Nederlands MediaNetwerk

mypassbook.nl rolt Apple’s Passbook verder uit in Nederland


Vorige maand is het nieuwe Passbook initiatief mypassbook.nl gestart. In nog geen twee weken tijd werd de website 25.000 maal bezocht, zijn er meer dan 10.000 Passbook coupons gedownload en is het momenteel het snelst groeiende coupon plaform van Nederland.  Nieuwe klanten, maar ook nieuwe features volgen.

Meer dan kortingen

Tot op heden zijn er op mypassbook.nl alle Passbook kortingcoupons te vinden. Binnenkort kunnen er tevens Passbook toegangskaarten, win-coupon, cash-back coupons,  cadeau- en tegoedbonnen worden gedownload. Mypassbook.nl wordt hierdoor een bredere platform voor Passbook oplossingen.

 

Nieuwe manier van communiceren

Een belangrijke nieuwe feature is het sturen van pushberichten naar iedereen, die een coupon heeft gedownload. Hier hoeft de consument maar eenmalig een coupon van een merk te downloaden. De Passbook coupon kan telkens worden aangepast en door middel van push notificaties kan met de Passbook coupon gebruiker op relevante momenten worden gecommuniceerd over nieuwe acties of coupon wijzigingen. Dit biedt nieuwe mogelijkheden voor retailers, online shops en merken om met hun doelgroep te communiceren.

 

Nishant Dorgra(CEO mypassbook.nl): “In tegenstelling tot mobiele korting apps heeft Passbook twee grote voordelen: Ten eerste de mogelijkheid om locatiegebaseerde berichten toe te voegen; als men zich in de buurt van een deelnemende filiaal bevindt krijgt men automatisch een notificatie over de Coupon in Passbook. Verder biedt Passbook de mogelijkheid om coupons automatisch te updaten in de 'cloud'; de consument hoeft zo maar eenmalig een Passbook coupon te downloaden van zijn/haar favoriete retailer en ontvangt vervolgens telkens vernieuwde acties via coupon updates”

Richard Otto (CMO mypassbook.nl): “Begin november zijn we gestart met het ontwikkelen van het Passbook platform. We hebben gekozen voor een snelle kickstart in plaats van doorontwikkelen en pas live gaan in 2013. In minder dan een maand tijd was de eerste versie van mypassbook.nl platform klaar en hebben we in deze korte tijd reeds zo'n 500 Passbook locaties in Nederland met nieuwe deelnemers zoals: Greetz, Centralpoint, Saturn, Coronel en Sunday's, maar ook regionale specialisten. Elke week komen er weer nieuwe partijen bij. mypassbook.nl dient als hét Passbook platform van Nederland en zal meer dan alleen kortingen gaan aanbieden. Kortingen zijn binnenkort maar een onderdeel van het communicatie platform mypassbook.nl, waarmee retailers en merken met hun klanten kunnen communiceren. Loyalty mogelijkheden volgen spoedig. Hiermee willen we op korte termijn de mobiele kortingsbonnenpartijen zoals Scoupy, Pocketsdeals en Vouchercloud ontstijgen.”

Nieuwe features

Toekomstige mypassbook.nl features zijn oa de beschikbaarheid voor het Android platform, verbeterde Facebook en Twitter integratie, een online dashboard voor retailers, NFC implementatie en loyalty programma mogelijkheden. Ook een uitrol naar andere landen staat in de planning. mypassbook.nl is een initiatief van Mobile Marketing Nederland en Mobile Strategy.

Over Passbook

Alle iPhone’s met iOS versie 6 of hoger beschikken standaard over de Passbook App. Het is een mobiele wallet om eenvoudig bioscoopkaarten, instapkaarten, kortingskaarten en klantenkaarten te bewaren op je iPhone. Door het haarscherpe retina-scherm kunnen scanners de barcodes, QR-codes zonder enige moeite lezen en herkennen. Passbook biedt dus eindeloze mogelijkheden. Passbook is Apple's manier om je mobieltje als een soort digitale portemonnee te gebruiken.

Weergaven: 115

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Cross Media Case 2019] Aaltje Wiersma over VROUW.nl en EasyToys

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. TMG zendt VROUW.nl en EasyToys: VROUW-lezeressen testen sekstoys in als Cross Media Case. We spreken met Aaltje Wiersma, manager crossmedia & projectmanagement bij TMG

[Cross Media Case 2019] Thijs Muller over Hyundai & The Media Optimizer

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Havas zendt Hyundai & The Media Optimizer in als Cross Media Case. We spreken met Thijs Muller, CEO bij Havas Media

[Cross Media Vrouw] Hendrikje Crebolder: Het Rijksmuseum is aanwezig op abri's, maar ook op Zwarte Cross

Hendrikje Crebolder is Director of Development & Media bij het Rijksmuseum. Ze is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2019. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

[Cross Media Case 2019] Joan Hoekstra over de introductie van Mora Tostini

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Dentsu Aegis Network zendt de introductie van Mora Tostini van hun bureau Carat in als Cross Media Case. We spreken met Joan Hoekstra, Communications Director bij Carat

[Cross Media Case 2019] Brechtje de Leij over de Independer transformatie

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Independer zendt De Independer transformatie: van vergelijker naar experts in financieel inzicht in als Cross Media Case. We spreken met Brechtje de Leij, Head of Digital Product bij Independer

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Remco Klöters: Kijk uit met zoekwoorden

Google Ads is haast niet meer weg te denken uit online marketing. Je laat je marketingbureau wat relevante zoekwoorden selecteren en je website komt goed in beeld als er op zo’n woord gezocht wordt. Maar is dat zonder risico? Het antwoord hierop luidt: nee

[Column] Niels Bruinsma: De gevolgen van het stoppen van Edwin Evers

De cijfers waar lang naar werd uitgekeken zijn er; de eerste echte meting zonder Evers staat op!. De luisterdichtheid, het dagbereik en het aantal geluisterde minuten van januari en februari 2019 zijn vrijwel gelijk aan die van 2018

[Column] Bob Goulooze: BOB's stemadvies

Vorige week ontving ik de stemlijst voor de PS/waterschapsverkiezingen. Tamelijk onbelangrijk, maar de media staan bol van deze gehypte verkiezingen. Ik zag overal stemadviezen en dacht: laat ik nu eens een stemadvies geven aan die 70 procent niet-stemmers. Door te elimineren waar je milieu wise zeker niet op moet stemmen, blijft vanzelf de beste keuze over. Vanuit die gedachte schreef ik BOB's stemadvies op de Facebookgroep Nieuws uit Leiden

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Chapeau voor SIRE, snotterig Bol.com en het rookgordijn van ASR

Ga er maar aanstaan: een briefing die Nederland weer wat liever moet maken. En wát een mooi haakje hebben ze gevonden. Iedereen die de hashtag hoort, behoeft totaal geen uitleg; je snapt direct wat er aan de hand is

[Column] Erwin Fisser: Dokter, mijn robot begrijpt mij niet

“Hallo Steven”, roept Mickey als je het restaurant binnenloopt. “Welkom terug meneer van Belleghem”, klinkt het in de hotellobby. Steven vond dat heel prettig meen ik mij te herinneren. Wat mij betreft klinkt dat als de hel. Wel passend bij Disney

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden