Nederlands MediaNetwerk

Peter Vandermeersch nieuwe hoofdredacteur NRC Handelsblad

Peter Vandermeersch wordt de nieuwe hoofdredacteur van NRC Handelsblad. Hij is nu nog hoofdredacteur van de Belgische kranten
De Standaard en
Het Nieuwsblad. “We krijgen we een zwaargewicht aan het roer, die heeft bewezen dat kwaliteitsjournalistiek niet alleen bestaansrecht heeft, maar ook toekomst”, zegt voorzitter
Wubby Luyendijk van de redactieraad. De redactie van NRC Handelsblad keurde vanmiddag met overgrote meerderheid de voordracht van Vandermeersch goed. De historicus Peter Vandermeersch (49) begon op 1 januari 1988 als journalist bij de grootste Vlaamse kwaliteitskrant De Standaard. Hij werkte er onder meer op de cultuur- en de buitenlandredactie en was correspondent voor De Standaard in Parijs en New York. In 1999 werd hij hoofdredacteur en zeven jaar later algemeen hoofdredacteur van De Standaard en Het Nieuwsblad. “Ik kijk er heel erg naar uit om met de beste redactie van Nederland de allerbeste kranten en sites van West-Europa te maken”, aldus Vandermeersch. In 1997 studeerde Vandermeersch met een
Fulbright Scholarship aan de John F.Kennedyschool van Harvard. In 2009-2010 was hij Sulzberger Fellow aan de School for Journalism van Columbia University in New York. Hij schreef twee boeken over Frankrijk en één over Amerika. Onder zijn leiding steeg de verkoop van De Standaard van 75.000 exemplaren in 1999 naar ruim 93.000 exemplaren in 2009. Het Nieuwsblad verkoopt dagelijks 260.000 exemplaren. “Vandermeersch veranderde een journalistiek instituut met een dalende oplage in een journalistiek instituut met een stijgende oplage”, zegt NRC-uitgever
Hans Nijenhuis die de voordracht van de redactie overneemt en Vandermeersch zal benoemen. ”Die ambitie hebben wij ook.” Vandermeersch begint op 1 september. Hij volgt
Birgit Donker op die half april haar functie neerlegde, net als uitgever
Gert-Jan Oelderik.
nrc.nl

Weergaven: 274

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Marketing Report Radio] Hanna Verboom over Cinetree en gratis films in coronatijd

Hanna Verboom is actrice en oprichter van filmplatform Cinetree, een online platform vol arthousefilms met een maatschappelijke boodschap. Tijdens de coronacrisis bood de site tijdelijk films gratis aan

[Interview] Marlene Wickel (Jean Mineur Mediavision) over het openen van de bioscopen

Marlene Wickel is Managing Director bij Jean Mineur Mediavision. In de uitzending van Marketing Report Radio praat ze over het sluiten van de bioscopen vanwege de coronacrisis en over hoe ze nu weer open gaan

[Cross Media Case 2020] Jildou van der Bijl over WE Fashion X LINDA.

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

[Cross Media Case 2020] Linda Boonman over AXE gets you ready to move closer

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Greenhouse draagt AXE gets you ready to move closer voor als Cross Media Case. We spreken met Linda Boonman, creative lead van Greenhouse

[Cross Media Case 2020] Fleur Haen over Chantals Pyjama Party

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. RTL draagt Chantals Pyjama Party voor als Cross Media Case We spreken met Fleur Haen, manager live entertainment

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Wat wil Trump écht - en Zuck niet? Waarom storten Amerikaanse universiteiten in?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bob Goulooze: Game over

Deze coronatijd, die gelukkig bijna voorbij is, doet een groot beroep op velen. Op hun uithoudings-en doorzettingvermogen. En op de creatieve capaciteiten. Op social media ontstaan dan ook steeds meer zelfbedachte spelletjes

[Column] Maartje Blijleven: Waarom sales webinars niet werken (en wat je wél kunt doen om nieuwe klanten aan te trekken)

Dit had ik natuurlijk nooit verwacht, toen ik begin 2020 op het podium stond van Koffiedik Kijken en mijn voorspelling voor 2020 deed. Voor een zaal vol vakgenoten, toen dat nog kon. (Oh wat mis ik die tijd!)

Jeroen Verkroost: Wordt jouw nieuws gestolen? Hoe 'doe' je diversiteit? Wie heeft jouw data? Test je mee op Blip?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Cor Hospes: Corona en het demasqué van het merkdenken

Om te lachen zijn ze, ja echt. De reclamefilmpjes waarmee merken in tijden van corona proberen sympathie te winnen

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden