three opportunities with a personal nudge from Jacco ter Schegget. “There are big commercial opportunities for brands in western society”, Jacco ter Schegget [CEO, Publicis Groupe Benelux] explains

Jeroen Verkroost: Over Obama's angst, Anti-Black Friday en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bob Goulooze: Fotokracht

“Een boek zegt meer dan duizend woorden”, hoorde ik een bekende cabaretier eens zeggen. “Da’s logisch”, zou een bekende voetballer hebben gezegd. De originele uitspraak heeft betrekking op een foto

[Column] Paola Cassone: Culturele misser: de Duitse spot over corona

Vorig week zat mijn mailbox vol met lovende artikelen over de recente coronacampagne van de Duitse overheid; een drietal televisiespotjes (of online video’s) met de hashtag #besondereHelden

[Column] Jennifer Feaster: Micro-influencers versus macro-influencers

Influencermarketing is een zinvolle investering voor merken gebleken: in een recente Twitter-enquête zei 49 procent van de respondenten dat ze vertrouwen op aanbevelingen van influencers bij het doen van aankopen

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden