Nederlands MediaNetwerk

LBi Lost Boys is online recruitment partner geworden van PwC. Het Nederlands MediaNetwerk reisde af naar de hoofdstad voor een goed gesprek met Marcel Houtman, Managing Director bij LBi Lost Boys.


Eerst een tijd lang niets van LBi Lost Boys gehoord, de afgelopen tijd opeens weer wel. Hoe gaat het met de markt in zijn algemeen en met LBi Lost Boys in het bijzonder?

'Wij zien de vraag aantrekken. De vraag is wel sterk aan het veranderen. Marketing is een stuk complexer geworden. Vragen van onze klanten zijn urgent en lopen sterk door elkaar. Bijvoorbeeld: Grip krijgen op sociale media; Een nieuw budget presenteren; Churn reduceren; Idee voor lancering van een nieuw product; Buzz metrics begrijpen; Nieuwe versie website lanceren; Zorgen dat consumenten van ons houden; Uitvinden hoe we realtime kunnen reageren op consumenten! De uitdaging voor bedrijven is deze vraagstukken oppakken vanuit een sterk strategisch kader en tegelijkertijd snel zijn. Dat betekent implementatiekracht – get it done. Met Lost Boys gaat het erg goed. We groeien hard. We hebben twee jaar geleden een duidelijke keuze gemaakt. Wij gaan verder up the food chain. We kunnen als creatief marketing en technologiebedrijf, met digitaal dna, strategisch partner en daadkrachtige implementatiepartner tegelijk zijn. Dat werkt omdat het helpt de problemen integraal aan te pakken en omdat het klanten ontzorgt.'


Een deal met PwC! Wel even wennen hoor, dat PricewaterhouseCoopers lag toch wel lekker in de mond, maar ter zake: Wat gaan jullie voor PwC doen?

'We gaan de online recruitmentstrategie formuleren, gericht op het complete spectrum van owned, bought en earned media. De website werkenbijpwc.nl zullen we volledig onderhanden nemen.'


LBi Lost Boys is altijd een partij geweest die stevig en hoog in de markt staat. Dan komen er continue partijen van onder die je komen uitdagen. Hoe weet LBi Lost Boys zich blijvend te onderscheiden?

'We hebben een visie ontwikkeld die helder is: Het gaat voor merken steeds meer om het bewijs en steeds minder om de belofte alleen. Closing the gap between the promise and the proof noemen we dat. Dat slaat aan. Bedrijven realiseren zich dat consumenten steeds minder te winnen zijn met loze beloftes. In de digital era draait het steeds meer om innovatie: producten en diensten die nieuw zijn en echt iets bijdragen aan het leven van mensen. Omdat we in de kern nog steeds een user centered bedrijf zijn en zo diep in digitaal zitten – wat echt dé change driver is – blijken we bedrijven niet alleen te kunnen helpen in de ontwikkeling van hun kanalen en content, maar ook rond innovatie. Dat is iets waar we als bedrijf blij van worden. Dan gaat het om serieus waarde creëren.'


Wat zijn de ambities en verwachtingen van LBi Lost Boys voor 2011?

'We zullen in 2011 verder groeien. De vraag naar slimme cross channel en multi device oplossingen is groot. Er is ook een sterke behoefte sociale media hier integraal bij te betrekken. Tenslotte is er natuurlijk de onderstroom van analytics. We zien dat simpel: bedrijven hebben een groot belang bij doorlopend maximaliseren van online performance bij minimalisatie van kosten. Daarom zal ons conversieteam ook verder groeien. Zij bieden een integrale aanpak voor continu meten, analyseren en verbeteren van online presence, over owned, bought en earned heen. In die integrale aanpak hebben onze interactieontwerpers een belangrijke rol omdat ze het heerlijk vinden te puzzelen en bijvoorbeeld de conversie net weer een tandje op te krikken.'


Wat is het laatste nieuws?

'Heb je even? We hebben Michiel de Gooijer - voorheen Talpa - aangetrokken om Lost Boys Mobile te leiden, samen met Emmelien Kneppers. Lost Boys Mobile, ons partnership met Triple IT, maakt een snelle groei door en we zijn blij met het sterke team dat dit trekt. Onlangs hebben we Edwin Valent - voorheen Vara - aangetrokken om LBi Branded content op te zetten. We zijn er trots op vanuit Nederland full media oplossingen te gaan ontwikkelen en internationaal te vermarkten. Er zit nog meer ondernemerschap in de pijplijn, waar we begin 2011 over zullen berichten. En dan nog een update van het prijzenfront: Na met het online achterhuis van Anne Frank de Adobe max award te hebben gewonnen is deze nu ook genomineerd voor een Gouden Reiger.'


www.lbi.lostboys.nl
www.pwc.nl

Weergaven: 174

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Cor Hospes over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

Nederlands MediaNetwerk interviewde Cor Hospes van Merkjournalisten die een boek geschreven heeft over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

[Interview] Jip Samhoud over GVR Fright Night

Maandag 28 oktober organiseerde het GVR, het Genootschap voor Reclame, een zogeheten Fright Night. Het GVR organiseert enkele keren per jaar evenementen voor haar leden, alleen op uitnodiging

[Interview] Marco Louwerens: SBS6 staat midden in het Nederland van nu

Marco Louwerens is sinds een half jaar directeur televisie bij Talpa Network. Hij is verantwoordelijk voor de programmering van onder meer SBS6, Veronica en SBS9. We spreken hem over de Gouden Televizier-Ring voor Chateau Meiland

[Interview] Marjan van der Haar: Fonds 21 is de nieuwe hoofdpartner van IFFR

In de zomer van 2018 benoemde de raad van toezicht van het International Film Festival Rotterdam (IFFR) Marjan van der Haar tot zakelijk directeur van het festival. We spreken haar over het eerste jaar, het filmfestival, de filmbranche en het nieuwe partnerschap met Fonds 21

[Interview] Lucio Messercola: Commercie en kwaliteit gaan wel degelijk hand-in-hand

Lucio Messercola is een van de genomineerden van DeProducenten50, de nieuwste lijst van DeMedia100. De autodidact is eigenaar van Messercola en produceert zowel commerciële als redactionele films, series en video's

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Jeff Bezos, Uber kijkt niet uit, Twitter haat hem, neonazi’s, NextDNS, 60 seconds

Met het nieuws dat Amazon naar Nederland komt in januari is het des te relevanter om je nog eens te verdiepen in wat de visie van Jeff op de wereld is en wat hij wil bereiken met zijn bedrijf

[Commercial Review] Folkert Langeveld: Bold moves van Samsung en T-Mobile, KIA uit de comfortzone en de P van KLM en Unox

De ambitie van het House of no limits-project van Samsung en T-Mobile maakt het voor mij al direct een opvallende en spannende gebeurtenis. Een film? Op YouTube? Met al deze bekende namen? Fred Teeven? Het bevat alle elementen die YouTube en social leuk maken

Jeroen Verkroost: feedback, TikTok, Britney Spears, redders van de journalistiek en meer

Als onderdeel van mijn werk coach ik een aantal mensen. Tenminste, van mijn vrouw mag ik het geen coaching noemen, want ik geef advies. En dat is niet hetzelfde, vindt zij, geaccrediteerd coach

[Column] Paola Cassone: Het Peter Pan-complex

Heb je ooit stilgestaan bij het aantal stereotypen en vooroordelen dat in ons culturele DNA is ingebed? Er is één die er vaak uitspringt: de 50-plusser

[Column] Marloes Rusting: De rode lampion

Marloes Rusting is Client Director bij Initiative. Voor Nederlands MediaNetwerk dook ze in het fenomeen Halloween

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden