Nederlands MediaNetwerk

Q-music start met actueelste hitlijst van Nederland: de iTunes Top 30

Q-music start op 4 september met het uitzenden van de meest actuele hitlijst van Nederland: de iTunes Top 30. Wekelijks zal Wouter van der Goes tussen 12.00 en 15.00 uur deze unieke hitlijst presenteren die meer dan welke andere lijst dan ook weergeeft wat er leeft onder muziekminnend Nederland.

De meeste singles worden tegenwoordig digitaal verkocht en al sinds enkele jaren is iTunes het meest toonaangevende muziekdownloadplatform. Door nu wekelijks de Top 30 hiervan uit te zenden, kan Q-music op de meest ideale manier haar luisteraars vertellen wat de hits in Nederland zijn.

Presentator Wouter van der Goes is erg enthousiast: “Super dat Q-music de iTunes Top 30 gaat uitzenden. Deze lijst staat nooit stil. Het is de muziek van vandaag. Je kunt op ieder moment perfect zien wat de ontwikkeling van de hits van vandaag en zelfs van morgen zijn. Ik kan niet wachten om er mee te beginnen”.

Ook music director Rob Ester benadrukt het bijzondere van de lijst: “De iTunes Top 30 geeft het beste aan wat de echte hits van nu zijn. Dat is veel nieuwe muziek, maar het kan ook zomaar gebeuren dat een bepaalde classic ineens de lijst binnenkomt, omdat-ie is gecoverd tijdens Popstars of Holland’s Got Talent of omdat-ie gebruikt wordt in een nieuwe tv-commercial. Dat zijn immers allemaal aanleidingen voor mensen om een liedje te downloaden. Bijzonder spannend dus allemaal, maar vooral echt en eerlijk”.

De iTunes Top 30 zal worden samengesteld op basis van downloads van een hele week uit de Nederlandse iTunes Store. Daarnaast gaat Q-music ook iedere dag updates uitzenden waarin de dagelijkse ontwikkelingen nauwlettend worden gevolgd. Ter introductie van de nieuwe hitlijst zal op 3 september een iTunes Friday op Q te horen zijn, waarop niet alleen iTunes giftcards zijn te winnen maar ook een aantal iPods.

Q-music is overal te ontvangen op 100.7 en 100.4 fm, op de kabel, via de Q-iPhone app en via www.q-music.nl

www.q-music.nl

Weergaven: 259

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Arthur Hoogendijk over online radio advertising

Online radio advertising heeft een goed jaar achter de rug. Omzet en aantal adverteerders verdubbelde in 2016. Wij spreken Arthur Hoogendijk, CEO The Media Exchange.

[Interview] Edwin Alblas over GOLF.NL

GOLF.NL is een mediaplatform bestaande uit een magazine, website, krant, socialmediakanalen en app. Aan hoofdredacteur Edwin Alblas de taak om alles in goede banen te leiden

[Startups] Karim Akhlal over Recrout

Nederlands MediaNetwerk doet een serie interviews met startups. Vandaag spreken we Karim Akhal, oprichter van Recrout.

[Interview] Kyra Steegs over Video Market Map van Improve Digital

Improve Digital publiceert voor het achtste jaar op rij de Market Maps waarin een overzicht van de wereld van online advertising wordt weergegeven.

[Startups] Marja Silvertant over Feli

Nederlands MediaNetwerk doet een serie interviews met startups. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2017 op 19 april in het Compagnietheater in Amsterdam. Vandaag spreken we met Marja Silvertant, mede-oprichter van Feli

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: Moderne seks is niet ultiem intiem

Onlangs sprak ik met een jongeman. Na enige tijd kwam het gesprek op zijn vriendin. Hij vertelde mij een verhaal waarvan ik me niet kon voorstellen dat het waar was. Ik vond het ongeloofwaardig omdat het indruiste tegen 10.000 jaar evolutie. Maar 10 jaar social media kunnen het menselijk gedrag blijkbaar meer beïnvloeden dan Darwins theorieën

[Commercial Review] Marlies Mols: Specsavers, Coop, IKEA

Heibel tussen prijsvechters en audiciens kopte de Volkskrant nog afgelopen november. Niks nieuws onder de zon zou je zeggen

[Column] Roland van Kralingen: Is uw product eigenlijk wel gewenst?

Op een vraag van een collega ‘wat me in 2016 het meest was opgevallen’, was het mijn gevoel dat er een massaal verlangen leeft naar integriteit, veiligheid, gelijkheid, menselijkheid en verantwoordelijkheid.

[Column] Deike Schulz: Switch your #media #perspective & #DeFilterYourLife

Naar muziek luisteren is natuurlijk geen onderdeel van mijn werk, maar het is wel belangrijk om tijdens het werken alles een beetje op afstand te houden en te kunnen focussen.

[Column] Frank Waals: Schouders ophalen

Hoe lever je de perfecte speech af en wie zijn er het best in gebleken? Een goede toespraak begint eigenlijk al voordat er ook maar één woord is gesproken.

Badge

Bezig met laden...

© 2017   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden