Nederlands MediaNetwerk

Patries heeft grote borsten, Maassen is een grote lul

Ik had Theo Maassen altijd wel hoog zitten. Als cabaretier vooral, maar ook als acteur – hij was gewoon líef in Minoes – en als redelijk lekker ding. Dat gedoe met die PSV-trofee, of wat was het, vond ik wel een beetje kinderachtig, maar ach... grote mannen mogen best nog wel eens klein jongetje spelen.
Toen hij echter een fotografe een camera uit handen sloeg, vond ik hem een stuk minder leuk; het ging hier om een gerenommeerde ANP-fotografe die met toestemming foto's van zijn show maakte, niet om een paparazza. Het was een klein fotografetje en Maassen is een grote vent. Dapper.
En nu heeft hij het op Patricia Paay voorzien. In De wereld Draait Door van woensdag 9 december ging hij te keer tegen de zestigjarige en beslist nog appetijtelijke zangeres, die zich voor het decembernummer van de Nederlandse Playboy bloot heeft laten fotograferen.
Hou me ten goede: ik ben niet per se een Paay-fan en ook ben ik niet van mening dat in je blote doosje in een mannenblad staan een bijdrage levert aan de vrouwenbevrijding, maar ach, als je man je net heeft laten zitten voor een jong dingetje, wil je je als vrouw graag begerig bekeken voelen. En nogmaals: Paay kan het hebben.
Maar Theo kon het helemáál niet hebben; hij had het over verlept en verwelkt en wijzer worden als je ouder wordt – en de microfoon stond voor hem open. Gastheer Matthijs van Nieuwkerk deed wel enigszins gegeneerd alsof hij dit niet had zien aankomen, maar hé, waarom dan niet Marc-Marie, Carice of Halina als tafeldame m/v uitgenodigd? Het feit dat hij voor Maassen heeft gekozen bewijst al dat hij op een lekker potje Paay bashing hoopte. En dat heeft-ie gekregen.
Het was een ongelijk duel: tegen termen als necrofiele seks kun je weinig inbrengen en al helemaal niet dat je borsten best wel écht zijn. Voor mannen als Maassen staan vrouwen boven een zekere leeftijd sowieso met één been in het graf, of dat been nu in netkousen en jarretels gehuld gaat of niet.
Als het over voetbal gaat, mogen grote kerels zich ongeneerd als kleine jongens gedragen, als een vrouw van zestig zich zo nu en dan nog een meisje van dertig voelt, moet ze publiekelijk te schande worden gezet. Patries heeft grote borsten, Maassen is een grote lul. En of-ie er een hééft? Jammer dat de Playgirl niet meer bestaat. Of nou ja, eigenlijk maar goed ook.

Weergaven: 458

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Reactie van Gé Teunissen op 14 December 2009 op 9.55
Al decennialang staan vrouwen naakt in de Playboy. Waar ligt de leeftijdsgrens? Wanneer mag je er niet meer in? Bepaalt Maassen dat? Voor mij is ie vreselijk door de mand gevallen, wat een bekrompen burgermannetje.

Interviews

[Startups] Ahmed Ali en Tim Smit over Moodus

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2019 op 24 april in Amsterdam. We spreken met Jarik Oosting van SwitchBay.

[Nederlands MediaNetwerk TV] Mikel Burger over Ve Global

In 2009 start een Londens bedrijf met het helpen van andere bedrijven met hun e-commerce. Om klanten die op het laatste moment, bij het winkelmandje, afhaken te verleiden om toch vooral die aankoop alsnog te doen

[Cross Media Case 2019] Laurens de Roode over De Winnaars van Morgen Beginnen Vandaag

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Mindshare zendt de campagne De Winnaars van Morgen Beginnen Vandaag van KPN in als Cross Media Case

[Nederlands MediaNetwerk TV] Phoebe Ohayon over Voice Branding

Phoebe Ohayon is mede-oprichter en partner van Voice Branding, een startup die merken en bedrijven helpt met het ontwikkelen en ontwerpen van hun audio-identiteit. Ze vertelt ons meer over deze nieuwe industrie

[Cross Media Case 2019] Lonneke Martens-Bos over Eneco, een StukjeZon voor iedereen

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Mindshare zendt de campagne Eneco, een StukjeZon voor iedereen in als Cross Media Case

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Niels Bruinsma: De gevolgen van het stoppen van Edwin Evers

De cijfers waar lang naar werd uitgekeken zijn er; de eerste echte meting zonder Evers staat op!. De luisterdichtheid, het dagbereik en het aantal geluisterde minuten van januari en februari 2019 zijn vrijwel gelijk aan die van 2018

[Column] Bob Goulooze: BOB's stemadvies

Vorige week ontving ik de stemlijst voor de PS/waterschapsverkiezingen. Tamelijk onbelangrijk, maar de media staan bol van deze gehypte verkiezingen. Ik zag overal stemadviezen en dacht: laat ik nu eens een stemadvies geven aan die 70 procent niet-stemmers. Door te elimineren waar je milieu wise zeker niet op moet stemmen, blijft vanzelf de beste keuze over. Vanuit die gedachte schreef ik BOB's stemadvies op de Facebookgroep Nieuws uit Leiden

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Chapeau voor SIRE, snotterig Bol.com en het rookgordijn van ASR

Ga er maar aanstaan: een briefing die Nederland weer wat liever moet maken. En wát een mooi haakje hebben ze gevonden. Iedereen die de hashtag hoort, behoeft totaal geen uitleg; je snapt direct wat er aan de hand is

[Column] Erwin Fisser: Dokter, mijn robot begrijpt mij niet

“Hallo Steven”, roept Mickey als je het restaurant binnenloopt. “Welkom terug meneer van Belleghem”, klinkt het in de hotellobby. Steven vond dat heel prettig meen ik mij te herinneren. Wat mij betreft klinkt dat als de hel. Wel passend bij Disney

[Column] Maartje Blijleven: De waarde van communities

Uit onderzoek van Motivaction blijkt dat de participatiesamenleving - die steeds verder digitaliseert - veel vraagt van de zelfredzaamheid van mensen. Digitalisering zorgt voor veel transparantie, en daarmee ook voor een explosie van informatie. Hoe ga je om met deze informatie-overload? Hoe geef je daar structuur aan?

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden