Nederlands MediaNetwerk

Iedereen kan quizvragen maken. Natuurlijk. Maar kloppen ze ook? Is misschien meer dan één antwoord goed? Hebben ze wel de juiste toon? Zijn ze niet te makkelijk of juist te moeilijk? Is alles wel correct gespeld? Kan en wil de doelgroep het antwoord weten?


Marian van Eupen (48) is een bedrijf gestart dat vanaf 1 maart de redactie van tv-quizzen op zich gaat nemen. Van Eupen heeft jarenlange ervaring als uitvoerend producent en eindredacteur van bordspellen en tv-quizzen als Eén tegen 100, Twee voor Twaalf, Lotto Weekend Miljonairs, Heartbeat, Slag bij Nieuwpoort, Per Seconde Wijzer, Miljoenenjacht en alle Van Dalespellen.

Na de zoveelste reorganisatie in televisieland besloot zij haar specialisme zelf te gaan exploiteren. Vanaf 1 maart van dit jaar levert zij vanuit haar eigen bedrijf Vragen & Antwoorden quizredactie op maat voor tv, radio, internet, bordspellen, gedrukte en nieuwe media, pubquizzen enz. Al voor de officiële start stromen de opdrachten binnen!

Hoogste berg
Marian: “Quizvragen moeten niet alleen leuk zijn, ze moeten natuurlijk ook kloppen. Daar komt een hoop research bij kijken. Je moet er toch niet aan denken dat iemand op tv een vraag van een miljoen euro fout beantwoordt, althans volgens de quizmaster, waarna blijkt dat het gegeven antwoord ook goed is! Dat kan sneller gebeuren dan je denkt. Vragen naar het werelddeel waarin de Alpen liggen, lijkt simpel. Dat hoef je niet te controleren, dat weet toch iedereen. Maar wist je dat er ook in Nieuw-Zeeland een Alpengebergte is? Om in de bergen te blijven, wat is de hoogste berg van de wereld? De Mount Everest? Niet als je vanuit de aardkern rekent, want dan is het de Chimborazo in Ecuador. En reken je van voet tot top, dan is het record voor de Mauna Kea op Hawaï, die deels onder water ligt.”

Taal
Marian heeft een neus ontwikkeld voor formuleringen die makkelijk fouten voortbrengen. Dat zal ook te maken hebben met haar talenachtergrond. Ze studeerde Italiaans en werkte jarenlang als redacteur voor Van Dale. Bovendien is haar brein, na 15 jaar vragenmakerschap uitgegroeid tot een schier onuitputtelijke vergaarbak van feitjes en weetjes. “Ik zou echt niets anders willen, dit is wat ik moet doen”.

Vragen, vragen, vragen

Op dit moment verdeelt Marian haar tijd tussen het verzinnen en checken van de vragen voor een mobieletelefoonquiz van 2waytraffic, het redigeren van de vragen in een bordspel over logo’s voor Jumbo en het samenstellen van de door haarzelf bedachte maandelijkse Plusquiz in Plus Magazine. Als er nog wat tijd overschiet, werkt ze haar eigen quizideeën verder uit.

Voor meer informatie zie:
www.vragenenantwoorden.tv

Weergaven: 110

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Gwen Jansen inspireert SBS6-kijker met Green Make Over

Gwen Jansen is tv- en documentairemaker. Haar programma Green Make Over, te zien op SBS6, draait om duurzaamheid. We spreken haar over dit concept, dat zo goed past bij de tijdgeest

[Interview] Lonneke Martens (Initiative): Ik daag klanten uit om verder te denken

Lonneke Martens is Strategy Director bij Initiative, een onderdeel van IPG Mediabrands. Na zeven jaar bij Mindshare gaat ze zich nu richten op innovatie bij haar nieuwe werkgever. We spreken haar over de overstap

[Interview] Jacco Hornes: Radio en digitalisering zijn natuurlijke bondgenoten

Hij is Account Director bij Talpa Media Solutions en kreeg onlangs een RAB Radiohart voor zijn verdiensten voor de mediasector. We feliciteren Jacco Hornes en spreken hem over het vak

[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Ik spreek ook de taal van de radio-exploitant

Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis

[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over belangrijke uitbreiding portfolio

Sinds 1 juli 2019 doet Value Zipper de verkoop van advertenties en branded content voor de WPG Media titels Vrij Nederland, Psychologie, Yoga Magazine en Happinez. Wij spreken oprichter en CEO Patrick van Hooy

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Mike Hendrixen: gamescom 2019

Deze week is Keulen de gamehoofdstad van de wereld: de grootste gamesbeurs ter wereld viert haar tiende verjaardag in de Duitse Domstad. Meer dan 500.000 geïnteresseerden bezoeken gamescom om de allernieuwste games en hardware te zien en uit te proberen

[Column] David de Jong: een plus of min voor Disney+ ?

Disney+ gaat bij ons van start op 12 november 2019. Nederland is tamelijk onverwacht het enige Europese land waar deze dienst gelanceerd wordt

[Column] Femke Leemeijer: Old boys club

Hoe kan het toch dat - zeker in een branche die het vooral moet hebben van vrouwelijke klanten - gelijkheid zo moeizaam te realiseren is? Vandaag hoorde ik een voorbeeld van hoe mannen elkaar in het zadel houden en dat is volgens mij het precies datgene wat het zo lastig maakt

[Column] Bob Goulooze: Terug naar citymarketing

Waar vroeger de lokale VVV’s de USP’s van een stad, dorp of regio verspreidden als het evangelie, ligt dat werk in veel plaatsen nu in handen van een gemeentelijke marketingafdeling. Dat gaat vaak mis, simpelweg omdat overheden niet denken in termen van marketing

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Gangnam Style gone bad

De reclame van Shopee verdient een aparte review van Bart Vijlbrief. Het wordt nu al gezien als een van de slechtste commercials ooit en sterspeler Christiano Ronaldo speelt de hoofdrol

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden