Nederlands MediaNetwerk

Maasland en Van Luyn met tv-shows over Oscar-uitreiking

Intressant artikel van mediacourant .nl

Maasland en Van Luyn met tv-shows over Oscar-uitreiking

De VPRO en de digitale zender Film1 zullen ieder veel aandacht besteden aan de uitreiking van de Oscars in de nacht van zondag 7 op maandag 8 maart. Op 7 maart zal Thomas van Luyn van 22.50 tot 00.00 uur De Oscarnacht presenteren op Nederland 3, waarin hij vooruitblikt op de uitreiking van de filmprijzen. Aan het eind van de uitzending begint op Film1 de Oscar Night met presentatrice Bridget Maasland. De abonneezender zal 24 uur lang voor elke digitale kijker beschikbaar zijn.

De VPRO heeft op zondag 7 maart een heel evenement georganiseerd rondom de Oscars, die voor de 82ste keer zullen worden uitgereikt in Los Angeles. In De Balie op het Leidseplein in Amsterdam vindt een speciale Oscar-avond plaats, waar niet alleen de tv-uitzending met Thomas Luyn wordt opgenomen, maar waar ook films worden vertoond en waar men kan kijken naar de Oscar-uitreiking via Film1.

Presentator Thomas van Luyn zal in het programma De Oscarnacht vooruitkijken naar de Oscar-uitreiking met onder anderen Nederlandse filmmakers die genomineerd werden of een Oscar wonnen, en hij praat met Nederlandse critici over de kanshebbers. Ook is er aandacht voor alle fashion en glamour van de uitreiking.

Film1 zal in de nacht van 7 op 8 maart voor de vierde keer exclusief verslag doen van de uitreiking van de Academy Awards. Nadat de zender al de hele dag met Oscars bekroonde films heeft uitgezonden, zal om middennacht de Film1 Oscar Night met Bridget Maasland beginnen. Met studiogasten Martin Koolhoven, Dana Linssen en Leco van Zadelhoff bespreekt ze de genomineerden en de kleding van de sterren. Vanaf 2.00 uur arriveren de genomineerden over de rode loper, om 2.30 uur begint de 82ste Oscaruitreiking en vanaf 6.00 uur blikken Bridget en haar studiogasten terug.

Film 1 zal voor de gelegenheid niet alleen door abonnees te ontvangen zijn, maar voor bijna iedereen met digitale televisie. “Dat betekent dat Film1 Oscar Sunday, Film1 Oscar Night en de samenvatting de volgende avond in ruim drie miljoen huishoudens gratis te zien zijn, bijna vijftig procent van tv-kijkend Nederland“, aldus Film1.

http://www.mediacourant.nl/?p=58305

Weergaven: 76

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Gwen Jansen inspireert SBS6-kijker met Green Make Over

Gwen Jansen is tv- en documentairemaker. Haar programma Green Make Over, te zien op SBS6, draait om duurzaamheid. We spreken haar over dit concept, dat zo goed past bij de tijdgeest

[Interview] Lonneke Martens (Initiative): Ik daag klanten uit om verder te denken

Lonneke Martens is Strategy Director bij Initiative, een onderdeel van IPG Mediabrands. Na zeven jaar bij Mindshare gaat ze zich nu richten op innovatie bij haar nieuwe werkgever. We spreken haar over de overstap

[Interview] Jacco Hornes: Radio en digitalisering zijn natuurlijke bondgenoten

Hij is Account Director bij Talpa Media Solutions en kreeg onlangs een RAB Radiohart voor zijn verdiensten voor de mediasector. We feliciteren Jacco Hornes en spreken hem over het vak

[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Ik spreek ook de taal van de radio-exploitant

Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis

[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over belangrijke uitbreiding portfolio

Sinds 1 juli 2019 doet Value Zipper de verkoop van advertenties en branded content voor de WPG Media titels Vrij Nederland, Psychologie, Yoga Magazine en Happinez. Wij spreken oprichter en CEO Patrick van Hooy

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Jeroen Verkroost: Disney+ zal een succes worden (en dit zijn de risico's)

Ik denk wel dat Netflix voorlopig nog marktleider blijft, zeker wereldwijd met ruim 150 miljoen aansluitingen, maar de komst van Disney gaan ze voelen

[Column] Mike Hendrixen: gamescom 2019

Deze week is Keulen de gamehoofdstad van de wereld: de grootste gamesbeurs ter wereld viert haar tiende verjaardag in de Duitse Domstad. Meer dan 500.000 geïnteresseerden bezoeken gamescom om de allernieuwste games en hardware te zien en uit te proberen

[Column] David de Jong: een plus of min voor Disney+ ?

Disney+ gaat bij ons van start op 12 november 2019. Nederland is tamelijk onverwacht het enige Europese land waar deze dienst gelanceerd wordt

[Column] Femke Leemeijer: Old boys club

Hoe kan het toch dat - zeker in een branche die het vooral moet hebben van vrouwelijke klanten - gelijkheid zo moeizaam te realiseren is? Vandaag hoorde ik een voorbeeld van hoe mannen elkaar in het zadel houden en dat is volgens mij het precies datgene wat het zo lastig maakt

[Column] Bob Goulooze: Terug naar citymarketing

Waar vroeger de lokale VVV’s de USP’s van een stad, dorp of regio verspreidden als het evangelie, ligt dat werk in veel plaatsen nu in handen van een gemeentelijke marketingafdeling. Dat gaat vaak mis, simpelweg omdat overheden niet denken in termen van marketing

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden