Nederlands MediaNetwerk

Q-music start met actueelste hitlijst van Nederland: de iTunes Top 30

Q-music start op 4 september met het uitzenden van de meest actuele hitlijst van Nederland: de iTunes Top 30. Wekelijks zal Wouter van der Goes tussen 12.00 en 15.00 uur deze unieke hitlijst presenteren die meer dan welke andere lijst dan ook weergeeft wat er leeft onder muziekminnend Nederland.

De meeste singles worden tegenwoordig digitaal verkocht en al sinds enkele jaren is iTunes het meest toonaangevende muziekdownloadplatform. Door nu wekelijks de Top 30 hiervan uit te zenden, kan Q-music op de meest ideale manier haar luisteraars vertellen wat de hits in Nederland zijn.

Presentator Wouter van der Goes is erg enthousiast: “Super dat Q-music de iTunes Top 30 gaat uitzenden. Deze lijst staat nooit stil. Het is de muziek van vandaag. Je kunt op ieder moment perfect zien wat de ontwikkeling van de hits van vandaag en zelfs van morgen zijn. Ik kan niet wachten om er mee te beginnen”.

Ook music director Rob Ester benadrukt het bijzondere van de lijst: “De iTunes Top 30 geeft het beste aan wat de echte hits van nu zijn. Dat is veel nieuwe muziek, maar het kan ook zomaar gebeuren dat een bepaalde classic ineens de lijst binnenkomt, omdat-ie is gecoverd tijdens Popstars of Holland’s Got Talent of omdat-ie gebruikt wordt in een nieuwe tv-commercial. Dat zijn immers allemaal aanleidingen voor mensen om een liedje te downloaden. Bijzonder spannend dus allemaal, maar vooral echt en eerlijk”.

De iTunes Top 30 zal worden samengesteld op basis van downloads van een hele week uit de Nederlandse iTunes Store. Daarnaast gaat Q-music ook iedere dag updates uitzenden waarin de dagelijkse ontwikkelingen nauwlettend worden gevolgd. Ter introductie van de nieuwe hitlijst zal op 3 september een iTunes Friday op Q te horen zijn, waarop niet alleen iTunes giftcards zijn te winnen maar ook een aantal iPods.

Q-music is overal te ontvangen op 100.7 en 100.4 fm, op de kabel, via de Q-iPhone app en via www.q-music.nl

www.q-music.nl

Weergaven: 261

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Startups] Guy Kessels over Hugo

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2017 op 19 april in het Compagnietheater in Amsterdam. Vandaag spreken we Guy Kessels, mede-oprichter van Hugo.

[Startups] Jochem Snels over Another Cookie

Nederlands MediaNetwerk maakt een serie interviews met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2017 op 19 april in het Compagnietheater in Amsterdam. Vandaag spreken we Jochem Snels, oprichter van Another Cookie

[Interview] Taco Zimmerman over Tuvalu Media

Met de komst van het Franse productiehuis Newen als aandeelhouder zal televisieproducent Tuvalu Media een meer internationale focus krijgen. We spreken met mede-eigenaar Taco Zimmerman over de veranderingen, de televisiemarkt en de toekomst

[Interview] Dolly van den Akker: Consumenten zoeken echte relevantie in content

Dolly van den Akker is business directeur bij MPG. Zij staat op nummer 50 in DeMedia100. Wij spreken haar.

[Startups] Robin van der Meulen over MyHappyList

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2017 op 19 april in het Compagnietheater in Amsterdam. Vandaag spreken we Robin van der Meulen, oprichter van MyHappyList.

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Marc Teuwsen: Filmjunkies als laaghangend fruit

Waar zijn de socialmediamanagers? De influencermarketingspecialisten? Waar is die revolte op functie- en personeelsgebied? Ik zie het nog niet

[Commercial Review] Maurice van Susante: Heineken, Peugeot, Barbie

Het absolute pareltje op videogebied van de afgelopen periode is de laatste commercial van Heineken. Storytelling, detail, humor en een Nederlandse signatuur spatten ervanaf

[Column] Bob Goulooze: De brief van de premier

Mark publiceerde laatst een open brief aan alle Nederlanders. Ik heb hem gelezen. Mijn leerlingen ook. Ik vroeg hen - in het kader van zelf nadenken - zijn open brief langs de zaken, die ook Mark als docent behandelt, te leggen. Het oordeel van een 5 VWO-klas vat ik het netst samen onder de noemer verkiezingsquatsch

[Column] Frank Waals: Breken met wetten

De maanden januari en februari van dit jaar staan in het teken van het definitief breken met ongeschreven regels en wetten. Premier Mark Rutte deed het bijvoorbeeld door voor het eerst in bijna zes jaar tijd weer te Twitteren via zijn persoonlijke account

[Column] Erwin Fisser: Op weg naar een inlogloze wereld

Een paar maanden geleden liep ik in de VS in een Microsoft-brandstore langs een scherm waarop mij werd gevraagd even stil te staan en dan zou het scherm mij vertellen hoe oud ik ben. Wetende hoe moeilijk dat is, vond ik dit wel een intrigerende oproep

Badge

Bezig met laden...

© 2017   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden