Nederlands MediaNetwerk

Open Innovatie Festival bij de gemeente Amsterdam

Van 30 november tot en met 4 december 2009 vindt het Open Innovatie festival plaats! De wereld om ons heen verandert. De opkomst van het sociale internet biedt veel mogelijkheden voor co-creatie: om kennis te delen, samen te werken en kennis te ontwikkelen met diverse partijen wereldwijd. Amsterdam wil graag de kennis, kunde en creativiteit die aanwezig is ook echt benutten. Hierdoor ontstaat sterkere samenhang en op een creatieve manier kostenreductie.

In Estland hebben ze bijvoorbeeld 1 dag al het zwerfvuil opgeruimd. Bekijk het inspirerende filmpje:


Met Open Innovatie ga je op zoek naar kennis en ideeën bij je collega's, het bedrijfsleven, zzp'ers en bijvoorbeeld bij de inwoners van Amsterdam. Je combineert je eigen kennis en vaardigheden met die van anderen om tot nieuwe ideeën en oplossingen te komen. Zo kent iedereen de succesvolle samenwerking tussen Philips en Douwe Egberts: de Senseo!


Via het internet kun je tegenwoordig makkelijk kennis delen en met anderen tot betere oplossingen komen dan dat je alleen of steeds binnen dezelfde omgeving doet. Open innovatie staat voor een open model waarin ideeën van buiten naar binnen en andersom door de gemeente stromen.

Spectaculaire kick-off

De hele week vinden diverse workshops plaats over thema's als web 2.0, het nieuwe werken, leiderschap, innovatie en burgerparticipatie. Martijn Aslander en Ronald van den Hoff openen het Open Innovatie festival op 30 november om 11.00 uur bij de gemeente Amsterdam.

Martijn Aslander heeft een duidelijke visie op de netwerk en informatiesamenleving waarin we leven. We kunnen veel slimmer werken, alleen doen we dat nog niet omdat het ons niet geleerd is. Martijn Aslander roept de overheid op om niet bang te zijn om fouten te maken! Bekijk het interview (video) met Martijn Aslander:

Denk je mee tijdens Amsterdam Opent?

Als onderdeel van de Open Innovatieweek van de Gemeente Amsterdam vindt op 1 december de eerste avond (20.00 tot 22.00 uur) van 'Amsterdam Opent' plaats. Deze bijeenkomst gaat over een belangrijke bouwsteen van Het Nieuwe Werken: Co-creatie. Hoe kan de gemeente Amsterdam beter gebruik maken van de kennis en ideeën van experts, burgers, creatieven of zelfs een wereldwijd publiek bij het oplossen van maatschappelijke vraagstukken? Denk je mee?

Nieuw boek Ambtenaar 2.0

Op 4 december lanceert Davied van Berlo tijdens de afsluiting van het Open Innovatie festival zijn nieuwe boek over Ambtenaar 2.0 beta. Het eerste exemplaar overhandigt hij aan burgemeester Job Cohen.

Wil je meer weten over het programma? Wil je meedoen met een aantal workshops? Meld je dan aan voor het Open Innovatie Festival via de website www.openinnovatiefestival.nl

Weergaven: 65

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Jeroen Huijsdens: Bioscoop heeft bewezen iets te bieden wat anderen niet in huis hebben

Jeroen Huijsdens is hoofdredacteur van Holland Film Nieuws – HFM – en Filmdepot.nl en is eigenaar van Filmtaal. En sinds kort mede-uitgever van Alles is film

[Interview] Nick Kalse: Gebruikers zijn het zat om storende advertentieformaten te zien

Nick Kalse is Managing Director van Outbrain. Zijn advertentieplatform werkt met uitgevers van over de hele wereld. We spreken hem over de activiteiten van Outbrain en zijn visie op de markt

[Interview] Allard Ruyl: Talpa Network bereikt wekelijks ruim twaalf miljoen Nederlanders

Allard Ruyl is CEO van Media Solutions, het saleshuis van Talpa Network. Wij spreken hem over de ontwikkeling van de markt

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben

Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?

Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Een kerstreview zónder supermarkten

Het is december. De warme deken van clichématige 90-secondenspots spoelt weer over je heen en je weet waar het tijd voor is: een review! Dit keer niet over de supermarkten, omdat PLUS daar zó hard domineert dat ik dat een oneerlijk vergelijk zou vinden

[Column] Deniz Alkaç: Een gezondere branche begint bij een beter verhaal

Het zijn turbulente tijden. Het vak verandert snel en dat is op veel plekken te merken. Wie de afgelopen week zijn LinkedIn opende, zag waarschijnlijk de speech van Victor Knaap voorbijkomen. Op het DeMedia100 Diner schetste hij een ietwat ongezellig toekomstbeeld van onze markt

[Column] Bas Vlugt: Welkom in het duopolie van Christian & John

Consolidatie in de Nederlandse media is niet nieuw, maar de overname van Sanoma door DPG Media is wel een heel groot hoofdstuk in dit verhaal en legt de machtsverhoudingen bloot

[Column] Michiel Rotteveel: Een pleidooi voor de mens achter de data

Ik merk dat we soms vergeten dat de data afkomstig zijn van echte mensen. Het gevaar bestaat dat we ons te veel laten leiden door de cijfers en daarmee de menselijke maat uit het oog verliezen

Jeroen Verkroost: hoe word je futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards?

Hoe word je Futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards? Luistert jouw telefoon je af? Heeft TV nog toekomst? Podcasts, is Doornroosje ontwaakt? Hoe shopt de jeugd? Wordt Alexa empathischer

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden