Nederlands MediaNetwerk

MMD presenteert Philips LED-monitor voor optimale energiebesparing

MMD, de onderneming achter Philips LCD-monitoren, kondigt vandaag haar nieuwe, top-of-the-range 225PL2 LED-monitor met PowerSensor aan. De solid state witte LED achtergrondverlichting van de monitor zorgt voor directe en consistente helderheid en dimcontrole. Deze functies zorgen niet alleen voor uitstekende multimedia-weergaveprestaties, maar laten gebruikers ook flink besparen op de energiekosten.

“De 225PL2 geeft gebruikers meer mogelijkheden om energie te besparen dan enig andere monitor verkrijgbaar op de markt. Dit maakt het, gecombineerd met onze vertrouwde veilige fabricage- en verwijderingsprocedures, een uitstekende optie voor gebruikers die milieuvriendelijke keuzes willen maken zonder te hoeven inleveren op beeldkwaliteit,” zegt Thomas Schade, VP Europa van MMD.

Wanneer de gebruiker bij de monitor wegloopt, dimt het scherm van de 225PL2 automatisch en wordt het stroomverbruik via de PowerSensor-technologie verlaagd met tot wel 70%. Zodra de gebruiker terugkeert, schakelt de monitor onmiddellijk terug naar de normale modus. PowerSensor-technologie werkt moeiteloos en verschaft bedrijven een bijzonder eenvoudige manier om te besparen op de energierekening.

Milieutechnisch gezien bevatten LED’s geen kwik en gebruiken ze minder energie dan traditionele lampen. Ook gaan ze langer mee zodat ze minder vaak vervangen hoeven te worden, wat uiteindelijk weer tot minder afval leidt. LED’s bieden bovendien betere dimmogelijkheden dan CFFL-achtergrondverlichting. Dit leidt tot een duidelijk verbeterde hoogcontrast ratio en superieure kleurweergave, vanwege de consistente helderheid voor het gehele scherm.

De monitoren worden geleverd met Philips’ SmartPower. Dit is een vorm van kunstmatige intelligentie die met het oog op energiebesparing de scherminhoud analyseert. Het dimmen en weer oplichten van de achtergrondverlichting gebeurt automatisch, waardoor het stroomverbruik tot wel 50% wordt verminderd.

Philips’ zelfontwikkelde SmartImage voorziet de 225PL2 van een technologie die de scherminhoud dynamisch analyseert, waardoor het contrast, de kleurverzadiging, beeldscherpte en bewegingen verbeteren. Schermprestaties passen zich aan op basis van wat wordt vertoond: video, hoge-resolutie foto’s, streaming media en documenten vereisen elk eigen variaties in schermweergave voor de best mogelijke gebruikerservaring. Gebruikers kunnen het geboden weergavetype handmatig aanpassen door de knop ‘schermscenario’ te selecteren.

Dit model biedt vergeleken met vorige uitvoeringen verbeterde ergonomie en gemak. De 225PL2 bevat:

- 130mm hoogteaanpassing, dat gebruikers voorziet van een ideale zitpositie
- 90 graden schermrotatie met automatisch draaipunt
- Stijlvolle SmartTouch-bediening
- Ingebouwd stereogeluid
- USB hub met 4 poorten
- 22 inch scherm, zodat twee A4-documenten naast elkaar gelijktijdig kunnen worden geopend
- Eenvoudig te verwijderen voet met ‘click-fit’ voor muurbevestiging

De Philips 225PL2 wordt gefabriceerd volgens strikte milieunormen, waaronder de nieuwste EPEAT Gold en Energy Star. Philips-monitoren in de EPEAT GOLD-reeks garanderen maximale bescherming voor de gezondheid van mens en milieu, met gegarandeerd lage broeikasgasemissie.

Dit scherm is voorzien van het TCO 5.0 gecertificeerde label, één van de zwaarste normen voor schermen ter wereld. TCO biedt de zekerheid dat het scherm is ontworpen met het oog op minimale impact op klimaat en milieu, terwijl het toch kwalitatieve prestaties levert.

De Philips 225PL2 is vanaf september 2010 voor de winkeladviesprijs van € 219 (exclusief BTW) verkrijgbaar via alle MMD bedrijfspartners. Voor meer informatie over PowerSensor monitoren verwijzen wij u naar www.powersensormonitor.com.

MMD is een volledige dochteronderneming van TPV en is in 2009 opgericht via een merklicentieovereenkomst met Philips. MMD brengt wereldwijd exclusief Philips LCD-schermen op de markt. Door de Philips’ merkbelofte te combineren met TPV’s productie-expertise op het gebied van schermen, is MMD door zijn snelle en gerichte benadering in staat innovatieve producten op de markt te brengen. MMD opereert internationaal, met het hoofdkantoor in Amsterdam en een tweede kantoor in Praag voor de Oost-Europese markt. MMD werkt via zijn netwerk van plaatselijke verkoopagenten samen met alle belangrijke Europese IT-distributeurs en -resellers. De ontwerp- en productiecentra van de onderneming zijn gevestigd in Taiwan en Eindhoven.

www.powersensormonitor.com

Weergaven: 47

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Katie Blair (Xandr): Dankzij onze openheid kunnen uitgevers onbeperkt transacties afwikkelen met kopers

DPG Media heeft een samenwerking aangekondigd met Xandr, een advertentieplatform van AT&T. Wat doet dit bedrijf precies? We spreken met Katie Blair, directeur van Xandr in Noord-Europa.

[DeInfluencer50] Monique Smit: Ik post over herkenbare dingen die ik meemaak als jonge moeder

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we Monique Smit.

[Interview] Shantia Farshidzad: Data-analyse helpt de motieven van de klant te doorgronden

Shantia Farshidzad is partner bij het in data-analyse gespecialiseerde bedrijf 4orange. We spreken hem over optimaliseren van de relatie met de eindklant en weten wat hem beweegt

[DeInfluencer50] Jill van Dooren: Ook dit jaar maak ik een vlogmas

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari spreken we met Jill van Dooren. Ze was zondag 8 november ook te zien in First Dates Specials

[DeInfluencer50] Julia Mekkes: Ik zou wel een eigen kleding- of tassenlijn willen opzetten

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we met Julia Mekkes

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Paola Cassone: Culturele misser: de Duitse spot over corona

Vorig week zat mijn mailbox vol met lovende artikelen over de recente coronacampagne van de Duitse overheid; een drietal televisiespotjes (of online video’s) met de hashtag #besondereHelden

[Column] Jennifer Feaster: Micro-influencers versus macro-influencers

Influencermarketing is een zinvolle investering voor merken gebleken: in een recente Twitter-enquête zei 49 procent van de respondenten dat ze vertrouwen op aanbevelingen van influencers bij het doen van aankopen

Jeroen Verkroost: Over John de Mol, Amazon, Xbox, Playstation en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Mike Hendrixen (Vertigo 6): De nieuwe generatie spelcomputers is een tikkeltje ouderwets

Wie gisteravond in de buurt was van de ADAM Toren moet gedacht hebben dat het GLOW-festival verhuisd was naar Amsterdam. Vanaf het gebouw werd een blauwe lichtshow de lucht ingeschoten. Dit was dé marketingstunt van Sony om de lancering van PlayStation5 te vieren

Jeroen Verkroost: MH17, Vloggers, Amazon, Microsoft en Google en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden