Nederlands MediaNetwerk

YouTube en RTL Nederland hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten waarbij de volledige afleveringen van de populairste soapserie van Nederland Goede Tijden, Slechte Tijden vrijwel direct na uitzending op YouTube beschikbaar zijn.

De strategische samenwerking tussen RTL en YouTube is de eerste in Nederland die voorziet in een uitgebreide herhalingsdienst voor volledige afleveringen van televisieprogramma’s van eigen bodem op YouTube. De samenwerking resulteert in een forse uitbreiding van het publiek voor de uiterst populaire soapserie van RTL 4.

Met het aanbieden van Goede Tijden, Slechte Tijden is het voor adverteerders voor de eerste keer sinds de introductie van YouTube in Nederland mogelijk om naast pre-rolls een mid-roll advertentie te plaatsen in de break van een programma. Tevens krijgt RTL hiermee de beschikking over extra advertentieruimte. Unilever is met Lipton de eerste die adverteert rondom de afleveringen van Goede Tijden, Slechte, Tijden op YouTube.

YouTube-gebruikers en GTST-fans kunnen afleveringen van de televisieserie bekijken op een speciaal Goede Tijden, Slechte Tijden-kanaal op YouTube (www.youtube.com/gtst). Elke aflevering blijft gedurende een periode van drie weken beschikbaar. RTL zal via het YouTube-kanaal nog meer GTST-materiaal beschikbaar stellen. Iedere werkdag is een drie minuten durende clip te zien met de highlights van de uitzending van die avond. Daarnaast kunnen gebruikers bij de wekelijkse poll uit drie historische afleveringen kiezen welke aflevering ze het liefst nog eens willen bekijken. Na een week komt de meest gekozen aflevering uit de oude doos online.

Met de introductie van het Goede Tijden, Slechte Tijden-kanaal op YouTube is de televisieserie, die dagelijks meer dan 1,3 miljoen televisiekijkers trekt, toegankelijk voor 7,6 miljoen reguliere gebruikers van YouTube in Nederland. YouTube biedt wereldwijd meer dan 1 miljard videostreams per dag aan. Elke minuut van de dag wordt er 24 uur aan videomateriaal naar de website geüpload.

Mascha Driessen, Head of YouTube and Display Advertising van Google Benelux: "We zijn enorm blij dat door de samenwerkingsovereenkomst met RTL over Goede Tijden, Slechte Tijden de langstlopende en populairste soapserie van Nederland beschikbaar wordt voor de YouTube-gemeenschap. Het is de eerste keer sinds de lancering van YouTube in Nederland vijf jaar geleden, dat volledige afleveringen van een tv-serie beschikbaar worden gemaakt. Daarnaast is het ook voor de eerste keer mogelijk voor Nederlandse adverteerders om een naast pre-rolls een mid-roll advertentie te plaatsen in de break van een programma op YouTube.’’

Arno Otto, Managing Director Digital Media van RTL Nederland: “Door het aanbieden van Goede Tijden, Slechte Tijden op YouTube bieden we de GTST-fans een extra mogelijkheid om hun favoriete soap online te bekijken. YouTube is de ideale partner om ons online videobereik te vergroten en dit ligt in lijn met onze strategie om onze content zo breed mogelijk te distribueren. Het succes van GTST en het bereik van YouTube vormen een krachtige combinatie.”

www.youtube.com/gtst

Weergaven: 91

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden