Nederlands MediaNetwerk

Martijn Standaart over de nieuwe NRC high-end glossy DeLUXE

NRC Media lanceert op 17 september de high-end glossy
DeLUXE. Het Nederlands MediaNetwerk reisde af naar Rotterdam voor een inspirerend gesprek met
Martijn Standaart, Commercieel Directeur bij
NRC Media.


Dag Martijn, in het afgelopen jaar heeft NRC Media meer dynamiek gezien dan in de tien jaar daarvoor. De ontwikkelingen volgen elkaar in duizelingwekkende vaart op. Hoe is het in al die dynamiek met de dagbladen, het bedrijf, met jou...

'Dynamiek is goed, dat houdt je scherp. Met NRC Handelsblad en
NRC Next gaat het zeer goed, qua advertentiemarkt doen we het beter dan de eerste halfjaar cijfers dagbladen volgens
Nielsen, dat is leuk maar we zijn er nog lang niet. Ik ervaar het werken bij NRC als een start-up maar dan met een goed en bestaand merk. Iedere dag gaan we er met zijn allen vol in, van redactie tot lezersmarketing, van advertentiesales tot onze eigen webwinkel
Lux, dat zorgt voor een ongekende sfeer.'


De meest recente HOI-cijfers waren heel goed voor NRC Next  maar minder goed voor NRC Handelsblad. Hoe is de ontwikkeling van de lezersmarkt op dit moment?

'Ook op de lezersmarkt gaat het uitstekend, door de switch met NRC Handelsblad van broadsheet naar tabloid afgelopen maart, stijgen we het tweede kwartaal in de HOI cijfers ten opzichte van vorig jaar, ook de losse verkoop krijgt door switch naar tabloid een boost, we plussen 5 procent versus kwartaal 1 2011.
NRC Next zit nu op een nieuw record qua abonnees, de
Lowlands actie leverde maar liefst 12.000 nieuwe abonnees op.'


De eerlijkheid gebied te zeggen dat de meningen over dagbladmagazines niet altijd onverdeeld enthousiast zijn. Bij de lancering in DeLuxe lijkt dat helemaal anders te zijn. Er lijkt nu al een enorme vibe rondom DeLuxe te hangen. Wordt ie echt zo goed?

'Wij zijn ook gestopt met ons reguliere dagbladmagazine, dat kostte meer dan het opleverde. Daarvoor hebben we nu wekelijks ons LUX katern. Of
DeLuxe goed wordt dat bepaalt uiteraard de lezer. Het is ook niet een dagbladmagazine zoals we kennen in Nederland, qua formaat, uitstraling ligt ons aspiratie niveau op
How to Spend it van
Financial Times of
Le Monde Magazine, meer een magazine dus.'


Moet gezegd; met NRC Handelsblad en NRC Next die in het weekend samen optrekken heb je wel een fantastisch bereik. 300.000 stuks...

'Absoluut, dat is zeker een voordeel, welke nieuwe titel heeft al zo’n startoplage?'

Hoe reageren adverteerders? Klopt het dat je voor de eerste editie al vol zit?

'Vol zitten we nooit, en zullen we nooit zeggen, er is altijd plek en anders maken we die. Wel is het zo dat het eerste nummer al direct een positieve bijdrage levert en dat is een compliment voor alle mensen die hier hard aan hebben gewerkt zowel sales als redactie. DeLuxe wordt 72 pagina’s waarvan 24 advertentiepagina’s, een mooie verdeling.'



Wie zijn de grote adverteerders die als eerste zijn ingestapt? En wat biedt DeLuxe hen dat ander mediaspelers niet bieden?

'Elke adverteerder, groot of klein, is voor ons belangrijk, we hebben een zeer goede mix weten te vinden uit diverse branches zoals fashion, automotive, travel en art. Belangrijke usp is uiteraard de oplage, 300.000 exemplaren en ook nog eens lezers die en geïnteresseerd zijn in mooie producten en het ook kunnen betalen. In 2012 zullen we het DeLuxe brand doorvertalen naar verschillende devices.'

www.nrcmedia.nl          


Weergaven: 882

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

[Marketing Report Radio] Hanna Verboom over Cinetree en gratis films in coronatijd

Hanna Verboom is actrice en oprichter van filmplatform Cinetree, een online platform vol arthousefilms met een maatschappelijke boodschap. Tijdens de coronacrisis bood de site tijdelijk films gratis aan

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

[Column] Bob Goulooze: Crisis of voorval

Kijkend naar mijn LinkedIn-profiel, zie ik dat ik endorsements heb gekregen voor crisiscommunicatie. Zelf zag ik dat niet zo, omdat ik in mijn werk nooit met een echte crisis te maken heb gehad

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden