Nederlands MediaNetwerk

Luister naar je hart .... zeker in de acquisitie

Elke (zelfstandige) communicatie man/vrouw krijgt te maken met een scala aan opdrachtgevers. Leuke, lastige, hilarische, veeleisende….. noem maar op. Ook ik heb hiermee te maken. Is dit vervelend? Nee, not at all. Dat maakt mijn werk ook zo leuk. En tuurlijk lig ik hier soms ook wakker van. 

In deze tijd waar het aanbod vele malen groter is dan de vraag kunnen opdrachtgevers veeleisend zijn. Ik neem het ze niet kwalijk. Waarom niet zoeken naar het schaap met 5 poten, tegen een laag uurtarief, 24 x 7 beschikbaar en met de beste papieren. Ook in mijn zoektocht naar nieuwe opdrachtgevers kom ik zo nu en dan (potentiële) opdrachtgevers tegen in de categorie “hard to handle”. Zo heb ik mij onlangs laten ‘verleiden’ een offerte uit te brengen voor een project waar niet duidelijk was wat er precies gedaan moest worden. Na ruim 13 jaar ervaring kan ik best inschatten wat de opdrachtgever nodig heeft maar dat bleek hier niet te werken. (ondanks herhaalde vraag wat er precies van mij verwacht werd met welk resultaat)

Gedurende het offertetraject kwam er steeds dat stemmetje in mijn hoofd … 'doe het niet' … 'er is geen vertrouwensbasis'. 'De opdrachtgever weet niet precies wat hij wil, laat niet het achterste van zijn tong zien en wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten'.

Uiteindelijk heb ik toch mijn hart laten spreken en ben ik afgehaakt in dit traject. Hoewel ik ook een hypotheek heb, een kind  en drie katten te onderhouden en af en toe een wijntje wil drinken in de kroeg.

 De volgende dag lik ik dan mijn 'wonden' en ga met hernieuwde energie weer verder. Hetgeen ik de afgelopen jaren heb geleerd tijdens personal coachingsessies. Hierover vertel ik je meer in mijn volgende blog.

 Heb jij ook wel eens zoiets van ‘wat moet ik hiermee’? Je mag me altijd bellen (06-13958345) of mailen (info@natasjalalau.com)

Groeten vanuit het hart, 

Natasja la Lau

Zelfstandig communicatie adviseur

Communicatie met Flair

Weergaven: 104

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Allard Ruyl: Talpa Network bereikt wekelijks ruim twaalf miljoen Nederlanders

Allard Ruyl is CEO van Media Solutions, het saleshuis van Talpa Network. Wij spreken hem over de ontwikkeling van de markt

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben

Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?

Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

[Interview] Martijn Standaart: Met Scoupy bereikt Sanoma doelgroepen nog beter

Sinds de zomer van 2018 maakt Scoupy deel uit van Sanoma FMCG dat zich met tal van mediamerken richt op FMCG-bedrijven. Martijn Standaart is op 1 oktober 2019 begonnen als directeur

[interview] Sebastiaan van Rijnsoever over Sublime

Sebastiaan van Rijnsoever is sinds november 2018 Managing Director van Sublime. Sublime is meer dan alleen de radiozender en is bezig zich het merk verder uit te bouwen. We spraken hem daarover

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Startup drama, Baby Yoda, Het einde van TMG, Memes zijn massamedia, pas op voor het ANP, Tools voor journalistiek, Who killed the Torrent?

Via de uitstekende Handpicked-nieuwsbrief las ik het verhaal van een mislukte Nederlandse startup: CRM-systeem Lily, een bedrijf dat werd opgericht door de mensen die eerder het bedrijf Voys oprichtte en zeer succesvol maakten. Hier vallen lessen te leren

[Commercial Review] Gijs van der Togt: 15 sec Bol.com, nét niet Samsung en lekker Amsterdamse Ace & Tate

In hoeverre beïnvloeden advertisingmechanismen die online goed werken, ook steeds meer televisiereclame? Bol.com koos vorig jaar voor het digitale bureau DEPT als haar nieuwe lead agency. En dat was na 12 jaar reclamebureau een best verrassende keuze

[Column] Erwin Fisser: Buurman & Buurman innovatiemanagement

Lezers willen zogenaamd niet betalen voor boekjes waarin citaten uit kinderboeken staan. Dat vond ik onzin en dat vind ik nog steeds. Mensen die van mening zijn dat ze geen belangrijke lessen uit kinderliteratuur kunnen halen, kun je niet serieus nemen

[Column] Paola Cassone: De culturele revolutie

Nog een maand tot het eind van dit jaar, maar ik ben al in de stemming voor een terugblik. Want, laten we eerlijk zijn, wat een jaar!

Jeroen Verkroost: website-awards, Prada, Swapfiets duurzaam? Borat maakt zich kwaad, iconische filmauto’s

“Hoera, we zijn beste website van het jaar 2019!” las ik deze week weer diverse malen. Gefeliciteerd hoor, alle 37 (!) winnaars. Vooral leuk voor overall-winnaar PSV, dat verder maar bar weinig won de afgelopen weken

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden