Nederlands MediaNetwerk

Prototype kleuren eReader van BeBook op CES

bbcolor.jpgIk weet bijna zeker dat Johan Hagenbeuk van Endless Ideas zelf wel aanwezig zal zijn op de CES in Las Vegas. Vandaag presenteerde het bedrijf een 'full-color' BeBook op basis van de Liquavista technologie, ontwikkeld door een Philips spin-off in ons land.

liquavista.pngDe Liquavista 'electrowetting' technologie (zie presentatie november 2008) is de zoveelste variant op nieuwe beeldscherm technologiën, die de doorbraak moet verzorgen ten opzichte van de nog overwegend op grijswaarden gebaseerde e-Ink technologie. De wens om niet alleen full-color beelden te kunnen tonen maar ook full-motion video is al langere tijd aanwezig bij zowel consument als aanbieders van vooral kranten en tijdschriften.

Veel van de huidige eReaders 'gokken' met name op de zwart-wit markt, die vooral is terug te vinden in het boekensegement. Het is nog niet bekend wanneer Endless Ideas deze variant op de markt zal brengen. Ook de BeBook 2 met 3G en touchscreen is - helaas - nog niet te koop en werd vorig jaar al aangekondigd.

Er zijn meer - verschillende - beeldschermtechnieken in ontwikkeling die beantwoorden aan de vraag naar full-color en full-motion video. We besteedden al eerder aandacht aan PixelQi en Mirasol (ook op deze website).

Meer informatie: lees artikel eReaders.nl
Download de PDF met basis informatie omtrent de Liquavista technologie.

Weergaven: 24

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

[Forum] Steeds meer exploitanten baseren hun advertentietarieven op CPM. Wordt dit de norm?

Willem Albert Bol – De Persgroep: “Ja het is niet meer dan logisch dat meer exploitanten in meer mediumtypen op bereik gaan afrekenen. TV en radio doen dat al langer en hebben de adverteerders daarin opgevoed... lees verder

180-HansGermeraadHans Germeraad – ANWB Media: “Ja, daar ziet het wel naar uit. Aan de ene kant is het wel logisch. Adverteerders zijn minder geïnteresseerd in pagina’s of uitzendingen, en meer in bereik. Toen de commerciële TV in Nederland opkwam werd de GRP geïntroduceerd... lees verder

ErikJanGelink-SanomaErik-Jan Gelink – Sanoma/SBS: “Sanoma heeft in Q1 2014 een nieuwe tariefstructuur geïntroduceerd, waarbij CPM de basis vormt voor de advertentietarieven voor web, mobiel, maar ook voor print. Het gaat tenslotte om het aantal personen dat je bereikt met je campagne en niet om de oplage die je verspreidt... lees verder

180-StephanVanDerSman-MagnaBlobalStephan van der Sman – Magna Global: “Wij verwachten dat de hele markt moet gaan volgen. Dit is positief, want: de lucht verdwijnt uit de tariefkaart, de koppeling met andere platformen (website, tablet, mobile) is veel makkelijk te maken met één currency....

Lees het complete forum op de website van Initiative

Communicatienieuws

[Forum] TMG zal groot deel van het portfolio afstoten, waaronder veel digitale activiteiten. Ziet Geert-Jan van der Snoek het goed?]

TMG maakt koers bekend: Focus op kernbedrijf en hoofdmerken, afstoten delen portfolio is aanstaande. Het ziet ernaar uit dat veel digitale activiteiten zullen sneuvelen of worden verkocht.

[Interview] Fashion blogger Merel van Poorten over Andathousandwords.com]

Merel van Poorten maakt grote sprongen. Van stagiaire schoot zij door tot Designer & Brand Manager bij Blessed Jewelz. Daarnaast zet ze zichzelf neer als social media professional met haar blog, Instagram, Facebook, Twitter en Pinterest. Wij spreken haar.

[Interview] Sanna van Hellemondt over RETAILVM en Visual Merchandising]

Visual Merchandising is een krachtig maar sterk onderbelicht marketing instrument. We spreken Sanna van Hellemondt, oprichter van RETAILVM en een van de grondleggers van Visual Merchandising in Nederland.

[Interview] Jacqueline Smit – 538Groep: Anouk maakt de final call en doet geen concessies aan haar kwaliteitseisen]

Vandaag staat Jacqueline Smit de hele dag haar plek als CEO van 538Groep af aan Anouk. Wij spreken haar.

[Interview] Ralph Sluis over de mediabestedingen: "Radio groeit sneller dan televisie"]

Het herstel van de advertentiemarkt is de afgelopen jaren al vaak aangekondigd. Nu is het herstel er echt. Maar aarzelend en niet voor alle mediatypen. Wij spreken Ralph Sluis, Research Director bij ZenithOptimedia

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Raymond de Jong: KPN pakt z’n moment met lokale omroepen]

Het is hommeles tussen KPN, tientallen lokale omroepen en de OLON, de koepelorganisatie achter 278 lokale omroepen in Nederland. De discussie gaat over de doorgifte van het radio en tv signaal van veel lokale omroepen per 1 januari.

Andrew Groeneveld: Reflectie op inhoud is in veel verdienmodellen onbetaalbaar geworden]

Digitale nieuwigheid en robotten leggen in rap tempo complete beroepsgroepen lam. Ook in mijn oude vakgebied de journalistiek is dat zo. Er is slimme software op de markt gekomen, die geruisloos een puntig nieuwsbericht weet te fabrieken.

[Column] Karin Cats: PR in 2015, de trend is content maar dan goed]

2015 klopt op de deur en dan weet je, de trendlijstjes buitelen over elkaar. De een zegt alles over maatschappelijke tendensen, weer andere weten exact wat er gaat spelen op het gebied van voeding, media of auto's.

[Commercial Review] Jurgen Retra: ING, Coca-Cola, Apple]

De kortste dagen en donkerste nachten van het jaar zijn aangebroken. De laatste inkopen voor de feestdagen worden – veelal online – gedaan. Daar waar de dagen korter worden, worden de TV-commercials juist langer.

Lodewijk van der Peet: Niemand begrijpt mij]

Er zijn een aantal organisaties en branches die vinden dat ze niet begrepen worden door ons. En met ons bedoel ik dan reclamemakers.

Badge

Bezig met laden...

© 2014   Gemaakt door Bas Vlugt.

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden