Nederlands MediaNetwerk

Paul van Niekerk over... een format voor HD-commercials

Steeds meer televisieprogramma zijn beschikbaar in HD, nu de commercials nog.
SPOT heeft zich ingespannen om een standaard neer te zetten. Nederlands MediaNieuws ging op bezoek bij SPOT directeur
Paul van Niekerk.
Dag Paul, hoe is het met je? 'Uitstekend. Ik ben druk in de weer met ons tijdbestedingsonderzoek 2010. Op 16 juni zullen de resultaten worden gepresenteerd.'
Hoe gaat het met de opmars van HD televisie? Hebben we allemaal al het juiste toestel? 'Vrijwel alle verkochte tv toestellen zijn HD ready. Deze toestellen zijn geschikt om HD TV op te kijken. Maar binnen dit segment verschuift het aandeel nu snel richting full HD, dat het optimale aantal pixels heeft om HD programma´s mee te bekijken. Inmiddels heeft rond 70% van de huishoudens een HD toestel.'
En dan HD advertising. Wat heeft SPOT nu precies vastgelegd en wat is het belang daarvan? Vertel alles! 'Voor HD uitzenden is een flinke investering nodig door de zenders. Enerzijds bij de productie van programma's, anderzijds bij het uitzenden. We zitten nu in een overgangsperiode. Veel spot zenders hebben speciale HD kanalen waar een groot deel van de programma´s in HD wordt uitgezonden. Het komende jaar wordt er aan gewerkt dat er ook HD commercials uitgezonden kunnen worden. Nu is er in de digitale omgeving een grote keuze uit technische formats. Wij hebben nu in gezamenlijkheid een standaard format bekend gemaakt. We hebben hier in het verleden goede ervaring mee opgedaan, bijvoorbeeld bij de overgang van het leveren van tapes naar digitaal aanleveren. Dit schept duidelijkheid voor de producenten, zij weten nu waar ze aan toe zijn en zij kunnen hun productieproces hier nu op gaan afstemmen. Dit geldt overigens ook voor de zenders zelf, ook zij moeten hun uitzendstraat hierop inrichten.'
Nu we er toch zijn: hoe gaat het met de reclamebestedingen voor TV en wat verwacht je voor de rest van 2010? 'De ontwikkeling van de reclamebestedingen voor TV ziet er hoopvol uit. In het vierde kwartaal van 2009 zagen we al een omslag en die heeft zich in Q1 voortgezet. Ook voor Q2 wordt een goed resultaat verwacht, mede door het wk voetbal in juni. Televisie blijft een gewild medium bij adverteerders, omdat er onverminderd veel gekeken wordt en de effecten bijna altijd direct zichtbaar zijn.'
www.spot.nl
Natuurlijk komt Paul Niekerk naar het Vierde Nederlands MediaNetwerk Event op 2 juni in Amsterdam. Ook deelnemen?
Klik hier voor het programma en aanmelden

Weergaven: 117

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Paul Römer namens VCR over gewenste vergunningsverlenging: "nood is hoog"

Net als andere sectoren heeft de radiosector een moeilijke tijd als gevolg van de coronacrisis. Nederlands MediaNetwerk sprak met Paul Römer, voorzitter van de VCR over de frequentieproblematiek en de toekomst

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe ontsnapt Trump? Wie leest allemaal jouw iPhone-clipboard uit? Hoe ziet de wereld eruit in 2030?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden