Nederlands MediaNetwerk

Aan de Super Bowl reclameblokken was niets te zien: opvallende, leuke en creatieve commercials en adverteerders die zonder problemen $3 miljoen per 30 seconden neerleggen. Daarbuiten is het echter onontkoombaar: de crisis heeft ook reclameland bereikt.

Normaal gesproken moet je lang opblijven om reclames van de PeddEgg te zien, het handige apparaatje waarmee je eelt van je voeten kan krabben. Sinds kort krijgen kijkers in prime-time de vraag “are you embarrassed by ugly feet in sexy sandals?” en het bijhorende misselijkmakende shot vol voetschilfers voorgeschoteld. Hetzelfde geldt voor de Snuggie, “the blanket that has sleeves.” Gedurende twee minuten vertelt een enthousiaste vrouwenstem waar je hem allemaal kan gebruiken en waarom hij zo verrekte handig is: je zit warm onder een dekentje, maar je hebt je handen vrij! En ook aan de ShamWow, een 1000-dingen doekje “that holds 20 times its weight in liquid” is de laatste tijd niet te ontkomen.

Door de crisis adverteren banken, automerken, financiele instellingen en autohandelaren nauwelijks meer; en om gaten te voorkomen bieden Amerikaanse televisiezenders hun blokken voor bodemprijzen aan. En met die “alles moet weg” mentaliteit zijn er gouden tijden aangebroken voor de infomercial.

Zo verschijnen de goedkope lening commercials van Cash Point – die in de geest van het product geschoten worden – tijdens Amerika's best bekeken programma's “CSI: Crime Scene Investigation” en “American Idol.” Ook kijkt niemand er meer van op als CNN een serieuze discussie onderbreekt voor de dierennagelschaar Pedi Paws, Cash4Gold of de EZ Comb.

Zenders lopen met deze ontwikkeling een risico, zegt de hoofdredacteur van Adrants.com, een marketing- en reclame site. “Quality should be associated with quality,” en met teveel pulp “there's a subtle disconnect for the viewer.” Maar ze hebben weinig keus, “They need the money.”

Gelukkig voor hen gaat iedere tweede aankoop van bovenstaande producten voor slechts de helft de deur uit...maar dan moet je wel nu bellen en bestellen!

Bekijk - op eigen risico - de PeddEgg reclame

Weergaven: 56

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden