Nederlands MediaNetwerk

Terwijl de rest van de Nederlandse mediawereld tandenknarsend zenuwachtig de laatste uurtjes tot aan het MWG Congres aftelt, verkeer ik in de gelukkige omstandigheid deel uit te mogen maken van een select gezelschap dat nu reeds in het congrescentrum in Noordwijkerhout aanwezig is, bestaande uit het MWG bestuur en de MWG Congres Commissie, waar ik dit jaar deel van mag uitmaken. Een ontzaggelijke eer viel mij in het voorjaar van 2008 ten deel toen ik voor de MWG Congres Commissie werd gevraagd. Een volmondig ja was de enige optie. Op het moment dat er een beroep op je wordt gedaan om je volledig kapot te vechten voor de vaderlandse media dan kan daarop maar 1 antwoord zijn: het juiste. Driekwart jaar vergaderen gaat er aan zo'n congres vooraf. Gelukkig kwamen we er in september achter dat meer dan de helft van de congrescommissie woonachtig bleek te zijn in het mooie Haarlem, wat mij een aantal vergaderingen opleverde waar ik te fiets naar toe kon. Als thema kozen wij voor Het Experiment, wat tal van prachtige mogelijkheden heeft geboden voor het samenstellen van het programma. Helaas bleek zo'n thema ook zijn nadelen te hebben, zoals vanavond, toen de kok van het congrescentrum de gelegenheid aangreep om voor ons dan ook maar experimenteel te koken. Hij wist ergens in de diepste diepten van zijn fornuis een jeugdzonde in de vorm van een recept voor heilbot met chorizo in rode wijn op te duikelen. Er zijn congrescentra die door de inspectie voor minder zijn gesloten. Maar goed, de zaal is fabelachtig. Alles is experimenteel en prachtig. We hebben niet 1 videoscherm maar 5, de line up voor morgen met Tex Gunning, Olivier Nyribugara - de eerste Afrikaan die spreekt op het MWG Congres; all the way form Rwanda, Dan Germain, Vincent Bijlo, Eric van Eerdenburg, Daniël Ropers, Adam Tasi, Hans van Walbeek en DJ Maestro is fantastisch. En nu als de sodemieter mijn bed in, dan kan het snel gaan beginnen!

Weergaven: 54

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Paul Römer namens VCR over gewenste vergunningsverlenging: "nood is hoog"

Net als andere sectoren heeft de radiosector een moeilijke tijd als gevolg van de coronacrisis. Nederlands MediaNetwerk sprak met Paul Römer, voorzitter van de VCR over de frequentieproblematiek en de toekomst

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe ontsnapt Trump? Wie leest allemaal jouw iPhone-clipboard uit? Hoe ziet de wereld eruit in 2030?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden