Nederlands MediaNetwerk

Vandaag hebben de aandeelhouders van mediabureau Kobalt overeenstemming bereikt met DHG Holding van investeerder Marco Geeratz over verkoop van de aandelen in Kobalt. Kobalt kan met deze kapitaalversterking de nodige en gewenste ontwikkelingen, digitaal en internationaal, versneld opvolgen. Naast de verbreding van haar klantenbestand verstevigt Kobalt tevens haar nummer 1 positie in printmanagement. Kobalt blijft een zelfstandige organisatie.

De nieuwe aandeelhouder en directie hebben een gezamenlijke visie op de ontwikkeling van media en printmanagement. CEO Kobalt Marceline Beijer: “Wij zijn verheugd over deze versterking. De ontwikkelingen binnen het medialandschap en Kobalt gaan hard. Van een solide traditioneel media inkoopbureau zijn wij doorgegroeid naar een uniek en onafhankelijk media inkoopbureau met een sterk kenniscentrum over mediagedrag van consumenten en mediakanalen. De uitdaging die nu voor ons ligt, is dat wij ons nog sterker positioneren als strategisch adviesbureau met advies op hoog niveau over hoe een klant zijn of haar marketingcommunicatie euro optimaal kan besteden.”

CEO DHG Holding Marco Geeratz: ”De versterking met Kobalt is voor mij interessant als investeerder omdat ik potentie zie in deze onderneming. Mijn doelstelling is om huidig en toekomstig aan te trekken management op korte termijn deel te laten nemen. Samen leveren wij het antwoord op het snel verschuivende medialandschap. Kobalt wil en kan de klant ontzorgen op het hele traject van marketingcommunicatie en een klant in staat stellen een hogere ROI op zijn marketingcommunicatie budget te behalen. Over de hoogte van het overnamebedrag wordt geen informatie verstrekt.”

Kobalt is een onafhankelijk Nederlands mediabureau voor adverteerders. Als resultaatbureau
voor adverteerders adviseert Kobalt op het snijvlak van merk- en mediastrategie, koopt
media in en handelt mediaplaatsingen, grafimedia- en direct (non) mailopdrachten af. Kobalt
wordt al jaren door adverteerders erkend als het meest bekende mediabureau van Nederland
(Bron: MarketingTribune, Breinonderzoek Mediabureaus, 2009). Met de inzet van media
ondersteunt Kobalt adverteerders op een resultaatgerichte wijze bij het realiseren van sterke
merken en betere verkopen. Bij Kobalt, gevestigd in Amstelveen, werken 157 medewerkers.
De omzet in 2009 bedroeg €280 miljoen.

DHG Holding is eigenaar of heeft deelnemingen in diverse ondernemingen die zich richten op
de communicatie- en grafische industrie. Sumis Printmanagement is onderdeel van DHG
Holding en richt zich met name op advies en realisatie van marketing- en
communicatiematerialen. Sumis is gevestigd in Rotterdam en had in 2009 een managed
spend van €70 miljoen.

www.kobalt.nl

Weergaven: 1369

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Reactie van Adri Ulfman op 21 September 2010 op 18.50
Uiteraard felicitaties aan de verkoper. En aan de koper natuurlijk!
Toch opmerkelijk dat de koper wederom uit de grafische hoek komt.
Gaat DHG/Marco wel lukken wat vdKallen cs niet lukte? Of is er nu wel een heuse, (ver-)nieuwe(nde) visie op de mediatak. De toekomst gaat het ongetwijfeld laten zien.
Succes gewenst bij de invulling.

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden