Nederlands MediaNetwerk

Twee weken geleden ontving ik een mail van een zekere P.D.te G., niet te verwarren met P.d G. te H!
Het betrof een uitnodiging voor het schrijven van een column op een groot
B2B netwerk. Ik liet mijn scepsis ten aanzien van de zakenman varen en ging accoord.

Wow dacht ik in een vlaag van geestelijke zelfbevrediging, duizenden mensen die allen mijn zielsberoerselen zullen lezen. Maar dat was nog niet alles, deze business-reus had ook een groepje binnen LinkedIn aangemaakt waar dezelfde mensen van het private netwerk, hetzelfde deden maar dan onder de vleugels van LinkedIn. Goed members zijn members, publiek is publiek en al met al zou het kunnen betekenen dat mijn schrijven door een potentieel van tienduizenden zou worden bekeken en belezen.
Mijn ego liep over, dit is nog eens reclame.

Samenvattend, uitgevers en radioproducers zouden in de rij staan.
Honderden lovende mails van LinkedIn gebruikers, voor mij de eeuwige roem, en jawel
de opdrachten voor mooie muziek en in te spreken teksten zouden mij ten deel vallen.
Studio 8 Hilversum in 1 klap op de kaart! Geen zorgen voor morgen.

En toen liep het anders, ik bleek slechts een onderdeeltje te zijn van het B2B netwerk.
Ik moest mij gaan gedragen als een brave bolleboos. Hij en niet ik bepaalde tot mijn verbazing de inhoud van de column: "het moest vooral over mijn studio gaan" en de spannende dingen die een muzikant anno 2010 beleeft, terwijl ik alleen maar cannabis rook en op tijd naar bed ga.
Oja en dan nog even het volgende liet de B2B kloon weten, ik heb hier een lijst met 15 punten (?!)...... waar jouw column ook aan moet voldoen.
De Eikel.

15 punten, hallo dit is een column. Daarin stel je het een en ander aan de kaak en dan hoop je dat een ander daarop op reageert, heftig en spannend. Goed ik weet nu ook weer hoe het voelt als mijn creativiteit door toedoen van een ander in elkaar zakt als een slappe pudding, als je gebruikt wordt door een gehaaide l*l. Dit was een wijze les.

Nee dan de mooie mensen die wat doen voor een ander zonder daar zelf beter van te worden.
Ik mocht gisteren via mail kennis maken met Mariette Schrijver, zij regelde voor een autistische vriendin een laptop via LinkedIn, Maurice Hirschaut was de gulle gever!

De mooie mens geeft en de eikel zuigt.

LinkedIn column van 30-08-2010.

Peter Assinck.


p.s., het is niet mijn intentie om netwerkmembers af te kraken, de Heer P.D. te G. had ik al verwijderd voordat ik deze column schreef.

Weergaven: 151

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden