Nederlands MediaNetwerk

Kunstwerk Rens Doornbusch (15) op Nederlandse Google homepage

Google maakt vandaag bekend dat de 15-jarige Rens Doornbusch uit Haarlem is verkozen tot Nederlandse winnaar van de
Doodle 4 Google
I love football-prijsvraag. Het door Rens ontworpen Google-logo is 14 juni, wanneer Nederland de eerste WK-wedstrijd speelt, een hele dag te zien op de Nederlandse homepage van Google. Deze pagina wordt dagelijks door miljoenen mensen bezocht. Hiermee is Rens een stap dichterbij de hoofdprijs: een volledige gezinsvakantie naar Zuid-Afrika. De Doodle van Rens werd geselecteerd uit inzendingen van honderden andere Nederlandse kinderen die in het kader van deze prijsvraag een Google-Doodle rond het thema I love football ontwierpen. De deelnemers werden gevraagd om naast hun Doodle een verklarend statement in te dienen waarin zij hun ontwerpkeuze nader toelichtten. De Doodles zijn beoordeeld op artistieke waarde en de mate waarin de deelnemer erin slaagde om zijn of haar liefde voor het voetbal uit te drukken in de titel en het verklarende statement. Uit alle Nederlandse inzendingen selecteerden medewerkers van Google Nederland de tien beste Doodles. Vervolgens kregen de Nederlandse gebruikers van Google de gelegenheid om hun stem uit te brengen op hun favoriete Doodle-ontwerp. De winnende Doodle zal op 14 juni 24 uur lang te bewonderen zijn op de Nederlandse homepage van Google:
www.google.nl Rens neemt automatisch deel aan de wereldwijde competitie. Gebruikers van Google uit alle delen van de wereld krijgen daarbij de gelegenheid om hun stem op hun favoriete internationale Doodle uit te brengen. Het winnende ontwerp zal in juli 2010 maar liefst 24 uur lang te bewonderen zijn op de Google-homepage van alle deelnemende landen. De winnaar en degene die op de tweede plaats eindigt, zullen ontvangen fantastische prijzen. Voor meer informatie kijk op
www.google.nl/lovefootball.
Susan de Grijp, Product Marketing Manager Google Nederland: "Dit was een geweldige ervaring voor ons. We hebben kinderen uit 17 landen in alle delen van de wereld de gelegenheid gegeven om een Doodle te ontwerpen waarin zij uiting gaven aan hun liefde voor voetbal. In Nederland zijn er honderden leuke, creatieve en unieke inzendingen binnengekomen. Duizenden Nederlanders hebben afgelopen weken gestemd op hun favoriet. Wij feliciteren Rens Michiel Doornbusch met het winnen van de Doodle-competitie in Nederland. We zijn erg benieuwd naar de resultaten van de wereldwijde competitie."
www.google.nl/lovefootball
www.google.com

Weergaven: 184

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden