Nederlands MediaNetwerk

Peter Hazenberg over zijn overstap naar Grupo LaComunidad


Peter Hazenberg verruilt
Quince voor
Grupo LaComunidad, waar hij CCO wordt. Grijpen wij de telefoon!
Dag Peter, gefeliciteerd met jouw nieuwe positie. Hoe is het met je? 'Uitstekend, na een maandje relaxen, lekker aan de bak, bij een inspirerende club, in een dynamische innovatieve markt. Wat wil een mens nog meer...'
Waarom deze stap? 'Na 15 jaar aan de klantenzijde (JVC en Samsung) en 8 jaar als partner en Director Sales &Marketing bij communicatie bureau Quince (60 man in Amsterdam en 20 in Budapest), was dit voor mij een logische stap om weer een volgende uitdaging aan te gaan. De visie van Igor Beuker (Founder en MD), zijn passie voor het vak en duidelijke visie over de markt en onze positie daarbinnen, sloten perfect aan op mijn ambities; het bouwen aan en werken met teams met gedreven professionals, en op basis van onze visie over de toekomst van social media onderscheidende maar vooral renderende Social Media Marketing Programma’s neerzetten. Een tak van sport waar iedereen over mee wil en denkt te kunnen praten. Maar waar onze onderzoeks- en faseringsmethodiek, het ervaringsniveau met de klantzijde implementatie problematiek en onze op het merk toegesneden Engagement Strategie (Lovebrand Strategy) vaak het verschil maken. Onze jarenlange visionaire maar ook pragmatische benadering van deze continue innoverende markt en de daarbij behorende kansen spreken mij enorm aan. En daarnaast de click met Igor maakten het plaatje compleet.'
Wat ga je als Chief Commercial Officer precies doen? Vertel alles! 'Grupo LaComunidad heeft inmiddels 3 labels; het digitaal marketing bureau LaComunidad, online social media marketing bureau SocialMedia8 en video metrics company ViralTracker. Elk label op zich biedt toegevoegde waarde binnen onze positionering; van strategie, creatief concept tot de uitvoering in middelen. Waarbij wij ook het operationele traject zoals de interactie tussen merk en fans (community management) het continue monitoringstraject en Digital CRM kunnen verzorgen. Als CCO ligt mijn focus nu op het borgen van een klantgerichte organisatie, het optimaliseren van de synergie binnen deze 3 labels, het verder inrichten van de teams (‘ja, we zoeken nog een flink aantal collega’s’) en vooral ervoor zorgen dat we met kwaliteit aan de huidige en toekomstige vraag kunnen blijven voldoen. Daarnaast hebben we kantoren in Milaan, Madrid en Londen en zijn we onderdeel van WPP’s GroupM en ook daar liggen mooie kansen om de voordelen hiervan voor onze klanten verder te verzilveren.'
Hoe ziet de tweede helft van 2010 er voor Grupo LaComunidad uit? 'Uitdagend en lekker druk. Social Media biedt vele kansen. De start voor het succes voor het merk zit hem zoals eerder gezegd in de strategisch stip op de horizon; waar willen we naar toe en hoe gaan we dat waarmaken. Waarbij we beginnen BoBo (wat zijn je business- en brand objectives) en ROI (wat levert onze Engagement Strategie je in omzet en euro’s op. Het bijbehorende transformatie traject voor merk en organisatie van adverteerder naar faciliteerder is zeer inspirerend. Voor beide partners. Het is verfrissend om te zien, dat de markt inmiddels het verschil herkent tussen een social media planning, waarbij de kanalen centraal staan en (onze) Engagement strategie, waar de fans centraal staan. Deze tweede helft zitten we met onze klanten en een aantal prospects volop in dit proces.'
Wat is het laatste nieuws? 'We hebben afgelopen peridoe drie nieuwe mooie merken (FrieslandCampina, Dell en Gillette) met het juiste Social Media DNA, binnengehaald. En de deur staat weer open voor passievolle talenten die het vak een warm hart toedragen. '
www.lacomunidad.nl

Weergaven: 1037

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] John Olivieira over de Publieke Omroep Amsterdam, orde op zake stellen en klaar zijn voor de toekomst

John Olivieira is zelfstandig strategic business consultant. Eerder was hij onder meer algemeen directeur van de Publieke Omroep Amsterdam. Op de bank bij Bas Vlugt vertelt hij over zijn werk voor de Publieke Omroep Amsterdam en andere uitdagingen

[Interview] Henk Jan van Neerbos over opening Kinepolis-bioscoop in Haarlem Schalkwijk

Kinepolis heeft op 8 oktober 2020 een bioscoop geopend in de Haarlemse wijk Schalkwijk, waar het winkelcentrum wordt herontwikkeld. We spraken met Henk Jan van Neerbos, theatermanager van Kinepolis Haarlem

[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree

Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met deze oprichtster van het platform

[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest

Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame

[Nederlands MediaNetwerk TV] Dolf Weverink over taalgebruik in pitches, trainingen en tegengif

Dolf Weverink is uitgever, tekstschrijver, columnist en schrijfcoach. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over taal, zijn uitgeverij en de medische thriller Antidotum

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Dolly van den Akker: Contentmarketing begint nooit met content

Contentmarketing is een proces

Merken zien steeds beter in dat relevante content het verschil maakt in het leggen van echt en langdurig contact met consumenten. Zeker nu consumenten earned media en owned kanalen als meer betrouwbaar ervaren dan paid media. Merken zetten vaker hun middelen in met een uitgeversbril op: wat raakt en beweegt mijn klant? Het feit dat geïntegreerde owned contentplatforms als paddenstoelen uit de grond schieten, zie ik dan ook als een mooie stap. Bijvoorbeeld de NS met

Jeroen Verkroost: Among Us, Netflix, Formule 1, Guidinc, Fabeltjesfuik en Mario Kart Home

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Brand building on social

Knocking over the current beliefs on audience growth, engagement KPIs and micro-targeting

[Column] Niels Bruinsma: Wat doet corona met ons surf-, kijk- en luistergedrag?

Hoewel we gehoopt hadden deze tweede coronagolf te vermijden, zitten we er helaas toch middenin. Tijdens de eerste golf hebben we veelvuldig media-updates gemaakt, waarin met name de mediaconsumptie centraal stond

Jeroen Verkroost: Journalistiek, iPhones, Hype Cycle, Release je eigen Muziek en Test Jezelf!

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden