Nederlands MediaNetwerk

Pas op bij het zoeken naar blote plaatjes van Carice en downloads van dj Tiesto

Er schijnen op internet nogal wat mensen naar plaatjes van een blote Carice van Houten te zoeken. Onnodig, zou je denken, want je hoeft alleen maar naar ‘Zwartboek’ te kijken om op je wenken bediend te worden. Of naar ‘De Passievrucht’ en ‘Komt Een Vrouw Bij De Dokter’.

Goed, we zoeken plaatjes. En dat is gevaarlijk. Want Carice van Houten is ‘gevaarlijk’. Bij computerbeveiligingsbedrijf McAfee doen ze daar serieus onderzoek naar, wie er het gevaarlijkst is om op internet naar te zoeken. Carice staat dus op de eerste plaats, dj Tiësto op de tweede. Dj Tiësto? Zoeken we daar ook blote plaatjes van? Nee, van Dj Tiësto zoeken wij naar gratis downloads. Gratis downloads kunnen, net als een blote Carice, die óók nog eens een leuk singletje heeft gemaakt, veel ellende veroorzaken op je computer. En Anouk mag er nog best zijn, dus die is misschien risicovol in beide disciplines, daarom staat ze op drie.

Waarom zijn Carice, Tiësto en Anouk dan zo gevaarlijk? Dat komt door criminelen op internet. McAfee zoekt elk jaar uit welke beroemdheden gevaarlijk zijn omdat internetcriminelen al járen uitzoeken naar welke beroemdheden - ontkleed, musicerend of anderszins - wij op zoek zijn. Dan hoeven cybercriminelen eigenlijk alleen naar RTL Boulevard te kijken en de Privé te lezen. Vervolgens stoppen ze die beroemdheden op slinkse wijze in de zoekresultaten die ons meelokken naar hun eigen website. En die websites, daar hebben ze heel erg hun best op gedaan, want die zit vol met de plaatjes en de gratis downloads die wij willen hebben.

Althans, dat denken we. Als we erop klikken, dan is het al te laat. Waarschijnlijk weten we dat op dat moment nog niet, we weten alleen dat die gratis download niet echt is wat we zochten. Gedesillusioneerd gaan we iets nuttigs doen. De achterstallige energierekening betalen, bijvoorbeeld. De internetcrimineel volgt ons geruisloos. Achter ons rug pakt hij alles mee waar hij iets aan heeft: rekeningnummers, wachtwoorden, creditcardgegevens. Op de terugweg plundert hij alvast wat rekeningen en steekt hij hier en daar nog wat persoonlijke bescheiden in zijn zak.

De moraal van dit verhaal? Kijk uit als u op het web surft naar plaatjes van blote dames en schaf de muziek gewoon legaal aan. Dat is namelijk veeeeel goedkoper!

Bron: McAfee / Most Dangerous Celebrity 2012 SiteAdvisor onderzoek

Weergaven: 574

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Marketing Report Radio] Hanna Verboom over Cinetree en gratis films in coronatijd

Hanna Verboom is actrice en oprichter van filmplatform Cinetree, een online platform vol arthousefilms met een maatschappelijke boodschap. Tijdens de coronacrisis bood de site tijdelijk films gratis aan

[Interview] Marlene Wickel (Jean Mineur Mediavision) over het openen van de bioscopen

Marlene Wickel is Managing Director bij Jean Mineur Mediavision. In de uitzending van Marketing Report Radio praat ze over het sluiten van de bioscopen vanwege de coronacrisis en over hoe ze nu weer open gaan

[Cross Media Case 2020] Jildou van der Bijl over WE Fashion X LINDA.

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

[Cross Media Case 2020] Linda Boonman over AXE gets you ready to move closer

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Greenhouse draagt AXE gets you ready to move closer voor als Cross Media Case. We spreken met Linda Boonman, creative lead van Greenhouse

[Cross Media Case 2020] Fleur Haen over Chantals Pyjama Party

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. RTL draagt Chantals Pyjama Party voor als Cross Media Case We spreken met Fleur Haen, manager live entertainment

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: Game over

Deze coronatijd, die gelukkig bijna voorbij is, doet een groot beroep op velen. Op hun uithoudings-en doorzettingvermogen. En op de creatieve capaciteiten. Op social media ontstaan dan ook steeds meer zelfbedachte spelletjes

[Column] Maartje Blijleven: Waarom sales webinars niet werken (en wat je wél kunt doen om nieuwe klanten aan te trekken)

Dit had ik natuurlijk nooit verwacht, toen ik begin 2020 op het podium stond van Koffiedik Kijken en mijn voorspelling voor 2020 deed. Voor een zaal vol vakgenoten, toen dat nog kon. (Oh wat mis ik die tijd!)

Jeroen Verkroost: Wordt jouw nieuws gestolen? Hoe 'doe' je diversiteit? Wie heeft jouw data? Test je mee op Blip?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Cor Hospes: Corona en het demasqué van het merkdenken

Om te lachen zijn ze, ja echt. De reclamefilmpjes waarmee merken in tijden van corona proberen sympathie te winnen

Jeroen Verkroost: Redt de Autoriteit het nieuws? CSI AdTech? Post-corona trendrapport lezen? Hoe paait Google oudjes?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden