Nederlands MediaNetwerk

Prototype kleuren eReader van BeBook op CES

bbcolor.jpgIk weet bijna zeker dat Johan Hagenbeuk van Endless Ideas zelf wel aanwezig zal zijn op de CES in Las Vegas. Vandaag presenteerde het bedrijf een 'full-color' BeBook op basis van de Liquavista technologie, ontwikkeld door een Philips spin-off in ons land.

liquavista.pngDe Liquavista 'electrowetting' technologie (zie presentatie november 2008) is de zoveelste variant op nieuwe beeldscherm technologiën, die de doorbraak moet verzorgen ten opzichte van de nog overwegend op grijswaarden gebaseerde e-Ink technologie. De wens om niet alleen full-color beelden te kunnen tonen maar ook full-motion video is al langere tijd aanwezig bij zowel consument als aanbieders van vooral kranten en tijdschriften.

Veel van de huidige eReaders 'gokken' met name op de zwart-wit markt, die vooral is terug te vinden in het boekensegement. Het is nog niet bekend wanneer Endless Ideas deze variant op de markt zal brengen. Ook de BeBook 2 met 3G en touchscreen is - helaas - nog niet te koop en werd vorig jaar al aangekondigd.

Er zijn meer - verschillende - beeldschermtechnieken in ontwikkeling die beantwoorden aan de vraag naar full-color en full-motion video. We besteedden al eerder aandacht aan PixelQi en Mirasol (ook op deze website).

Meer informatie: lees artikel eReaders.nl
Download de PDF met basis informatie omtrent de Liquavista technologie.

Weergaven: 26

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Slaven Mandic over Wayne Parker Kent

Slaven Mandic is oprichter van online uitgever Wayne Parker Kent. “Rechtstreeks vanuit de hoofdstad slingeren onze redacties het web vol met awesomeness. Must-read artikelen, oogstrelende videoproducties en iedere andere denkbare vorm van hoogwaardige content”. Wij spreken hem.

[Interview] Patrick van Hooy over het tweejarig jubileum van Value Zipper 

Value Zipper viert deze maand zijn tweejarig jubileum. Vorig jaar spraken we het (media)salesbureau als startup. We spreken Patrick van Hooy, oprichter en eigenaar, over de groei en ontwikkelingen bij Value Zipper.

[Interview] Stefan Wayper over Sublime FM

Sublime FM omschrijft haar doelgroep het liefst als de Cultural Creatives.

[Interview] Herbert Visser over 100% NL

Vooral bij de vrouwelijke luisteraars in de leeftijd van 20 tot 49 jaar is het radiostation erg populair.

[Interview] Sander Dekker: 'De wedstrijd is gespeeld. Er is een nieuwe realiteit’

Mediajournalist Peter Schavemaker van Spreekbuis.nl sprak uitgebreid met staatssecretaris Sander Dekker om terug te blikken op de moeilijke weg naar het aannemen van de mediawet. Een weg die begon op 13 oktober 2014 tijdens de presentatie op het oude Veronica schip.

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Reinier Rombouts: Ander verhaal

We gaan veranderen, dat is zeker. Niet zoals medewerkers en media nu wordt voorgespiegeld. Het is een ander verhaal.

[Column] Piet-Hein Kerkhof: Drie mobiele strategieën waarmee merken online bezoek omzetten in conversie

Bedrijven staan voor de enorme kans het ijzer te smeden nu het heet is en consumenten aan zich te binden via hun smartphone – waarmee ze de meeste mobiele transacties doen

[Column] Niels Bruinsma: Bereikcijfers dagbladen: Over dode bomen, oude vis en de kattenbak. Of toch niet?

Sinds enkele dagen zijn de meest recente gegevens over zowel de oplage (vroeger HOI) als ook het bereik (NOM Print Monitor) van de Nederlandse dagbladen weer gepubliceerd. Net als bij veel andere traditionele mediumtypen lopen de aantallen terug, maar hoe snel lopen ze terug en wat betekent dit voor adverteerders?

[Commercial Review] Rik toe Water: Centraal Beheer Achmea, ŠKODA, Greg Norman

“Treat people well. Every interaction is an opportunity, and nothing bad can come from a positive one.” Dit is een terugkerende rubriek op de site van The Players’ Tribune en voor mij een voorbeeld van zeer mooie content. Content met een ziel.

[Column] Vincent Andriessen: Zeg wat je doet en doe wat je zegt

Wie start met content marketing en prachtige verhalen vertelt over het domein waarin het bedrijf werkzaam is, moet ook daarna kunnen leveren.

Badge

Bezig met laden...

© 2016   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden