Nederlands MediaNetwerk

Marjan Luit over de Grolsch Column Contest

Nieuw Revu lanceert de Grolsch Column Contest. Bellen wij Marjan Luit, senior brand development & media manager van Grolsch.

Dag Marjan, hoe is het met je?
'Hartstikke goed! Ik werk voor een fantastisch merk met mooie campagnes. Wat wil je nog meer? En het werkt, want het gaat goed met het merk Grolsch in Nederland.'

De Grolsch Column Contest, wat is het precies. Vertel alles!
'De Grolsch Column contest is een schrijfwedstrijd die we in samenwerking met het tijdschrift Nieuwe Revu zijn gestart. We dagen creatief schrijftalent in Nederland uit in de pen te klimmen en een column te schrijven over het onderwerp eigenzinnigheid. Ter inspiratie laten we enkele gerenommeerde schrijvers het goede voorbeeld geven. Columnisten als Herman Brusselmans, Faberyayo, Alex Boogers en Eddy Terstall geven hun ode aan eigenzinnigheid op schrift in De Nieuwe Revu en als videocolumn op www.grolsch.nl. Deze columnisten zitten tevens in de jury onder leiding van Nieuwe Revu hoofdredacteur Frans Lomans, die alle ingezonden columns gaat beoordelen en de uiteindelijke winnaar kiest. Ook het publiek heeft een stem en kan via Facebook stemmen op zijn of haar favoriet. De winnaar van de Grolsch column contest krijgt tenslotte naast eeuwige roem, 6 weken lang zijn of haar eigen column in de Nieuwe Revu.'

Hoe past dit initiatief in jullie marketing communicatie?
'Deze contest past op twee manieren in onze marketing communicatie. Ten eerste omdat wij altijd op zoek zijn naar creatief talent en dat wij hen een podium willen bieden. Ten tweede omdat de Grolsch Column Contest naadloos aansluit op de merkcampagne van Grolsch. In deze campagne hoopt Grolsch door voorbeelden te laten zien van eigenzinnige mensen en daden, anderen te inspireren om ook hun eigen koers te varen. Grolsch brengt met deze campagne als het ware een proost uit op de eigenzinnigheid van Nederland! Vandaar dat de columns allemaal gaan over het onderwerp eigenzinnigheid.'

Hoe kijk jij als senior brand development & media manager van Grolsch naar 2011 en verder?
'Uiteraard zeer positief. Zoals gezegd, zit het merk Grolsch in de lift. En dat is iets om trots op te zijn.  Mensen waarderen het aan ons, dat we dingen net even anders doen. En onze eigen keuzes maken. En dat zullen we niet alleen blijven doen, maar we zullen vooral ook anderen aansporen datzelfde te doen.'

Wat is het laatste nieuws?
'Komende lente brengt Grolsch Grolsch Stender 0,5% op de markt. Een bekende merknaam, in de karakteristieke groene Grolsch-fles, met een nieuwe smaak. Hiermee bieden we de bierliefhebber een nieuw en smaakvol alcoholarm bier met een vleugje alcohol. Grolsch Stender 0,5% is de eigen kijk van Grolsch op bewust genieten van bier. Stender is vanaf 21 maart 2011 verkrijgbaar in verschillende supermarkten, slijterijen en horecagelegenheden.'

www.grolsch.nl

Weergaven: 271

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Katie Blair (Xandr): Dankzij onze openheid kunnen uitgevers onbeperkt transacties afwikkelen met kopers

DPG Media heeft een samenwerking aangekondigd met Xandr, een advertentieplatform van AT&T. Wat doet dit bedrijf precies? We spreken met Katie Blair, directeur van Xandr in Noord-Europa.

[DeInfluencer50] Monique Smit: Ik post over herkenbare dingen die ik meemaak als jonge moeder

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we Monique Smit.

[Interview] Shantia Farshidzad: Data-analyse helpt de motieven van de klant te doorgronden

Shantia Farshidzad is partner bij het in data-analyse gespecialiseerde bedrijf 4orange. We spreken hem over optimaliseren van de relatie met de eindklant en weten wat hem beweegt

[DeInfluencer50] Jill van Dooren: Ook dit jaar maak ik een vlogmas

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari spreken we met Jill van Dooren. Ze was zondag 8 november ook te zien in First Dates Specials

[DeInfluencer50] Julia Mekkes: Ik zou wel een eigen kleding- of tassenlijn willen opzetten

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we met Julia Mekkes

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Paola Cassone: Culturele misser: de Duitse spot over corona

Vorig week zat mijn mailbox vol met lovende artikelen over de recente coronacampagne van de Duitse overheid; een drietal televisiespotjes (of online video’s) met de hashtag #besondereHelden

[Column] Jennifer Feaster: Micro-influencers versus macro-influencers

Influencermarketing is een zinvolle investering voor merken gebleken: in een recente Twitter-enquête zei 49 procent van de respondenten dat ze vertrouwen op aanbevelingen van influencers bij het doen van aankopen

Jeroen Verkroost: Over John de Mol, Amazon, Xbox, Playstation en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Mike Hendrixen (Vertigo 6): De nieuwe generatie spelcomputers is een tikkeltje ouderwets

Wie gisteravond in de buurt was van de ADAM Toren moet gedacht hebben dat het GLOW-festival verhuisd was naar Amsterdam. Vanaf het gebouw werd een blauwe lichtshow de lucht ingeschoten. Dit was dé marketingstunt van Sony om de lancering van PlayStation5 te vieren

Jeroen Verkroost: MH17, Vloggers, Amazon, Microsoft en Google en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden