Nederlands MediaNetwerk

Loek Vugs en
Rogier Righart zijn winnaar van Pepsi’s ontwerpwedstrijd
Refresh Our
Trucks. Hun opvallende designs zijn één jaar lang levensgroot te zien op de zijkant van een Pepsi-truck. Uit ruim 1.200 inzendingen selecteerde een publieksjury vier ontwerpen, waarna een vakjury nog eens twee ontwerpen uitkoos. Deze winnende designs sieren zes trucks die vanaf nu heel Nederland doorkruisen. De zeer verschillende ontwerpen hebben een unieke verzameling Pepsi-trucks opgeleverd. Zo is het originele en verfrissende
onderwaterwereld-design van Loek Vugs gekozen door het publiek en het stoere
graffiti-design van Rogier Righart door de vakjury. Een opvallende viral via onder andere YouTube ging aan de actie vooraf. Hierin is een schokkerige, intrigerende video te zien van een groepje grafitti-artiesten dat op een parkeerplaats van Pepsi één van de trucks met spuitbussen van een nieuw design voorziet. De video is echter een in scène gezette oproep aan jonge kunstenaars en Pepsi-fans om een ontwerp in te sturen. Een oproep waaraan massaal gehoor is gegeven. “We waren zeer verrast: niet alleen door het grote aantal inzendingen, maar ook door de hoge kwaliteit”, vertelt juryvoorzitter
Jeroen Hubert, Marketing Manager van Pepsi. “Het is blijkbaar erg aantrekkelijk met je ontwerp op 75 vierkante meter een jaar lang in heel Nederland zichtbaar te zijn. En dan ook nog eens met je naam gesigneerd op de achterzijde van de truck. Er hebben veel studenten van grafische opleidingen meegedaan, maar ook veel mensen die ontwerpen als hobby hebben.” De winnaars worden niet alleen beloond doordat hun ontwerp levensgroot op de Pepsi-truck te zien is. Ze krijgen ook een pallet met 1440 blikjes - goed voor 475 liter Pepsi cola - thuisbezorgd door hun eigen vrachtwagen. Dit is een behoorlijke hoeveelheid voor één persoon en daarom besloot de Amsterdamse winnaar Rogier om zijn prijs met de
Voedselbank te delen. De groep winnende ontwerpers is bovendien uitgenodigd een dagje te komen kijken in de designstudio’s van Pepsi. Inmiddels is Pepsi een vervolgactie begonnen rondom een zevende en laatste Pepsi-vrachtwagen. Hierop worden foto’s van duizenden Pepsi-fans geplaatst die gezamenlijk het design van de laatste Pepsi-truck zullen vormen. Iedereen die ook op de Pepsi-truck te zien wil zijn, kan zijn of haar foto uploaden via
www.pepsi.nl/claimyourspot!
www.pepsico.nl
www.pepsico.com

Weergaven: 89

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden