Nederlands MediaNetwerk

Pas op bij het zoeken naar blote plaatjes van Carice en downloads van dj Tiesto

Er schijnen op internet nogal wat mensen naar plaatjes van een blote Carice van Houten te zoeken. Onnodig, zou je denken, want je hoeft alleen maar naar ‘Zwartboek’ te kijken om op je wenken bediend te worden. Of naar ‘De Passievrucht’ en ‘Komt Een Vrouw Bij De Dokter’.

Goed, we zoeken plaatjes. En dat is gevaarlijk. Want Carice van Houten is ‘gevaarlijk’. Bij computerbeveiligingsbedrijf McAfee doen ze daar serieus onderzoek naar, wie er het gevaarlijkst is om op internet naar te zoeken. Carice staat dus op de eerste plaats, dj Tiësto op de tweede. Dj Tiësto? Zoeken we daar ook blote plaatjes van? Nee, van Dj Tiësto zoeken wij naar gratis downloads. Gratis downloads kunnen, net als een blote Carice, die óók nog eens een leuk singletje heeft gemaakt, veel ellende veroorzaken op je computer. En Anouk mag er nog best zijn, dus die is misschien risicovol in beide disciplines, daarom staat ze op drie.

Waarom zijn Carice, Tiësto en Anouk dan zo gevaarlijk? Dat komt door criminelen op internet. McAfee zoekt elk jaar uit welke beroemdheden gevaarlijk zijn omdat internetcriminelen al járen uitzoeken naar welke beroemdheden - ontkleed, musicerend of anderszins - wij op zoek zijn. Dan hoeven cybercriminelen eigenlijk alleen naar RTL Boulevard te kijken en de Privé te lezen. Vervolgens stoppen ze die beroemdheden op slinkse wijze in de zoekresultaten die ons meelokken naar hun eigen website. En die websites, daar hebben ze heel erg hun best op gedaan, want die zit vol met de plaatjes en de gratis downloads die wij willen hebben.

Althans, dat denken we. Als we erop klikken, dan is het al te laat. Waarschijnlijk weten we dat op dat moment nog niet, we weten alleen dat die gratis download niet echt is wat we zochten. Gedesillusioneerd gaan we iets nuttigs doen. De achterstallige energierekening betalen, bijvoorbeeld. De internetcrimineel volgt ons geruisloos. Achter ons rug pakt hij alles mee waar hij iets aan heeft: rekeningnummers, wachtwoorden, creditcardgegevens. Op de terugweg plundert hij alvast wat rekeningen en steekt hij hier en daar nog wat persoonlijke bescheiden in zijn zak.

De moraal van dit verhaal? Kijk uit als u op het web surft naar plaatjes van blote dames en schaf de muziek gewoon legaal aan. Dat is namelijk veeeeel goedkoper!

Bron: McAfee / Most Dangerous Celebrity 2012 SiteAdvisor onderzoek

Weergaven: 578

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Katie Blair (Xandr): Dankzij onze openheid kunnen uitgevers onbeperkt transacties afwikkelen met kopers

DPG Media heeft een samenwerking aangekondigd met Xandr, een advertentieplatform van AT&T. Wat doet dit bedrijf precies? We spreken met Katie Blair, directeur van Xandr in Noord-Europa.

[DeInfluencer50] Monique Smit: Ik post over herkenbare dingen die ik meemaak als jonge moeder

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we Monique Smit.

[Interview] Shantia Farshidzad: Data-analyse helpt de motieven van de klant te doorgronden

Shantia Farshidzad is partner bij het in data-analyse gespecialiseerde bedrijf 4orange. We spreken hem over optimaliseren van de relatie met de eindklant en weten wat hem beweegt

[DeInfluencer50] Jill van Dooren: Ook dit jaar maak ik een vlogmas

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari spreken we met Jill van Dooren. Ze was zondag 8 november ook te zien in First Dates Specials

[DeInfluencer50] Julia Mekkes: Ik zou wel een eigen kleding- of tassenlijn willen opzetten

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we met Julia Mekkes

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Paola Cassone: Culturele misser: de Duitse spot over corona

Vorig week zat mijn mailbox vol met lovende artikelen over de recente coronacampagne van de Duitse overheid; een drietal televisiespotjes (of online video’s) met de hashtag #besondereHelden

[Column] Jennifer Feaster: Micro-influencers versus macro-influencers

Influencermarketing is een zinvolle investering voor merken gebleken: in een recente Twitter-enquête zei 49 procent van de respondenten dat ze vertrouwen op aanbevelingen van influencers bij het doen van aankopen

Jeroen Verkroost: Over John de Mol, Amazon, Xbox, Playstation en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Mike Hendrixen (Vertigo 6): De nieuwe generatie spelcomputers is een tikkeltje ouderwets

Wie gisteravond in de buurt was van de ADAM Toren moet gedacht hebben dat het GLOW-festival verhuisd was naar Amsterdam. Vanaf het gebouw werd een blauwe lichtshow de lucht ingeschoten. Dit was dé marketingstunt van Sony om de lancering van PlayStation5 te vieren

Jeroen Verkroost: MH17, Vloggers, Amazon, Microsoft en Google en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden