Nederlands MediaNetwerk

Als eerste Nederlandse organisatie publiceert kindgerichte ontwikkelingsorganisatie Plan Nederland het jaarverslag 2009-2010 op Facebook. Plan Nederland wil hiermee de transparantie nog verder verbeteren en meer mensen inzicht geven in de bestedingen en resultaten van het werk voor kinderen in 48 landen in Afrika, Azië en Latijns-Amerika. Van 2 tot en met 15 december 2010 verschijnen dagelijks posts op facebook.com/plannederland. Bezoekers van het sociale medianetwerk kunnen direct reageren. Het Plan-jaarverslag op Facebook is gemaakt in samenwerking met
Pickle Factory. “Ons jaarverslag op Facebook is voor iedereen eenvoudig toegankelijk. Met deze nieuwe mogelijkheden willen we nog transparanter zijn en een positieve bijdrage leveren aan de discussie over bestedingen van ontwikkelingssamenwerking”, zegt
Tjipke Bergsma, algemeen directeur van Plan Nederland. “We kunnen via films, blogs, links, grafieken, audio en foto’s inzicht geven in ons werk, op een plek waar mensen al sociaal actief zijn. Social media brengen mensen bij elkaar, hier en in ontwikkelingslanden. Daarom geloven wij in de kracht van dit medium om mensen te betrekken en te activeren bij ons werk.”

Behalve het jaarverslag op Facebook, brengt Plan Nederland ook een printversie uit van het jaarverslag. Dit jaarverslag komt uit nadat de Facebook-versie op 15 december 2010 geheel gepost is. Voor de derde keer op rij heeft het jaarverslag in print de vorm van een glossy, met de titel Plan van een Meisje. Plan Nederland vraagt daarmee aandacht voor de achtergestelde positie van meisjes wereldwijd en de Plan-campagne
Because I am a Girl voor betere levensomstandigheden en toekomstkansen voor meisjes. Plan van een Meisje verschijnt ook in digitale vorm op plannederland.nl.
www.facebook.com/plannederland
www.plannederland.nl
www.picklefactory.nl

Weergaven: 159

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden