Nederlands MediaNetwerk

Pas op bij het zoeken naar blote plaatjes van Carice en downloads van dj Tiesto

Er schijnen op internet nogal wat mensen naar plaatjes van een blote Carice van Houten te zoeken. Onnodig, zou je denken, want je hoeft alleen maar naar ‘Zwartboek’ te kijken om op je wenken bediend te worden. Of naar ‘De Passievrucht’ en ‘Komt Een Vrouw Bij De Dokter’.

Goed, we zoeken plaatjes. En dat is gevaarlijk. Want Carice van Houten is ‘gevaarlijk’. Bij computerbeveiligingsbedrijf McAfee doen ze daar serieus onderzoek naar, wie er het gevaarlijkst is om op internet naar te zoeken. Carice staat dus op de eerste plaats, dj Tiësto op de tweede. Dj Tiësto? Zoeken we daar ook blote plaatjes van? Nee, van Dj Tiësto zoeken wij naar gratis downloads. Gratis downloads kunnen, net als een blote Carice, die óók nog eens een leuk singletje heeft gemaakt, veel ellende veroorzaken op je computer. En Anouk mag er nog best zijn, dus die is misschien risicovol in beide disciplines, daarom staat ze op drie.

Waarom zijn Carice, Tiësto en Anouk dan zo gevaarlijk? Dat komt door criminelen op internet. McAfee zoekt elk jaar uit welke beroemdheden gevaarlijk zijn omdat internetcriminelen al járen uitzoeken naar welke beroemdheden - ontkleed, musicerend of anderszins - wij op zoek zijn. Dan hoeven cybercriminelen eigenlijk alleen naar RTL Boulevard te kijken en de Privé te lezen. Vervolgens stoppen ze die beroemdheden op slinkse wijze in de zoekresultaten die ons meelokken naar hun eigen website. En die websites, daar hebben ze heel erg hun best op gedaan, want die zit vol met de plaatjes en de gratis downloads die wij willen hebben.

Althans, dat denken we. Als we erop klikken, dan is het al te laat. Waarschijnlijk weten we dat op dat moment nog niet, we weten alleen dat die gratis download niet echt is wat we zochten. Gedesillusioneerd gaan we iets nuttigs doen. De achterstallige energierekening betalen, bijvoorbeeld. De internetcrimineel volgt ons geruisloos. Achter ons rug pakt hij alles mee waar hij iets aan heeft: rekeningnummers, wachtwoorden, creditcardgegevens. Op de terugweg plundert hij alvast wat rekeningen en steekt hij hier en daar nog wat persoonlijke bescheiden in zijn zak.

De moraal van dit verhaal? Kijk uit als u op het web surft naar plaatjes van blote dames en schaf de muziek gewoon legaal aan. Dat is namelijk veeeeel goedkoper!

Bron: McAfee / Most Dangerous Celebrity 2012 SiteAdvisor onderzoek

Weergaven: 568

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Gerrit Reinders: Adcombi slaat een brug tussen lokale communicatiedoelen en landelijke advertentieplatforms

Adcombi breidt local-advertisingtechnologie uit met video. Wij spreken met Gerrit Reinders, oprichter van Adcombi

[Interview] Roland Sars: Wij weten precies wat er in een video gebeurt

Roland Sars is ondernemer en CEO van Media Distillery. Het bedrijf gebruikt kunstmatige intelligentie op allerlei vlakken rondom video. We spreken hem over het inzetten van AI en andere recente ontwikkelingen

[Interview] Daan Zoetmulder: Als je de klant centraal stelt, behaal je successen

Wayne Parker Kent won de Content Marketing Award voor het Beste Multiyear Contentprogramma met het platform Android & You, ontwikkeld voor Samsung en Google. We spreken met met Daan Zoetmulder, Managing Director

[Interview] Bert van der Veer over de biografie van Mister Veronica, Rob Out

Bert van der Veer is programmamaker, oud-programmadirecteur, schrijver en mediadeskundige. Nederlands MediaNetwerk sprak Bert van der Veer over de biografie van Mister Veronica, Rob Out

[Interview] Gwen Jansen inspireert SBS6-kijker met Green Make Over

Gwen Jansen is tv- en documentairemaker. Haar programma Green Make Over, te zien op SBS6, draait om duurzaamheid. We spreken haar over dit concept, dat zo goed past bij de tijdgeest

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Michiel Rotteveel: 10 tips voor geloofwaardige interne communicatie

Onlangs heeft Mediatest op een congres een succesvolle sessie verzorgd over geloofwaardige interne communicatie. Geloofwaardige interne communicatie is namelijk cruciaal voor een goede reputatie onder de medewerkers

[Column] Jerome Kuijken: De publieke omroep reclamevrij: moeten we dat wel willen?

Alle superirritante (“Ja, maar het werkt toch?”) commercials hebben ervoor gezorgd dat mensen het beu zijn. Ik denk dat we daarom de mening van het volk moeten accepteren. Heel erg jammer voor adverteerders en bureaus die wel hun best doen om iets moois en waardevols te maken voor hun doelgroep

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Nieuwe reclamestroming geboren

Laten we in tijden van deep fake-video’s eens een keer het goede voorbeeld geven. Als de roep om eerlijke en bewuste producten toeneemt, moet dat ook gelden voor reclame

[Column] Kenny de Vilder: Communicatieve kater?

Precies op het moment dat Heineken aankondigt de inmiddels klassieke slogan "Biertje?!” weer af te stoffen, waren er nog twee interessante communicatiecases rondom alcohol in het nieuws. Met, het moet gezegd, zeer verschillende reacties van de betrokkenen en hun werkgevers

[Column] Jeroen Verkroost: Wat is een E-Girl? Door locatiedata veroordeeld voor moord? Live AI die fake news produceert?

Uit onderzoek blijkt dat Instagram-influencers steeds minder effectief worden. De engagement rates dalen en er ontstaat een soort esthetische tegencultuur onder jongeren, die genoeg hebben van al die gefilterde, gefacetunede en bovenmatig kleurverzadigde influencers

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden