Nederlands MediaNetwerk

Q-music start met actueelste hitlijst van Nederland: de iTunes Top 30

Q-music start op 4 september met het uitzenden van de meest actuele hitlijst van Nederland: de iTunes Top 30. Wekelijks zal Wouter van der Goes tussen 12.00 en 15.00 uur deze unieke hitlijst presenteren die meer dan welke andere lijst dan ook weergeeft wat er leeft onder muziekminnend Nederland.

De meeste singles worden tegenwoordig digitaal verkocht en al sinds enkele jaren is iTunes het meest toonaangevende muziekdownloadplatform. Door nu wekelijks de Top 30 hiervan uit te zenden, kan Q-music op de meest ideale manier haar luisteraars vertellen wat de hits in Nederland zijn.

Presentator Wouter van der Goes is erg enthousiast: “Super dat Q-music de iTunes Top 30 gaat uitzenden. Deze lijst staat nooit stil. Het is de muziek van vandaag. Je kunt op ieder moment perfect zien wat de ontwikkeling van de hits van vandaag en zelfs van morgen zijn. Ik kan niet wachten om er mee te beginnen”.

Ook music director Rob Ester benadrukt het bijzondere van de lijst: “De iTunes Top 30 geeft het beste aan wat de echte hits van nu zijn. Dat is veel nieuwe muziek, maar het kan ook zomaar gebeuren dat een bepaalde classic ineens de lijst binnenkomt, omdat-ie is gecoverd tijdens Popstars of Holland’s Got Talent of omdat-ie gebruikt wordt in een nieuwe tv-commercial. Dat zijn immers allemaal aanleidingen voor mensen om een liedje te downloaden. Bijzonder spannend dus allemaal, maar vooral echt en eerlijk”.

De iTunes Top 30 zal worden samengesteld op basis van downloads van een hele week uit de Nederlandse iTunes Store. Daarnaast gaat Q-music ook iedere dag updates uitzenden waarin de dagelijkse ontwikkelingen nauwlettend worden gevolgd. Ter introductie van de nieuwe hitlijst zal op 3 september een iTunes Friday op Q te horen zijn, waarop niet alleen iTunes giftcards zijn te winnen maar ook een aantal iPods.

Q-music is overal te ontvangen op 100.7 en 100.4 fm, op de kabel, via de Q-iPhone app en via www.q-music.nl

www.q-music.nl

Weergaven: 257

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] René Zeedijk over MediaScience, digital marketing en creativiteit

Wij spreken René Zeedijk, managing partner van MediaScience en nummer 82 in DeMedia100.

[Interview] Joris van der Pol (OMS): "Innovaties zullen aantrekkingskracht advertising medium radio vergroten"

OMS zal naast Radio 538, Radio 10, SLAM!, 100% NL en Sublime FM ook radiospot sales verzorgen voor radiozenders van Sky Radio Group, Sky Radio en Radio Veronica. Wij spreken Joris van der Pol, algemeen directeur van OMS en de nummer 70 in DeMedia100

[Interview] Martin de Boer over de marketingstrategie van Corendon

Corendon opereert in de zeer competitieve reismarkt. Wij spreken Martin de Boer, Marketing Director bij Corendon

[Interview] Arno Peperkoorn over de ontwikkeling van de arbeidsmarkt

Arno Peperkoorn is directeur van Result Recruitment. Hij staat op nummer 58 in DeMedia100. Wij spreken hem.

[Interview] Vincent Siegelaar over branded partnerships, crossmedia en data

Toen Peter de Mönnink CEO werd van Sanoma, bevonden de aandeelhouders van SBS zich in een periode van moeilijke samenwerking, maar inmiddels worden de crossmediale vruchten geplukt. Wij spreken met Vincent Siegelaar, Sales Director bij Sanoma

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Commercial Review] Rik toe Water: Volvo Trucks, Media Markt, matrassen

Allereerst Volvo. Het is geen epic split en zal ook zeker niet zo hard viraal gaan, maar eerlijk is eerlijk, ze hebben wel een toffe stunt uitgevoerd daar bij Volvo Trucks. De Red Bull van de vrachtwagens zo het lijkt

[Column] Frank Waals: Het boetekleed

We hadden het allemaal mis en kunnen lering trekken uit de les dat niets zo onvoorspelbaar is als zaken die ogenschijnlijk geen twijfel verdienen. Credo overboord, mea culpa. Donald Trump is de vijfenveertigste president van Amerika

[Commercial Review] Gérard Ghazarian: Bavaria, de Persgroep, HEMA

Welcome to the family, een leuk uitnodigend, gastvrij regeltje waarmee Bavaria de toekomst ingaat. Ter introductie is er een tv-commercial bij gemaakt. Of eigenlijk moet ik zeggen: er is een commercial bijgezocht, want het zijn allemaal stockbeelden

[Column] Wouter Bax: Misdaad is amusement

Met het liquidatieproces draaiden deze week weer een aantal zogenoemde topcriminelen de bak in. Topcrimineel klinkt stoer maar is een ander woord voor loser, als je kijkt naar de puinhoop die de veroordeelden hebben aangericht en het grote deel van hun leven dat ze in gevangenschap doorbrengen

[Column] Remco Vroom: Weet jij wel waar wij naar kijken?

Eigenlijk weten wij het allemaal. Reclame op TV, Radio en print media... het heeft de aandacht van de kijkers niet meer zoals vroeger. Nee ik zeg niet direct dat oude media dood is maar wel dat er een gigantisch verschuiving van onze media aandacht gaande is.

Badge

Bezig met laden...

© 2016   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden