Nederlands MediaNetwerk

Lokale Omroepen kiezen heldere positionering en collectieve ambitie

Op de Algemene Ledenvergadering van de Organisatie Lokale Omroepen Nederland (OLON) op 17 september, hebben de publieke lokale omroepen een duidelijke richting gekozen voor de toekomst van de sector. Gepositioneerd als derde laag van het Nederlandse publieke omroepbestel wil de sector als collectief haar maatschappelijke toegevoegde waarde vergroten, haar kwaliteit verhogen en de samenwerking intern en extern versterken. Autonomie en couleur locale van de omroepen gaan daarbij hand in hand met een sectorbrede ambitie: eenheid in verscheidenheid.

Martijn Vroom, voorzitter van de OLON: "We zijn verheugd dat het ontwikkelde visieplan met zo veel enthousiasme en steun is aangenomen. Het is goed dat we als sector onze ambitie en onze mogelijkheden nu helder hebben geformuleerd. Met dit plan kunnen we duidelijk maken aan onze maatschappelijke partners wat ze aan ons hebben en wat ze de komende jaren van ons kunnen verwachten. De uitdaging die voor ons ligt is groot, maar samen zullen we die succesvol aan kunnen gaan."

Hans Disch, directeur van de OLON: "Kernpunten uit het visieplan zijn de expliciete profilering en positionering van de sector en de ontwikkeling van centrale faciliteiten voor de omroepen. Daarnaast richten we ons op regionale kennis- en krachtenbundeling en op innovatiegerichte samenwerking met andere media, regionaal en landelijk: we zullen aansluiten bij en bijdragen aan een veranderend publiek omroepbestel. Vanuit de aanpak van stimuleren, faciliteren en conditioneren gaan we aan de slag en zal de toegevoegde waarde van de publieke lokale omroepen vol in beeld en tussen de oren komen."

Tevens werden tijdens de OLON ALV twee nieuwe bestuursleden benoemd, de heren R. Landman (actief bij de lokale omroep Ede) en G. Fredriksz (actief bij lokale omroep Mercurius Leeuwarden). Martijn Vroom, voorzitter OLON: "We zijn bijzonder verheugd dat Ruben Landman en George Fredriksz het OLON-bestuur komen versterken. Met hun kennis en ervaring, binnen en buiten de sector, zullen zij een belangrijke bijdrage kunnen leveren bij het realiseren van onze ambitie en de passende bestuurlijke kaderstelling daarbij."

De organisatie van lokale omroepen in Nederland (OLON) is het door de overheid op grond van de Mediawet aangewezen overlegorgaan voor publieke lokale media-instellingen in Nederland. Bij de vereniging OLON zijn vrijwel alle publieke lokale media-instellingen aangesloten. Bij deze ca. 290 omroepen werken meer dan 500 betaalde krachten en 20.000 vrijwilligers. Samen maken zij 45.000 uur radio en 5.000 uur televisie per week en onderhouden zij ruim 280 websites. 100 omroepen zijn YouTube-partner. Zij publiceren dagelijks tientallen nieuwe video's en zijn in 2010 meer dan 1 miljoen keer bekeken.

www.olon.nl

 

 

Weergaven: 136

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] John Olivieira over de Publieke Omroep Amsterdam, orde op zake stellen en klaar zijn voor de toekomst

John Olivieira is zelfstandig strategic business consultant. Eerder was hij onder meer algemeen directeur van de Publieke Omroep Amsterdam. Op de bank bij Bas Vlugt vertelt hij over zijn werk voor de Publieke Omroep Amsterdam en andere uitdagingen

[Interview] Henk Jan van Neerbos over opening Kinepolis-bioscoop in Haarlem Schalkwijk

Kinepolis heeft op 8 oktober 2020 een bioscoop geopend in de Haarlemse wijk Schalkwijk, waar het winkelcentrum wordt herontwikkeld. We spraken met Henk Jan van Neerbos, theatermanager van Kinepolis Haarlem

[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree

Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met deze oprichtster van het platform

[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest

Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame

[Nederlands MediaNetwerk TV] Dolf Weverink over taalgebruik in pitches, trainingen en tegengif

Dolf Weverink is uitgever, tekstschrijver, columnist en schrijfcoach. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over taal, zijn uitgeverij en de medische thriller Antidotum

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: Dom en dommer

In de steeds zichtbaardere strijd tegen nepnieuws en taps toelopende informatiefuiken is een initiatief van D66, de partij van ja zeggen maar nee doen, en twijfelpartij CDA gelanceerd

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Help content for hot leads and short sales

Help content claims your leadership par excellence. If you show-and-tell your pride and passion for what you do, and know how to do this in an informative and functional way, you proof that know what you are doing. And that’s (part of) being a leader

[Column] Paola Cassone: Wat ons blij maakt tijdens de coronacrisis

Alle beetjes helpen in deze sombere tijden: daarom heb ik het Ipsos Global Happiness 2020 onderzoek gelezen, waarin voor het eerst Nederland ook wordt gemeten, samen met 26 andere landen

[Column] Dolly van den Akker: Contentmarketing begint nooit met content

Merken zien steeds beter in dat relevante content het verschil maakt in het leggen van echt en langdurig contact met consumenten. Zeker nu consumenten earned media en owned kanalen als betrouwbaarder ervaren dan paid media

Jeroen Verkroost: Among Us, Netflix, Formule 1, Guidinc, Fabeltjesfuik en Mario Kart Home

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden