Nederlands MediaNetwerk

Prototype kleuren eReader van BeBook op CES

bbcolor.jpgIk weet bijna zeker dat Johan Hagenbeuk van Endless Ideas zelf wel aanwezig zal zijn op de CES in Las Vegas. Vandaag presenteerde het bedrijf een 'full-color' BeBook op basis van de Liquavista technologie, ontwikkeld door een Philips spin-off in ons land.

liquavista.pngDe Liquavista 'electrowetting' technologie (zie presentatie november 2008) is de zoveelste variant op nieuwe beeldscherm technologiën, die de doorbraak moet verzorgen ten opzichte van de nog overwegend op grijswaarden gebaseerde e-Ink technologie. De wens om niet alleen full-color beelden te kunnen tonen maar ook full-motion video is al langere tijd aanwezig bij zowel consument als aanbieders van vooral kranten en tijdschriften.

Veel van de huidige eReaders 'gokken' met name op de zwart-wit markt, die vooral is terug te vinden in het boekensegement. Het is nog niet bekend wanneer Endless Ideas deze variant op de markt zal brengen. Ook de BeBook 2 met 3G en touchscreen is - helaas - nog niet te koop en werd vorig jaar al aangekondigd.

Er zijn meer - verschillende - beeldschermtechnieken in ontwikkeling die beantwoorden aan de vraag naar full-color en full-motion video. We besteedden al eerder aandacht aan PixelQi en Mirasol (ook op deze website).

Meer informatie: lees artikel eReaders.nl
Download de PDF met basis informatie omtrent de Liquavista technologie.

Weergaven: 37

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: Lachende Leugens

Mag je van een premier verwachten dat hij de meest elementaire werking van ons sociaal stelsel niet kent? Ik dacht het niet. Een stukje gemakkelijk te weerleggen verkiezingsretoriek; ik zag het geen Nederlandse journalist doen. Waarom letten die jongens en meisjes niet beter op?

[Column] Machiel Verkuyl: Elke dag rokjesdag

Marketeers en reclamemakers in Nederland hebben rokjesdag nodig. Om merken relevant te maken, om op in te haken en om met z’n allen mee bezig te zijn. Want rokjesdag kun je niet wegzappen of adblocken

[Column] Deike Schulz: Cosiness ad absurdum - scripting your own media(life)

Elk hoekje in huis wordt in scene gezet, meestal met een voorafgaand gepland socialmediaverhaal in het achterhoofd. Je wilt immers elk mooi moment vastleggen, delen en als een verhaal aan elkaar rijgen

[Column] Tara Rikkers: Media-Trendpanel; gepersonaliseerde content is dé mediatrend van 2017

Het Media-Trendpanel heeft gesproken: gepersonaliseerde content is dé mediatrend van 2017. Maar liefst 87 procent geeft aan dat deze trend belangrijk tot zeer belangrijk wordt dit jaar.

[Column] Sara Madou: Minder knallen, meer denken

De zoveelste superheld, die in een kleurrijke outfit de wereld placht te redden. Een cast vol moeilijk kijkende types, die op preciés tweederde van het verhaal terechtkomen in een problematische situatie, die ze uiteraard net voor het einde weten op te lossen. De filmwereld heeft nogal eens te kampen met voorspelbaarheid

Badge

Bezig met laden...

© 2017   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden