Nederlands MediaNetwerk


Klik hier en bekijk het trendboek 'Your Future!'

Woensdag 11 januari 2012 werd het trendwatchers-duo Lieke en Richard Lamb ontvangen door Mark Rutte in het Torentje. Aanleiding was de publicatie van hun nieuwste boek ‘Your Future!’. In dit trendwatchers handboek leggen Lieke en Richard uit hoe de lezer zelf trends kan herkennen én gebruiken om een eigen toekomstvisie te ontwikkelen.

Mark Rutte is in het boek opgenomen als één van de professionals die vanuit zijn eigen vakgebied een toekomstvisie geeft. Dit op basis van een video-interview dat hij gaf in 2010, vlak voordat hij Premier werd. Wat was toen de visie van Mark Rutte op de Moderne Economie en hoe staan we er nu voor? De auteurs concluderen in het boek: het is een hele kunst om de rol van visionair en politicus te combineren…

Andere toekomstvisies in het boek zijn van Bernhard van Oranje (ICT); Hans van Breukelen (sport); Huub Stapel (kleinkunst); eindredacteur VPRO-televisie IJsbrand van Veelen (media) en de Amerikaanse trendwatcher Marian Salzman (hyperlocal). BNR-presentator Paul van Liempt schreef het voorwoord. In zijn radioprogramma geven Lieke en Richard iedere vrijdagochtend hun TrendsVerwachting.

Met Mark Rutte werd, in het verlengde van het boek, gesproken over het belang van visie-ontwikkeling. Ook kwamen trendlijnen als de Feminisering van de maatschappij en het Dilemma van Duurzaamheid aan bod. Daarnaast werd de TO DO Methode besproken die het duo beschrijft en waarmee men zelf aan de slag kan.

Richard Lamb: Nederland heeft 16,7 miljoen trendwatchers en dat is best handig in tijden van recessie.”

Lieke Lamb vult aan: Het Nieuwe Trendwatchen…doe je zelf! Bij het boek hoort dan ook de website www.HetNieuweTrendwatchen.nl”.

Weergaven: 140

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Gerrit Reinders: Adcombi slaat een brug tussen lokale communicatiedoelen en landelijke advertentieplatforms

Adcombi breidt local-advertisingtechnologie uit met video. Wij spreken met Gerrit Reinders, oprichter van Adcombi

[Interview] Roland Sars: Wij weten precies wat er in een video gebeurt

Roland Sars is ondernemer en CEO van Media Distillery. Het bedrijf gebruikt kunstmatige intelligentie op allerlei vlakken rondom video. We spreken hem over het inzetten van AI en andere recente ontwikkelingen

[Interview] Daan Zoetmulder: Als je de klant centraal stelt, behaal je successen

Wayne Parker Kent won de Content Marketing Award voor het Beste Multiyear Contentprogramma met het platform Android & You, ontwikkeld voor Samsung en Google. We spreken met met Daan Zoetmulder, Managing Director

[Interview] Bert van der Veer over de biografie van Mister Veronica, Rob Out

Bert van der Veer is programmamaker, oud-programmadirecteur, schrijver en mediadeskundige. Nederlands MediaNetwerk sprak Bert van der Veer over de biografie van Mister Veronica, Rob Out

[Interview] Gwen Jansen inspireert SBS6-kijker met Green Make Over

Gwen Jansen is tv- en documentairemaker. Haar programma Green Make Over, te zien op SBS6, draait om duurzaamheid. We spreken haar over dit concept, dat zo goed past bij de tijdgeest

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Michiel Rotteveel: 10 tips voor geloofwaardige interne communicatie

Onlangs heeft Mediatest op een congres een succesvolle sessie verzorgd over geloofwaardige interne communicatie. Geloofwaardige interne communicatie is namelijk cruciaal voor een goede reputatie onder de medewerkers

[Column] Jerome Kuijken: De publieke omroep reclamevrij: moeten we dat wel willen?

Alle superirritante (“Ja, maar het werkt toch?”) commercials hebben ervoor gezorgd dat mensen het beu zijn. Ik denk dat we daarom de mening van het volk moeten accepteren. Heel erg jammer voor adverteerders en bureaus die wel hun best doen om iets moois en waardevols te maken voor hun doelgroep

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Nieuwe reclamestroming geboren

Laten we in tijden van deep fake-video’s eens een keer het goede voorbeeld geven. Als de roep om eerlijke en bewuste producten toeneemt, moet dat ook gelden voor reclame

[Column] Kenny de Vilder: Communicatieve kater?

Precies op het moment dat Heineken aankondigt de inmiddels klassieke slogan "Biertje?!” weer af te stoffen, waren er nog twee interessante communicatiecases rondom alcohol in het nieuws. Met, het moet gezegd, zeer verschillende reacties van de betrokkenen en hun werkgevers

[Column] Jeroen Verkroost: Wat is een E-Girl? Door locatiedata veroordeeld voor moord? Live AI die fake news produceert?

Uit onderzoek blijkt dat Instagram-influencers steeds minder effectief worden. De engagement rates dalen en er ontstaat een soort esthetische tegencultuur onder jongeren, die genoeg hebben van al die gefilterde, gefacetunede en bovenmatig kleurverzadigde influencers

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden