Nederlands MediaNetwerk

Mark Woerde (Lemz) over de Herdeningsminuut van Yarden

Op 30 december zette
Yarden middels de introductie van de
Herinneringsminuut de grote Nederlandse televisiezenders een minuut op zwart. Bellen wij
Mark Woerde, strateeg bij
Lemz, het bureau dat de regie voert over de campagne.
Dag Mark, hoe is het met je? 'Hi Bas, fijn dat je belt. Het gaat erg goed. Hoop dat jij hetzelfde kunt zeggen.'
Zeker! Wat is de Herinneringsminuut? 'De laatste dagen van het jaar hebben voor veel mensen die een dierbare verloren hebben een extra lading. Daarom gingen op 30 december de zenders Nederland 1, RTL4, SBS6 en alle regiozenders rond 19:50 een minuut op zwart voor een Herinneringsminuut. Tijdens deze Herinneringsminuut wordt voor alle nabestaanden een moment gecreëerd waaraan ieder op eigen wijze invulling kan geven.'
Dit initiatief is niet onopgemerkt gebleven. Wat zijn de reacties binnen de media- en marketingcommunicatiebranche en van de televisiekijkers? 'Ruim 3,1 miljoen Nederlanders hebben de Herinneringsminuut die werd ingeleid door Ursul de Geer gezien. Een rondgang langs de kijkers van 18 jaar en ouder door een onafhankelijk onderzoeksbureau liet zien dat ruim 2 miljoen van hen de Herinneringsminuut ook daadwerkelijk hebben aangegrepen om aan overleden dierbaren te denken. Daar ging het ons immers om. Een onafhankelijk onderzoeksbureau heeft de waardering en deelname onderzocht. De Herinneringsminuut wordt over de gehele breedte van de Nederlandse bevolking gewaardeerd. Het initiatief kreeg als gemiddeld rapportcijfer 8. Je ziet wel op diverse online ontmoetingsplaatsen voor reclamemakers felle en negatieve reacties. En ik snap deze reacties ook wel. Tenminste als je dit initiatief ziet als reclame in z'n oude vorm: hard schreeuwen en misleiden via een gezochte emotie. Hier is echter geen sprake van gezochte emotie. Dit is echt en oprecht. Sterker nog er zijn aan dit hele initiatief geen communicatie doelstellingen verbonden. Ik zie het dan ook niet als reclame, maar als een merk dat probeert zinvolle dingen te doen. De Nederlander en veel merken zijn daar klaar voor, veel reclamemakers nog niet.'
Wat gaat er met de Herinneringsminuut gebeuren? 'Ruim 80 procent gaf aan een vervolg van de Herinneringsminuut op prijs te stellen. En dus is er de intentie om volgend jaar door te gaan. Ook hebben we net op
www.herinneringsminuut.nl een herinneringsboek geopend waarin je jouw herinnering aan een overleden dierbare kan achter laten. Mogelijk gaan we daar bij de volgende editie iets mee doen.'
www.herinneringsminuut.nl

Mark van der Werff - ex-
Lemz - en
Gijs Peetsold van
Endemol stonden aan de basis van dit idee en schakelden
Lemz in om de regie te voeren over de campagne. Bij Lemz zijn
Bram Tervoort (creatie) en
Mark Woerde (strategie) verantwoordelijk. Bij
Yarden zijn dat
Gijs Pelser en
Huub Langendonk.
www.yarden.nl www.lemz.net www.endemol.nl

Weergaven: 370

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Paul Römer namens VCR over gewenste vergunningsverlenging: "nood is hoog"

Net als andere sectoren heeft de radiosector een moeilijke tijd als gevolg van de coronacrisis. Nederlands MediaNetwerk sprak met Paul Römer, voorzitter van de VCR over de frequentieproblematiek en de toekomst

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe ontsnapt Trump? Wie leest allemaal jouw iPhone-clipboard uit? Hoe ziet de wereld eruit in 2030?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden