Nederlands MediaNetwerk

NRC gaat per juni een samenwerkingsverband aan met AcademicTransfer. De missie van NRC Carrière om hèt kwalitatieve arbeidsmarktmerk te zijn voor de hoogopgeleide niche doelgroep sluit duidelijk aan bij die van AcademicTransfer, “het laten excelleren van wetenschappers door mondiaal vraag en aanbod van wetenschappelijke functies bij elkaar te brengen en ondersteuning te bieden bij het maken van de juiste match”.

Met name het bereiken van de (inter)nationale latente wetenschappelijke doelgroep zal door de combinatie van deze twee sterke merken beter zijn. Door een multimediale benadering, direct contact met de doelgroep en wetenschappelijke content vanuit zowel de redactie van NRC als het netwerk van AcademicTransfer kan het verschil worden gemaakt. Dit resulteert voor adverteerders in meer bereik en exposure naar deze doelgroep. Tevens betekent het voor wetenschappers dat zij meer in contact komen met  relevante banen en content maar ook  kunnen aansluiten bij inspirerende bijeenkomsten.

Onderdeel van de samenwerking is dat de wetenschappelijke vacatures van AcademicTransfer voortaan gepubliceerd worden in de vacatureladder op woensdag in nrc.next en op zaterdag in NRC Weekend, maar ook op nrccarriere.nl. In de toekomst zal ook interactie met de doelgroep gerealiseerd worden middels het houden van debatavonden en netwerkevents en het uitgeven van wetenschapsspecials. Publicatie en organisatie zal double branded zijn onder de naam NRC Carrière, het arbeidsmarktmerk van NRC Media en AcademicTransfer.

NRC Carrière richt zich op hoogopgeleide werkzoekenden op junior, medior en senior niveau. Via het online carrièreplatform en de papieren edities van nrc.next op woensdag en van NRC Handelsblad op zaterdag, worden ruim 1,2 miljoen lezers bereikt (bron: HOI Instituut voor Media Auditing 2010). Volgens het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt (NOA) is NRC Carrière vooral interessant voor werkgevers en potentiële kandidaten in de branches Financieel, Juridisch, Consultancy, Wetenschap, Zorg, Non-Profit, Marketing & Communicatie en Directie-Management. Met crossmediale oplossingen kan NRC Carrière invulling geven aan wervings- en imagocampagnes. Op die manier worden zowel actieve als latente werkzoekenden bereikt.

NRC Media is uitgever van NRC Handelsblad, nrc.next en nrc.nl. De oplage van NRC Handelsblad bedraagt gemiddeld 200.000 kranten en op zaterdag 300.000 exemplaren. Daarmee bereikt NRC Handelsblad 532.000 lezers. Nrc.next heeft een gemiddelde oplage van 80.000 exemplaren. De krant bereikt 320.000 lezers. De website nrc.nl heeft 4,5 miljoen unieke bezoekers per maand.

www.nrccarriere.nl

www.academictransfer.nl 

www.nrc.nl

Weergaven: 47

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden