Nederlands MediaNetwerk

Vandaag wil ik het eens hebben over het Paris Hilton syndroom, oftewel al die steltenpopjes met zo'n piepklein tasje met een nog kleiner hondje. Of rat. Of muis. Ik weet niet wat het voor moet stellen, maar ze doen me nog het meeste denken aan te vroeg geboren Gremlins. Dat dartelt dan door de binnenstad, liefst rond piekuren. Terwijl vrouwtjelief voor klauwen met geld aan Gucci uitgeeft, laat Gremlin alles gelaten over zich heen komen. Inclusief zijn halsband, die zo dik is en zo fel flikkert van de diamantjes dat je er spontaan migraine van krijgt. In het begin dacht ik dat het een grap was. Maar dit griepje begint zich te ontpoppen tot een waardig virus. Een ofline Trojaans paard.

Wat is het probleem met deze meisjes en vrouwen? De meesten denken dat het simpelweg een mode-item is. Zo is het in de maatschappij al geaccepteerd. Je dure handtasje is pas af als er een lelijke Gremlin met piekhaar uit steekt. Somebody HELP me!!!

Maar laatst had ik ineens een revelation. Een openbaring. Zó groot, dat ik er zelf van omviel. Nou ja, niet echt omviel.. hypothetisch omviel. Wat realiseerde ik me?
We leven in een snel ontwikkelende maatschappij. Oude waarden en normen veranderen snel. We gaan met de tijd mee. Waar meisjes vroeger braaf rond hun 18e trouwden en begonnen met baren, zijn we nu nog vaak aan de studie. Daarna moet er flink carrière worden gemaakt. Dus hoppa: die hoge hakken aan, mantelpakje... en gaan met die carrièrebanaan! Leuk toch, heren, voor die dames?

Toen was daar de Gremlin. Eerst in kleine aantallen, langzaamaan massaal. Het grote geheim dat ik hier deel is dit: al die dames met zo'n Gremlin hebben last van onderdrukte baargevoelens. Oftewel: ze snakken naar babyhandjes, babytandjes en babyluiers. En omdat het niet past bij het moderne beeld van de maatschappij, kopen ze een lelijke Gremlin. Waarom hij lelijk moet zijn? Dan hechten ze zich er niet teveel aan. Want Gremlin wordt vroeg of laat toch vervangen door the real thing: een kale krijsert. Of door een gouden armband. Of een nieuwe zonnebril. In ieder geval, heren: ben je vrijgezellig en zie je een Gremlin voorbij komen: grijp die kans!

Weergaven: 61

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Cor Hospes over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

Nederlands MediaNetwerk interviewde Cor Hospes van Merkjournalisten die een boek geschreven heeft over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

[Interview] Jip Samhoud over GVR Fright Night

Maandag 28 oktober organiseerde het GVR, het Genootschap voor Reclame, een zogeheten Fright Night. Het GVR organiseert enkele keren per jaar evenementen voor haar leden, alleen op uitnodiging

[Interview] Marco Louwerens: SBS6 staat midden in het Nederland van nu

Marco Louwerens is sinds een half jaar directeur televisie bij Talpa Network. Hij is verantwoordelijk voor de programmering van onder meer SBS6, Veronica en SBS9. We spreken hem over de Gouden Televizier-Ring voor Chateau Meiland

[Interview] Marjan van der Haar: Fonds 21 is de nieuwe hoofdpartner van IFFR

In de zomer van 2018 benoemde de raad van toezicht van het International Film Festival Rotterdam (IFFR) Marjan van der Haar tot zakelijk directeur van het festival. We spreken haar over het eerste jaar, het filmfestival, de filmbranche en het nieuwe partnerschap met Fonds 21

[Interview] Lucio Messercola: Commercie en kwaliteit gaan wel degelijk hand-in-hand

Lucio Messercola is een van de genomineerden van DeProducenten50, de nieuwste lijst van DeMedia100. De autodidact is eigenaar van Messercola en produceert zowel commerciële als redactionele films, series en video's

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Jeff Bezos, Uber kijkt niet uit, Twitter haat hem, neonazi’s, NextDNS, 60 seconds

Met het nieuws dat Amazon naar Nederland komt in januari is het des te relevanter om je nog eens te verdiepen in wat de visie van Jeff op de wereld is en wat hij wil bereiken met zijn bedrijf

[Commercial Review] Folkert Langeveld: Bold moves van Samsung en T-Mobile, KIA uit de comfortzone en de P van KLM en Unox

De ambitie van het House of no limits-project van Samsung en T-Mobile maakt het voor mij al direct een opvallende en spannende gebeurtenis. Een film? Op YouTube? Met al deze bekende namen? Fred Teeven? Het bevat alle elementen die YouTube en social leuk maken

Jeroen Verkroost: feedback, TikTok, Britney Spears, redders van de journalistiek en meer

Als onderdeel van mijn werk coach ik een aantal mensen. Tenminste, van mijn vrouw mag ik het geen coaching noemen, want ik geef advies. En dat is niet hetzelfde, vindt zij, geaccrediteerd coach

[Column] Paola Cassone: Het Peter Pan-complex

Heb je ooit stilgestaan bij het aantal stereotypen en vooroordelen dat in ons culturele DNA is ingebed? Er is één die er vaak uitspringt: de 50-plusser

[Column] Marloes Rusting: De rode lampion

Marloes Rusting is Client Director bij Initiative. Voor Nederlands MediaNetwerk dook ze in het fenomeen Halloween

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden