Nederlands MediaNetwerk


Door
Ruud de Langen. Pieter Broertjes was er klaar voor. Lang had hij er op moeten wachten. Maar met de geraniums en de bridgedrives in het zicht, durfde hij het. Eindelijk de grote afrekening. Nog een keertje vol met het gestrekte been erin. De etters. Zijn moment was aangebroken. Daar in Brussel, midden op een evenement vol adverteerders en bureaus, zou hij het zeggen. In het hol van de leeuw. Ten overstaan ook van de nieuwe baas van zijn krant. De man die hem gedwongen had eerder met pensioen te gaan. Het hoge woord kon er dan eindelijk uit. “Ik snap er niets van dat er zo weinig wordt geadverteerd in de krant” Broertjes vroeg de zaal om uitleg. Toen de zaal vervolgens vroeg of Broertjes met een voorbeeld case kon aantonen hoe effectief de krant dan wel niet is, bleef het oorverdovend stil. In de Adformatie deed hij er daarna gerust nog een schepje bovenop. Niemand kon hem immers nog wat maken. Binnenkort hoeft hij zich tenslotte alleen nog maar druk te maken om de bandenspanning van zijn rollator. “Als je als adverteerder nu aan de kant blijft staan, moet je niet achteraf klagen, want je had er iets aan kunnen doen”. Ook het ontbreken van online advertenties bij de Volkskrant verbaasde hem. “ Ik snap die mensen niet”. Het kwam eruit of die ‘mensen’ nogal achterlijk waren. Allemaal opmerkingen in de categorie “Je moet mij niet wisselen, je moet Sneijder wisselen!”. Pieter Broertjes schijnt vroeger.. ..een goed journalist te zijn geweest. Maar hij kon het niet meer opbrengen zelf op onderzoek uit te gaan. En zich eens af te vragen waarom een van die levensaders die ze advertentie-opbrengsten noemen, zo gestaag achteruit lopen. Nee, liever zette meneer de hoofdredacteur andere middelen in. Zo kwam hij op het hysterische idee om de lokadverteerder in te zetten in het Volkskrant Magazine. Het magazine stond een keer vol met van die lokadverteerders. Pieter was namelijk heel verbaasd dat ze niet in zijn magazine wilden adverteren. We hebben toch een hoog bereik?! En veel verder kwam deze brontosaurus dus niet in zijn analyse. Eigenlijk is Pieter geworden zoals zijn held. De prins Bernhard onder de hoofdredacteuren. Regerend vanuit een ivoren toren met maar één waarheid, de zijne. Het is te hopen dat zijn opvolger, huisgenoot P., nu na de zomer even de ramen open zet. Want wij zijn best aardige mensen om mee te praten, wij van het adverteren.
www.tvformats.web-log.nl
Ruud de Langen is CEO van
Mindshare Lees van Ruud ook: -
SBS is de X-Factor kwijt -
MWG Congres - De toekomst van televisie -
Chrome
- Nog een keer uitleg voor John de Mol - Sick Brother - Week van afscheid - Lef

Weergaven: 62

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden