Nederlands MediaNetwerk

NRC Media gaat per 1 januari 2011 van meer diensten van het persbureau Novum gebruikmaken. De flexibele en innovatieve opstelling van Novum is voor de hoofdredactie van NRC Handelsblad, nrc.next en nrc.nl de belangrijkste reden om voor dit persbureau te kiezen. Op dit moment maakt NRC Media voor buitenlandse
berichtgeving, foto’s en beurskoersen al gebruik van de diensten van Novum, dat dit jaar tien jaar bestaat. Dit pakket wordt nu uitgebreid met de Novum Nieuwsdienst voor sectoren als binnenland, economie en sport. Het contract met persbureau ANP wordt niet verlengd.

De kranten en sites van NRC Media hebben kwaliteitsjournalistiek hoog in het vaandel staan, waarbij de eigen toon en kleur van de berichtgeving van groot belang is. De mogelijkheden die Novum biedt op het terrein van bijvoorbeeld actuele agenda-overzichten stellen de journalisten in staat om de berichtgeving voor de lezers van NRC Handelsblad, nrc.next en nrc.nl op het gewenste niveau te houden.

www.nrcmedia.nl
www.novumnieuws.nl

Weergaven: 63

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Reactie van Ralph Mens op 24 December 2010 op 23.02
"De flexibele en innovatieve opstelling van Novum is voor de hoofdredactie van NRC Handelsblad, nrc.next en nrc.nl de belangrijkste reden om voor dit persbureau te kiezen." Komkom, het gaat natuurlijk in de eerste plaats om de centen... Novum is een stuk goedkoper dan het ANP. Niet zo moeilijk als je gewoon de stukjes van de concurrent overschrijft. Dat was althans de gewoonte bij Novum toen ik zelf voor het ANP werkte. Weet niet of het inmiddels verbeterd is, maar toch jammer dat NRC voor de centen kiest en niet voor de kwaliteit.

Interviews

[Interview] Katie Blair (Xandr): Dankzij onze openheid kunnen uitgevers onbeperkt transacties afwikkelen met kopers

DPG Media heeft een samenwerking aangekondigd met Xandr, een advertentieplatform van AT&T. Wat doet dit bedrijf precies? We spreken met Katie Blair, directeur van Xandr in Noord-Europa.

[DeInfluencer50] Monique Smit: Ik post over herkenbare dingen die ik meemaak als jonge moeder

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we Monique Smit.

[Interview] Shantia Farshidzad: Data-analyse helpt de motieven van de klant te doorgronden

Shantia Farshidzad is partner bij het in data-analyse gespecialiseerde bedrijf 4orange. We spreken hem over optimaliseren van de relatie met de eindklant en weten wat hem beweegt

[DeInfluencer50] Jill van Dooren: Ook dit jaar maak ik een vlogmas

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari spreken we met Jill van Dooren. Ze was zondag 8 november ook te zien in First Dates Specials

[DeInfluencer50] Julia Mekkes: Ik zou wel een eigen kleding- of tassenlijn willen opzetten

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we met Julia Mekkes

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Over Obama's angst, Anti-Black Friday en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bob Goulooze: Fotokracht

“Een boek zegt meer dan duizend woorden”, hoorde ik een bekende cabaretier eens zeggen. “Da’s logisch”, zou een bekende voetballer hebben gezegd. De originele uitspraak heeft betrekking op een foto

[Column] Paola Cassone: Culturele misser: de Duitse spot over corona

Vorig week zat mijn mailbox vol met lovende artikelen over de recente coronacampagne van de Duitse overheid; een drietal televisiespotjes (of online video’s) met de hashtag #besondereHelden

[Column] Jennifer Feaster: Micro-influencers versus macro-influencers

Influencermarketing is een zinvolle investering voor merken gebleken: in een recente Twitter-enquête zei 49 procent van de respondenten dat ze vertrouwen op aanbevelingen van influencers bij het doen van aankopen

Jeroen Verkroost: Over John de Mol, Amazon, Xbox, Playstation en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden