Nederlands MediaNetwerk

Pas op bij het zoeken naar blote plaatjes van Carice en downloads van dj Tiesto

Er schijnen op internet nogal wat mensen naar plaatjes van een blote Carice van Houten te zoeken. Onnodig, zou je denken, want je hoeft alleen maar naar ‘Zwartboek’ te kijken om op je wenken bediend te worden. Of naar ‘De Passievrucht’ en ‘Komt Een Vrouw Bij De Dokter’.

Goed, we zoeken plaatjes. En dat is gevaarlijk. Want Carice van Houten is ‘gevaarlijk’. Bij computerbeveiligingsbedrijf McAfee doen ze daar serieus onderzoek naar, wie er het gevaarlijkst is om op internet naar te zoeken. Carice staat dus op de eerste plaats, dj Tiësto op de tweede. Dj Tiësto? Zoeken we daar ook blote plaatjes van? Nee, van Dj Tiësto zoeken wij naar gratis downloads. Gratis downloads kunnen, net als een blote Carice, die óók nog eens een leuk singletje heeft gemaakt, veel ellende veroorzaken op je computer. En Anouk mag er nog best zijn, dus die is misschien risicovol in beide disciplines, daarom staat ze op drie.

Waarom zijn Carice, Tiësto en Anouk dan zo gevaarlijk? Dat komt door criminelen op internet. McAfee zoekt elk jaar uit welke beroemdheden gevaarlijk zijn omdat internetcriminelen al járen uitzoeken naar welke beroemdheden - ontkleed, musicerend of anderszins - wij op zoek zijn. Dan hoeven cybercriminelen eigenlijk alleen naar RTL Boulevard te kijken en de Privé te lezen. Vervolgens stoppen ze die beroemdheden op slinkse wijze in de zoekresultaten die ons meelokken naar hun eigen website. En die websites, daar hebben ze heel erg hun best op gedaan, want die zit vol met de plaatjes en de gratis downloads die wij willen hebben.

Althans, dat denken we. Als we erop klikken, dan is het al te laat. Waarschijnlijk weten we dat op dat moment nog niet, we weten alleen dat die gratis download niet echt is wat we zochten. Gedesillusioneerd gaan we iets nuttigs doen. De achterstallige energierekening betalen, bijvoorbeeld. De internetcrimineel volgt ons geruisloos. Achter ons rug pakt hij alles mee waar hij iets aan heeft: rekeningnummers, wachtwoorden, creditcardgegevens. Op de terugweg plundert hij alvast wat rekeningen en steekt hij hier en daar nog wat persoonlijke bescheiden in zijn zak.

De moraal van dit verhaal? Kijk uit als u op het web surft naar plaatjes van blote dames en schaf de muziek gewoon legaal aan. Dat is namelijk veeeeel goedkoper!

Bron: McAfee / Most Dangerous Celebrity 2012 SiteAdvisor onderzoek

Weergaven: 573

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Anke van Diejen en Noortje van de Sande over Picl

Picl is een online filmhuis, een streamingdienst waarbij mensen thuis filmhuisfilms kunnen bekijken. Nederlands MediaNetwerk spreekt met oprichters Anke van Diejen en Noortje van de Sande

[Startup Competitie] Ronald van Proosdij over Studenten Film Crew

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Ronald van Proosdij van Studenten Film Crew

[Cross Media Vrouw] Dolly van den Akker (MPG.): Ons hoofddoel is engagement van consumenten met merken

Dolly van den Akker is de Managing Director MPG.Group en CEO van MPG. Nederland. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

[Startup Competitie] Joachim Klein Molekamp over Reqruut

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Joachim Klein Molekamp van Reqruut

[Startup Competitie] Steven Pieneman over Admanager

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Steven Pieneman van Admanager

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Redt streaming de muziekbusiness? Wil de consument Netflix, Disney, Prime én HBO?

Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Machiel Verkuyl: Is reclame zinloos?

Als een voorbijganger roept dat reclame zinloos is, zet dat Machiel Verkuyl aan het denken. Heeft die man gelijk?

[Column] Femke Leemeijer: Het merk LINDA.

Lang geleden heb ik me al eens verbaasd over de rek die er in het merk LINDA. bleek te zitten: van trendy stijlicoon tot (sorry) burgerlijke kneuterigheid en van taboedoorbreker tot comédienne - niets was te gek

Jeroen Verkroost: Hoe gaat Amazon Nederland veroveren? Hoe werken kijkcijfers? Wie wint het nieuws?

Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Vue begrijpt het niet, Basic-Fit wel en Swiss Sense hoopt op wonderen

In plaats van lokaal x actueel x content x kort kiest Vue Cinemas voor breed x branchebreed x zenden x lang. Gaap

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden