Nederlands MediaNetwerk

Openingsavond Wintervuur: veel vuur, weinig programmastructuur

De locatie valt absoluut niet te missen. Als je premetrostation Frederik van Eeden uitkomt, komt de geur van brandende vuren je tegemoet. Welkom op Wintervuur. Een tweejaarlijks Antwerps winterfestival dat voor de editie 2009/2010 zijn tenten heeft opgeslagen op het Frederik van Eedenplein op Linkeroever.

De officiële opening van het festival was maandagavond 28 december om 18:00 uur. Toen ik rond 18:45 arriveerde, was dat natuurlijk al achter de rug. Het was nochtans reeds gezellig druk op het festivalterrein. Veel gezinnen met kleine kinderen. Men sjauwelde wat, men speelde wat met de kleintjes, men dronk en/of at. Niemand scheen zich echt druk te maken over het verdere avondprogramma.

Volgens het programmaboekje op de site, www.wintervuur.be, zou rond 19:00 uur Orkestar Braka Kadrievi Balkanklanken uit hun trompetten moeten laten klinken. Helaas heb ik geen trompet gezien, laat staan gehoord. Toen ik in de infostand, een caravan, eens informeerde over de voorstelling van Flamazin van 20:15 uur, kreeg ik een weinig beleving ten toon spreidend antwoord. Men was vooral in elkaars wederwaardigheden geïnteresseerd. Wilde je iets weten, gold het principe van zelfbediening door het meepakken van een programmaflyer.

Op het festivalterrein staan verscheidene tenten opgesteld. Om de voorstellingen daarin te zien, heb je een ticket nodig. Alhoewel niet op de site vermeld, was in één van de circustenten al een voorstelling gaande en ook de zangkoortent was reeds in gebruik.

Het leek er maandagavond op dat de organisatie nog lang niet alle programmatische puntjes reeds op de i had. Hopelijk is dat vanaf dinsdag wel het geval. Al houdt men vanaf dan tenminste een goed oog op de houten vlonders op het grasveld. Die waren maandagavond al behoorlijk glibberig. Met de winterse weersvoorspellingen voor de komende dagen in het vooruitzicht kunnen die vlonders zich als echte schaatsbanen gaan manifesteren. Gelukkig was de EHBO wel zichtbaar aanwezig.

Wintervuur op Linkeroever. De sfeer onder de bezoekers tijdens de openingsavond was gemoedelijk. Het festivalprogramma zelf bleek helaas onvoldoende overzichtelijk gestructureerd. Want om nu te zeggen dat het voor een single bezoeker behaaglijk vertoeven was in de kou tussen 19:00 uur en 20:15 uur, zonder hartverwarmende klanken of voorstellingen …

Deze single bezoeker had het dan ook reeds na half acht wel gezien. Jammer!

Weergaven: 57

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

[Marketing Report Radio] Hanna Verboom over Cinetree en gratis films in coronatijd

Hanna Verboom is actrice en oprichter van filmplatform Cinetree, een online platform vol arthousefilms met een maatschappelijke boodschap. Tijdens de coronacrisis bood de site tijdelijk films gratis aan

[Interview] Marlene Wickel (Jean Mineur Mediavision) over het openen van de bioscopen

Marlene Wickel is Managing Director bij Jean Mineur Mediavision. In de uitzending van Marketing Report Radio praat ze over het sluiten van de bioscopen vanwege de coronacrisis en over hoe ze nu weer open gaan

[Cross Media Case 2020] Jildou van der Bijl over WE Fashion X LINDA.

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

[Cross Media Case 2020] Linda Boonman over AXE gets you ready to move closer

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Greenhouse draagt AXE gets you ready to move closer voor als Cross Media Case. We spreken met Linda Boonman, creative lead van Greenhouse

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

[Column] Bob Goulooze: Crisis of voorval

Kijkend naar mijn LinkedIn-profiel, zie ik dat ik endorsements heb gekregen voor crisiscommunicatie. Zelf zag ik dat niet zo, omdat ik in mijn werk nooit met een echte crisis te maken heb gehad

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden